Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد با اشاره به بدهی شرکت‌های دولتی، گفت: کارخانجات شهید قندی قابلیت بهره برداری و اشتغال نیروهای بیشتری را دارد ولی محدودیت منابع باعث شده نتوانیم از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی اقتصادی در گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه بهترین کمکی که دولت می‌تواند برای صنعت انجام تعهدات مالی خودشان است، اظهار کرد: عمده فروش شرکت شهید قندی یزد در شرکتهای دولتی یا وابسته به دولت است و این حجم از مطالبات برای شرکت های تولیدی آزار دهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد با تاکید بر اینکه رقابت تولید کنندگان داخلی باید رویکرد صادرات داشته باشد، افزود: حبس نقدینگی باعث کندی حرکت و افزایش قیمت محصولات می شود. مهمترین درخواست از دولت تسریع بازپرداخت بدهی‌های شرکت های دولتی و وابسته به آن است تا چرخ این مجموعه که یکی از کارخانجات اصلی و تولید کننده کابل های مخابراتی و برق کشوراست همچنان بر قرار باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در زمینه مبادلات بانکی و ارزی صنایعی مانند شهید قندی، که بخشی از قیمت تمام شده مخابرات کشور هستند ارائه تسهیلات و ارز مورد نیاز جز لوازم کار است تا بتوانند در ایجاد ارزش افزوده در کل صنایع موثر باشد.

اقتصادی اذعان کرد: همچنین برای حضور در بازارهای بین المللی نیاز است از یک کانال مبادله مطمئن برای خرید کالای مورد نیاز، فروش و انتقال محصولات برای کشورهای هدف اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر بانک ها ضعف وعدم فعالیت مناسب داشته باشند مسیر صادرات دچار تزلزل و خدشه می شود، افزود: شرکت های تولیدی از جهات مختلف ضربه پذیر هستند اگر فروش نامطمئن داشته باشند حفظ سرمایه و امکان خرید شان از دست می رود و اگر تامین لوازم نداشته باشد ظرفیت شان خالی مانده و نیروی آنها بیکار شده و در نهایت انرژی موجود در سازمان هدر خواهد رفت.

اقتصادی با بیان اینکه اگر تامین لوازم و انجام تعهدات به موقع انجام نشود عملاً سرمایه شرکت مختل می‌شود یا منجر به عدم امکان خرید فروش تبدیل می‌شود، گفت: به هر حال حذف سرمایه در شرکت تولیدی عملا تبدیل به بحران صنفی در زمینه عرضه محصولات و نهایتاً بیکاری نیروی انسانی می شود.

وی با بیان اینکه حداقل‌های مرتبط با حمایت از صنایع که ایجاد زمینه فعالیت مطمئن است باید رعایت شود، افزود: در پرداخت قراردادها شرکت های دولتی خود را موظف بدانند پرداخت بدهی های خود را به صنعت را در اولویت قرار دهند و در تعاملات بین المللی و بانکی هم هر راهکاری که می تواند ایجاد کند تا شرکتها بتوانند در تامین مواد اولیه به موقع و صادرات محصولات خود اقدام کنند.

مدیر شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد ابراز کرد: مجموعه سخت افزار ماشین آلاتی که در این مجموعه قرار دارد قابلیت بهره برداری و اشتغال نیروهای بیشتری را دارد ولی محدودیت منابع در بودجه امکان خرید که ناشی از عدم وصول مطالبات است باعث شده نتوانیم از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم.

وی گفت: شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی سالیانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان فروش دارید که در صورت حمایت این مقدار از لحاظ عددی می تواند بسیار متفاوت باشد. ولی بحث سنگین مطالبات سبب شده مجبور باشیم با حداقل بودجه ای که اجازه می دهد فعالیت داشته باشیم.

وی در پایان افزود: امیدواریم با مساعدت به همکاری مسئولین به خصوص از صنایع به روز که بازارهای صادراتی قوی دارد برای ادامه حیات در توسعه و نوسازی حمایت شود تا بتواند با صنایع بزرگ دنیا رقابت کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود