Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@09:23:16 GMT

دانه ای فوق العاده علیه خستگی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۰۰۲۱۷

به گزارش پارس نیوز، 

 یک متخصص تغذیه گفت: مصرف کنجد به دلیل داشتن آهن برای رفع خستگی بسیار مفید است. سید ضیاءالدین مظهری اظهار داشت: کنجد یکی از بهترین‌ دانه‌های روغنی است؛ دانه‌های کنجد به رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه هستند که نوع سفید این دانه‌ها از همه مرغوب‌تر است. وی گفت: کنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده 14 درصد از نیاز روزانه به کلسیم بدن است؛ مصرف 50 گرم از کنجد، 25 درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می‌کند.

 

این متخصص تغذیه افزود: این دانه منبع آهن گیاهی است که برای رفع خستگی مفید است همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که مبتلا به کم‌خونی فقر آهن هستند می‌تواند بسیار مؤثر باشد.مظهری بیان داشت: دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌آید.وی ادامه داد: کسانی که شیر دوست ندارند می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می‌آید، استفاده کنند.

 

این متخصص تغذیه اضافه کرد: جایگزین کردن کنجد و بیسکویت‌های کنجدی به عنوان میان وعده‌های بسیار مهم است و مصرف 30 گرم از این دانه بسیار مفید است.مظهری گفت: مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و 45 کیلوکالری انرژی دارد همچنین کنجد موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تغذیه فقر شیر انرژی انرژی تغذیه شیر فقر پارس دانه پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی ظهر دوشنبه در جلسه مدیریت بحران آب به میزبانی سالن جلسات فرمانداری شهرستان سمنان ضمن بیان اینکه نیمی از چاه‌های آب این شهر بیش از پنج دهه قدمت دارند، ابراز داشت: پنجاه درصد این چاه‌ها به مرمت و بازسازی نیاز دارند.

وی ضمن بیان اینکه سمنان از جمله شهرهای با تنش آبی مطرح شده است، افزود: برای رفع این موضوع نیازمند همراهی دستگاه‌های متولی هستیم.

فرماندار سمنان ضمن بیان اینکه علاوه بر دستگاه‌ها مردم نیز باید در مورد مصرف زیاد آب آگاه شوند، ابراز داشت: ترویج مدیریت مصرف با اطلاع رسانی گسترده در دستور کار باید قرار گیرد.

بهرامی ضمن بیان اینکه شهروندان پر مصرف جریمه خواهند شد، تصریح کرد: علاوه بر آن قطع اشتراک آب نیز در انتظار شهروندان پر مصرف خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه تعدیل و مناسب سازی شبکه توزیع آب در دست اقدام قرار دارد، افزود: هدف از این اقدام بهبود آبرسانی به شهروندان است.

کد خبر 6098225

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام