Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز البرز، روستای برغان یکی از جلوه‌های زیبای طبیعت را در خود دارد و نامش به عنوان یکی از مقاصد تعطیلات آخر هفته برای ساکنان شهر‌های نزدیک شناخته شده است.
روستای برغان در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ  در غرب استان البرز واقع شده‌است.
این روستا به سبب داشتن باغ و مزارع سرسبز و رودخانه‌های خروشان یکی از مقاصد تماشایی برای گردشگران است و به همین سبب به عنوان روستای توریستی و نمونه هدف گردشگری شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبور دو رودخانه از نزدیکی روستا باعث شده تا بر طراوت فضای آن افزوده شود و پوشش گیاهی مناسبی در آن به وجود آید. این رودخانه ها، شاهرود و سنج نام دارند که از البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرند و پس از سیراب نمودن طبیعت سرسبز به مسیر خود ادامه می‌دهند.
درختان کهنسال در جای جای روستا جای دارند، اما دو چنار کهن سال مسجد جامع از ارزش خاصی برخوردار می‌باشد.
از دیگر جاذبه‌های این روستا پل برغان از بنا‌های دوره‌ی صفویه است  که در دوره‌های زندیه، قاجاریه و پهلوی مورد مرمت قرار گرفته است.
بازار برغان نیز یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های موجود در استان البرز است که در گذشته به عنوان مرکز تجارت محصولات کشاورزی، پنبه و ... شهرت داشته است. گشت و گذار و خرید از این بازار می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش باشد.
دربرغان حمام قدیمی روستا نیز یکی دیگر از چشم انداز‌ها محسوب می‌شود که این حمام در کنار رودخانه واقع شده و در گذشته یک آسیاب بادی نیز در کنار آن قرار داشته است، اما امروزه به جز یک ویرانه اثری از آن به چشم نمی‌خورد.
 زرمیدان یا کاروانسرا نیز در میدان بالاده روستا وجود داردکه کاروانسرای بزرگی بوده که تجار برای استراحت و تبادل کالا از آن استفاده می‌کردند. امروزه تنها اثری که از این کاروانسرا باقی مانده، در ورودی و دیوار‌های تا نیمه خراب شده است که حکایت از متروکه شدن آن دارد. دیوار‌ها با کاه گل زینت یافته اند که از سفال‌ها و کاشی‌های لعاب دارو هرنوع سفال شکسته در ملات آن استفاده شده است.
دیزی محلی، انواع کباب، آش کشک، آش جو، مغزنان، لواسیرک نان، دوبندی نان و فسنجان غذا‌های محلی رایج در برغان هستند که می‌توانند تجربه‌ی خوشمزه‌ای را برای شما به ارمغان بیاورند.
برای رسیدن به روستای برغان می‌توانید از دو راه استفاده کنید
پس از پشت سر گذاشتن پل اتوبان تهران - قزوین و و عبور از کردان وارد جاده کردان _برغان می‌شوید که در دهانه‌ی دره‌ای سر سبز قرار گرفته و رودخانه‌ای در کنار آن در جریان است. پس از گذشتن از چندین روستا به آخرین آنها، یعنی برغان می‌رسید.
 وارد جاده باغستان - آتشگاه در کرج بشوید و سپس با استفاده از تابلو‌های راهنما مسیر برغان را در پیش بگیرید. این جاده پر پیچ و خم و کوهستانی است و از میان کوه می‌گذرد.
تجربه یک روز دلنشین را با مسافرت به روستای تاریخی برغان دوچندان کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: البرز برغان گردشگری روستا جاذبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سطح بخش آبپخش اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش آب‌پخش از جمله چم‌درواهی با توجه به نداشتن دهیاری و اعتبار کم روستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان هستند.

وی افزود: ۲ روستای چم دوراهی و میاندشت در مسیر اصلی ورودی و خروجی بخش آب‌پخش قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به ورودی‌های این روستاها به منظور جذب گردشگر است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش ابراز داشت: آسفالت بریدگی‌های مسیر اصلی روبروی روستای میاندشت و ورودی این روستا از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان است.

کد خبر 6093283

دیگر خبرها

  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • بندبازی مرگبار برای تحصیل
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک