Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، زلاتکو ایوانکوویچ دستیار سرمربی تیم پرسپولیس از تلاش های تیمش بعد از پیروزی سخت مقابل السد تمجید کرد.
پرسپولیس در اواخر بازی و با وجود برتری السد، با ضربه پنالتی که علی علیپور به ثمر رساند، با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نتیجه برتری حیاتی را برای بازی برگشت در تهران در اختیار پرسپولیس قرار می دهد. پرسپولیس تلاش می کند برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.
ایوانکوویچ گفت: بازی خیلی سختی بود. مالکیت بیشتر بازی در اختیار السد بود اما در محوطه جریمه ما شانس زیادی نداشتند. تیم ما به خوبی جنگید و قدرت خود را نشان داد. این نتیجه شانس خوبی برای راهیابی به فینال در اختیار تیم قرار می دهد.
پرسپولیس در حالی در دوحه به میدان رفت که در سه بازی قبلی خارج از خانه در آسیا شکست خورده بود. آنها در مرحله گروهی در خانه السد با نتیجه سه بر یک شکست خورده بودند.
پرسپولیس که در رقابتهای 2017 به نیمه نهایی راه یافته بود، در 2 بازی رفت مرحله حذفی مسابقات امسال مقابل الجزیره امارات و الدحیل قطر مغلوب شد، اما با نمایش قدرتمند در بازی برگشت به مرحله بعد صعود کرد.
محرومیت کمال کامیابی نیا و محمد انصاری و مصدومیت حسین ماهینی سفر به دوحه را سخت تر کرد.
ایوانکوویچ گفت: آمدن به دوحه و بازی مقابل السد به ویژه با توجه به مصدومیت ها و محرومیت های تیم سخت بود اما به خودمان باور داشتیم که می توانیم نتیجه خوبی بگیریم و با بهترین نتیجه ممکن به خانه می رویم.
وی گفت: همیشه به بازیکنان باور داشتیم و با عملکرد خود این باور را نشان دادند. ما 20 بازیکن داریم که همه برابرند.
پرسپولیس در هر پنج بازی خود در خانه در این رقابتها پیروز شده است و در حالی سه هفته دیگر در بازی برگشت به میدان می رود که اگر از شکست بگریزد اولین تیم ایرانی خواهد بود که از زمان صعود ذوب آهن در سال 2010، به فینال این مسابقات راه می یابد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا السد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی آخر با ازبکستان فقط برای سرگروهی

به گزارش "ورزش سه"، برد سخت مقابل ترکمسنتان هم طلسم پیروز نشدن در عشق آباد را شکست هم کار صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا را یک‌سره کرد.
با پیروزی یک بر صفر تیم ملی مقابل ترکمنستان تیم ایران ده امتیازی شد و به‌خاطر تفاضل گل بالاتر از ازبکستان در صدر گروهش قرار گرفت.
با این حال صعود ایران و ازبکستان به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی و البته جام ملت‌های 2027 آسیا که در عربستان برگزار خواهد شد قطعی شد چرا که ترکمنستان و هنگ‌کنگ یک امتیازی ماندند.
با این حساب دو بازی آخر تیم ملی در این مرحله فرمالیته خواهد بود و تاثیری در صعود تیم ایران و ازبکستان نخواهد داشت و تنها تیم سرگروه را مشخص خواهد کرد.
تیم ملی در تاریخ 17 خردادماه باید در هنگ‌کنگ قابل تیم ملی این کشور بازی کند و پنج روز بعد در تهران به مصاف ازبکستان برود. در عین حال ازبکستان هم ابتدا در تاشکند میزبان ترکمنستان است و سپس در تهران به دیدار تیم ایران خواهد آمد.

دو تیم برتر گروه‌های نه گانه به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا صعود خواهند کرد و مرحله بعد با حضور 18 تیم برگزار می‌شود.
۱۸ تیم منتخب در این مرحله در سه گروه قرار خواهند گرفت (اول تیم‌ها طبق رنکینگ فیفا در ۶ گلدان تفکیک خواهند شد و بعد با قرعه کشی در هر جدول ۶ تیم قرار خواهد گرفت)، سپس تیم‌ها به صورت رفت و برگشت به رقابت خواهند پرداخت. مشابه ادوار قبل هر تیم یک بار در کشور خودش از ۵ حریف خود میزبانی خواهد کرد و یک بار در کشور هر یک از حریفانش میهمان خواهد شد.
در نهایت دو  تیم برتر هر گروه مستقیم به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ صعود خواهند کرد و ۲ تیم وسط هر گروه برای به چنگ آورن اندک سهمیه‌های باقی مانده به دور سوم گروهی خواهند رفت. این مرحله سومین و آخرین مرحله گروهی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا که طی آن تیم‌های سوم و چهارم دور مرحله قبلی در دو گروه ۳ تیمی بار دیگر رقابت‌های خود را پی خواهند گرفت.
در این مرحله مسابقات به صورت تک بازی و در کشور بی‌طرف برگزار می‌شود و در نهایت ۲ تیم برتر هر گروه به عنوان سهمیه‌های هفتم و هشتم قاره آسیا مستقیم به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ صعود خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • مصدومیت، سرماخوردگی و صعود به یورو؛ خارجی‌های پرسپولیس در فیفادی چه کردند؟
  • بدشانسی ژاوی: لوا سالم رفت، مصدوم برگشت
  • لیگ برتر والیبال؛ صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان
  • بازی آخر با ازبکستان فقط برای سرگروهی
  • کامبک و صعود دراماتیک شاگردان عطایی به فینال لیگ برتر والیبال
  • لیگ برتر والیبال| صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان
  • مقدماتی جام جهانی / پیروزی استرالیا مقابل لبنان
  • مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان
  • اولین صعود آسیا رقم خورد: استرالیا!
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!