Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان اظهار کرد: بسیاری از مراکز پیوند و مراکزی که بیماران سرطانی را تحت درمان قرار می‌دهند، برای درمان‌های بعد از شیمی‌درمانی و رادیوتراپی به تزریق مجدد سلول‌های بنیادی خود فرد اقدام می‌کنند. در شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان قبل از شروع شیمی درمانی یا رادیوتراپی، سلول‌های بنیادی مغز استخوان یا خون محیطی از فرد بیمار گرفته و ذخیره‌سازی می‌شود تا امکان تزریق آن بعد از انجام فرآیند درمان ایجاد شود و اصطلاحا بعد از درمان، پیوند اتولوگ برای فرد بیمار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص نوع خدمات قابل ارائه در این مرکز تصریح کرد: جداسازی  RBC، Osteoclast، Osteoblast،Adipose  از مغز استخوان، فریز و نگهداری سلول‌های بنیادی مغز استخوان، جداسازی RBC از خون محیطی و فریز و نگهداری سلول‌های بنیادی خون محیطی مشخصا در این مرکز قابل ارائه است.

ضرابی در خصوص کاربرد این سلول‌ها نیز گفت: پیوند اتولوگ سلول‌های بنیادی خون محیطی به صورت گسترده‌ای در درمان سرطان‌هایی که با دوز بالا شیمی‌درمانی می‌شوند، استفاده می‌شود؛ این روش نه تنها برای انواع سرطان‌های خونی استفاده می‌شود بلکه برای تومورهای جامد که حساس به روش شیمی‌درمانی هستند از جمله سرطان سینه و سرطان سلول‌های کوچک ریوی نیز کاربرد دارد. همچنین، نشان داده شده است تزریق متوالی سلول‌های بنیادی خون محیطی می‌تواند باعث افزایش شدت و قدرت شیمی درمانی شود. علاوه بر این، از پیوند اتولوگ این سلول‌ها برای درمان برخی از بیماری‌ها از جمله مولتیپل میلوما، لنفوم هوچکین، لنفوم نان‌هوچکین، لوسمی میلوئیدی حاد، نوروبلاستوما، تومورهای زایا و انواع بیماری‌های خود ایمنی استفاده می‌شود.

کارآزمایی بالینی فلج مغزی و اوتیسم با سلول‌های مزانشیم بندناف

عضو هیات‌علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی درباره دیگر خدمات شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان بیان کرد: جداسازی سلول‌های بنیادی از بافت بندناف نیز به مجموعه فعالیت‌های این مرکز افزوده شده است.

ضرابی درباره کاربرد این سلول‌ها گفت: تاکنون فقط از سلول‌های بنیادی خون بندناف به عنوان سلول‌های بنیادی خونساز برای ذخیره‌سازی و درمان استفاده می‌کردیم، ولی با توجه به اینکه امکان جداسازی سلول‌های بندناف تحت عنوان مزانشیم بندناف نیز فراهم شده است، برای درمان برخی بیماری‌ها مثل بیماری‌های عصبی می‌توانیم این سلول‌ها را در اختیار مراکز درمانی قرار دهیم.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با بیان اینکه در اولین اقدام از سلول‌های بنیادی بافت بندناف یا مزانشیم بندناف برای کارآزمایی بالینی بیماران فلج مغزی و همچنین بیماران مبتلا به اوتیسم استفاده کرده‌ایم، گفت: نتایج تزریق‌های صورت گرفته به بیماران منتخب، بسیار قابل توجه و ارزشمند است.

پرده جنینی؛ پانسمان بیولوژیک زخم‌های مزمن

ضرابی درباره پرده آمنیوتیک و محصولات مشتق از آن که اخیرا در سبد فعالیت‌های این بانک قرار گرفته است، افزود: چهار نوع محصول مختلف از بافت اولیه پرده آمنیوتیک تولید کرده‌ایم که کاربرد آن در درمان زخم‌های مزمن و حاد، جراحی‌های چشم، جراحی عروق و جراحی‌های عمومی، ستون فقرات، ارتوپدی و پزشکی ورزشی، گوش- حلق- بینی و دندانپزشکی، زخم دیابتی، سوختگی‌های درجه دو و سه، زخم‌های فشاری، زخم‌های ایجاد شده پس از جراحی یا پس از برخورد ضربه، زخم‌های ثانویه حفره‌ای یا تونلی زیرپوستی ناشی از عفونت زخم‌های اولیه، زخم‌های پوستی ایجاد شده در بیماران (EB) Epidermolysis Bullosa و زخم بستر است.

ایجاد شعبه در کشورهای خارجی

دکتر ضرابی درباره توسعه فعالیت‌های شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: اقدامات خوبی برای اینکه بتوان شعبات بانک خون بند ناف را در سایر کشورها داشته باشیم، صورت گرفته که پیش‌بینی می‌کنیم به زودی در یکی کشورهای همکار، شعبه‌ای از آن را احداث کنیم.

ارتباط با شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان از طریق تلفن ۲۷۶۳۵۰۰۰، تلگرامroyan_cbb@، اینستاگرام royan_cbb@ و وبسایتwww.rsct.ir  امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

true برچسب ها : بيماري سلول‌های بنیادین مغز استخوان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته، بیش از پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شد.

عباس سارانی امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) درپی بارندگی‌های اخیر در استان، بیان کرد: سد مخزنی رزه درمیان با دو میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی روان‌آب‌ها را داشتند.

وی ادامه داد: از پنجشنبه تا کنون، یک میلیون مترمکعب رواناب در سدهای تغذیه مصنوعی شوسف، چهارفرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: هشت سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵ میلیون مترمکعب روان‌آب در استان وجود دارد که از ابتدای این سال آبی تا کنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار مترمکعب روان‌آب در این سدها ذخیره شده است.

وی افزود: اکنون از ظرفیت ۷۵ میلیون مترمکعب سدهای مخزنی استان ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است و برای ذخیره‌سازی سیلاب و روان‌آب در سدها مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم