Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه همدان از نظر ابتلا به مواد مخدر در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نباید دچار روزمرگی شود. ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید سعید شاهرخی امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: استان همدان از نظر ابتلا به مواد مخدر در وضعیت بهتری به نسبت سایر استان‌ها قرار دارد و 50 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: موفقیت‌های حاصل‌شده در زمینه اجتماعی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر، مرهون ریشه دینی خانواده‌ها در استان همدان و گرم بودن کانون خانواده‌هاست زیرا از مهم‌ترین عوامل گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف مواد مخدر، از هم پاشیدگی خانواده و نظارت نکردن اولیاء بر فرزندان به شمار می‌رود.

شاهرخی بیان کرد: از طرف دیگر نیروی انتظامی در پیشگیری از ابتلا و مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر نقش بارزی داشته و سایر دستگاه‌های اجرایی هم کمک و یاری قابل‌توجهی در حوزه پیشگیری و آموزش داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه آگاه‌سازی جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به این معضل تأثیر بسیاری در پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر دارد، افزود: آموزش و پرورش، صدا و سیما و بهزیستی برنامه‌های خوب و اثرگذاری در این زمینه داشته‌اند که جای قدردانی دارد.

شاهرخی تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی شورای مبارزه با مواد مخدر امروز دیگر اثری از وجود معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر در خیابان‌های اصلی شهر وجود ندارد و باید گام‌های بلندتری برداشته و بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از ابتلا را تقویت کرد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: این سمن‌ها فرصت مناسبی هستند که باید بهره لازم را از آن‌ها برد.

شاهرخی با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید برنامه محور باشد، افزود: یکی از آفت‌های هر دستگاه یا تشکیلات، گرفتار شدن به دام روزمرگی و بازماندن از کارهای اساسی است و از طرف دیگر کیفیت و مقدار اثربخشی برنامه‌ها هم مهم است.

وی مطرح کرد: در بحث اطلاع‌رسانی به جامعه، استفاده از توان رسانه‌ها نقش مهمی دارد و هیچ عنصری مانند آن‌ها نمی‌توان این کار را به خوبی انجام دهد، بنابراین ضرورت دارد که ارتباط اعضای شورا با رسانه‌ها تقویت‌شده و هرقدر هزینه در این حوزه بیشتر باشد، نوعی سرمایه‌گذاری است.

شاهرخی با تأکید بر استفاده از فضای مجازی در حوزه آموزش و پیشگیری بیان کرد: فضای مجازی را دست‌کم نباید گرفت زیرا در بخشی از مسائل پیشروست و گاه یک پوستر یا تیتر خبری که در فضای مجازی منتشر می‌شود به‌اندازه یک کتاب مؤثر است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار همدان تأکید کرد: باید متناسب با وظایف کمیته‌ها تولید محتوا کرده و منتشر کرد و لازم است اعتبار ویژه‌ای برای این کار گذاشته و از رسانه‌ها حمایت کرد.

شاهرخی افزود: در حوزه اشتغال‌زایی برای بهبودیافتگان مشکل‌داریم و این افراد به دلیل وجود نگاه نامناسب در جامعه در یافتن شغل دچار مشکل هستند و باید کاری کرد تا این افراد به دلیل نداشتن شغل به شرایط قبلی بازنگردند.

شاهرخی با اشاره به مقدار اعتبارات مرحله اول تخصیصی و ابلاغی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم اعلام کرد: یک میلیارد و 250 میلیون تومان بوده که به دستگاه‌های زیرمجموعه شورا توزیع‌شده و لازم است طوری هزینه شود که اثربخش باشد.

وی گفت: از این مقدار 145 میلیون تومان سهم سمن‌ها بوده و اگرچه نسبت به قبل 3 برابر شده، اما کم است و باز هم باید تقویت شوند.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای انسداد نوار مرز و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و در جهت برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان هنگ تایباد موفق شدند، مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین پودری را کشف کنند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد افیونی به داخل کشور، مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور موفق شدند طی چند عملیات جداگانه تعداد ۲۰۹ بسته مواد آب بندی شده به وزن ۲ کیلو  و ۳۴۴ گرم از نوع هروئین پودری که در معده جاساز شده بود را  از ۳ نفر تبعه افغان کشف کنند.

وی بیان کرد: ضمن قدردانی از تلاش همرزمان خود مبارزه با قاچاق موادمخدر را از اولویت‌های این فرماندهی دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند. 

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!