Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:38:29 GMT

مرگ هزاران ماهی در میاندوآب

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۰۱۷۰۹

مرگ هزاران ماهی در میاندوآب

با ورود مدعی العموم برای بررسی علت مرگ هزاران قطعه انواع ماهی در رودخانه زرینه رود شهرستان میاندوآب، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد. بررسی مرگ ماهیان زرینه رود

حجت‌الاسلام «مختار اصلانی»، دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: متخلفان موضوع مرگ ماهیان زرینه رود  با برخورد قاطع قضایی و قانونی مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تشکیل پرونده، دستور لازم برای بررسی این حادثه به حفاظت محیط زیست داده شد تا کارشناسان مربوطه در این زمینه اظهارنظر کنند.

حجت‌الاسلام اصلانی اضافه کرد: منتظر گزارش موثق و کارشناسی نهادهای مرتبط هستیم و در صورت مشخص شدن عامل یا عاملان، متهمان احتمالی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گفته «علیرضا بقالی»، رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست، آب منطقه‌ای آذربایجان غربی و مسئولان کارخانه قند در دست بررسی است. در سال‌های گذشته هم ماهیان زرینه رود بر اثر کاهش میزان آب و انباشت پساب‌های سمی تلف شده بودند و این مرگ و میر در پاره‌ای اوقات به علت ورود پساب کارخانه چغندرقند به آب رودخانه بود.

بنا بر اعلام اداره محیط‌ زیست میاندوآب، بیش از 10هزار قطعه انواع ماهی رودخانه زرینه رود به دلایل نامعلومی در روزهای گذشته تلف شدند.

---

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است