Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:30:58 GMT

افزایش مسمومیت با الکل در کرمانشاه نداشتیم

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۰۱۷۲۱

افزایش مسمومیت با الکل در کرمانشاه نداشتیم

مسئول امور دارویی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: هیچ افزایشی در آمار مسمومیت با الکل در بیمارستان‌های کرمانشاه نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وریا رحیمی در نشست خبری که امروز (یازدهم مهر) برگزار شد، با اشاره به رصد تمام موارد مسمومیت‌هایی که در شش ماهه امسال در بیمارستان‌های کرمانشاه ثبت شده، اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ افزایشی در آمار مسمومیت با الکل در بیمارستان‌های کرمانشاه نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس به موضوع کمبود داروی بیهوشی "ایزوفلوران" اشاره کرد و افزود: اگرچه کمبود این دارو مقداری ایجاد شده، اما حتی یک مورد هم کنسل عمل به دلیل کمبود این دارو نداشتیم.

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه یادآوری کرد: البته نمی‌توانیم بگوییم از این دارو برای شش ماه آینده داریم، اما اتاق عمل‌های بیمارستانی به دلیل کمبود این دارو تعطیل نشده و به اندازه‌ای که نیاز داشتند در اختیار بیمارستان‌ها قرار دادیم.

رحیمی در ادامه بر لزوم مدیریت مصرف دارو بر اساس نیاز بیماران تاکید و خاطرنشان کرد: اکنون میانگین اقلام دارویی در نسخه‌های بیماران استان به سه قلم رسیده که در حد میانگین کشور هستیم، اما باید خود را به میانگین جهان نزدیک کنیم.

وی در ادامه از برخورد جدی با داروخانه‌هایی که اقلام دارویی را گران بفروشند هم خبر داد و با بیان اینکه لیست قیمت داروها در سایت سازمان غذا و دارو کشور وجود دارد، تصریح کرد: مردم می‌توانند هرگونه گرانفروشی را با تلفن 190 در میان بگذارند.

 مسئول امور دارویی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: این سامانه آماده ارائه خدمات به مردم در زمینه کمبودهای دارویی و همچنین اطلاع‎رسانی در زمینه داروها، شیوه مصرف و شرایط نگهداری آنها است.

رحیمی در ادامه از اصلاح ساختارهای فیزیکی و انبارها و داروخانه‌های مراکز بیمارستانی استان هم خبر داد که در تمام شهرستان‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام كرمانشاه مسمومیت با الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی

میثم کهربائی گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ موجب شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، موجب شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها موجب شده علاقه مندی به تولید از بین برود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصان مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری سبب می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران