Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ صالح نجفی در این خصوص گفت: این اداره کل با حضوری پررنگ در این نمایشگاه و در راستای توسعه دولت الکترونیک  دستاوردهای خود را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی مدارس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

 رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش استان افزود: درغرفه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان میز خدمات الکترونیکی، تجهیزات هوشمندسازی مدارس، بازی ها و تولیدات دیجیتالی دانش آموزان کانون باب الحوائج معرفی و در بخش دیگری از غرفه " کلاس تعاملی هوشمند" برگزار گردید و به مدیران، معلمان، دانش آموزان و سایر بازدید کنندگان آموزش های لازم در خصوص فرآیند یاددهی و یادگیری به روش هوشمند ارائه و گواهی آموزشی نیز به فرهنگیان شرکت کننده در کارگاه اعطا گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمدی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در بازدید از غرفه آموزش و پرورش ابراز داشت: امروزه با ورود فناوری­ های نوین آموزشی موقعیتی به وجود آمده است که آموزش و پرورش ناگزیر است کارکردهای نوینی را متناسب با نیازهای زمان برگزیند و دستیابی به کارکردهای نو مستلزم نگاهی نو به نظام آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی مدارس هنوز در آغاز راه است و به نظر می رسد همپای تحولات فناوری حرکت نمی کند و به سرعت بیشتری نیاز دارد اظهار کرد: مشکل کنونی در حال حاضر صرفا تهیه امکانات سخت افزاری این بخش نیست بلکه نیاز اصلی تولید محتوای الکترونیکی و کاربردی کردن این امکانات است، زیرا برخی از معلمان هنوز به همان شیوه های سنتی کار می کنند و لزوم توانمندسازی هرچه بیشتر معلمان در این امر ضروری می باشد.

اصغر بیات معاون آموزش ابتدایی اداره کل نیز در در بازدید از غرفه آموزش و پرورش مهمترین وجه تمایز مدارس هوشمند از مدارس سنتی را نگاه مهارت آموزی در کنار آموزش عنوان کرد و گفت : هم اکنون نیاز به همگام شدن با تحولات و دستاوردهای فناوری و علوم بشری به یک نیاز ضروری برای آموزش و پرورش تبدیل شده تا بتوان پا به پای دیگر کشورها در این عرصه حرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در بازدید از غرفه اداره کل ضمن تقدیر از تلاش های کارشناسان حوزه فناوری گفت: آموزش و پرورش در زمینه آموزش دانش آموزان، مربیان، ارتباط با اولیا و ارائه خدمات دولت الکترونیک از فناوری اطلاعات بصورت گسترده بهره می برد و در راستای اجرای اسناد بالادستی مخصوصاً سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موظف به استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه آموزش و هوشمندسازی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم اکنون 2 هزار و 500 کلاس در 1090 آموزشگاه این استان هوشمند سازی شده اند و دانش آموزان به کمک فناوری های نوین دروس را فرا می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب دولت الکترونیک هم 28 خدمت برای کاهش مراجعه حضوری اولیا و کارکنان به شکل بر خط ارائه می شود.

طبق آمار ارائه شده در ششمین نمایشگاه تخصصی الکامپ زنجان، 18 دستگاه اجرایی و 25 شرکت خصوصی حضور داشتند.

در روز پایانی نمایشگاه شرکت توزیع نیروی برق استان به عنوان غرفه برتر فناوری های نوین و غرفه های اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه امور اقتصادی و دارایی در استان زنجان، دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری استان به عنوان غرفه های برتر، موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره شدند.

در بخش خصوصی نیز از شرکت های امن پردازان و آی کن و مبین نت به عنوان غرفه های برتر تقدیر شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ششمین نمایشگاه الکامپ زنجان کسب عنوان رتبه برتر فناوری های نوین آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم‌اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان وجود ندارد و در واقع می‌توان گفت که تعداد این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۲۷ هزار و ۳۴۵ دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در زمینه تعلیم و تربیت استان مشارکت می‌کنند.

وی همچنین از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در سال‌جاری از طریق آزمون‌های استخدامی تعداد یک هزار و ۴۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند که این تعداد استخدام در تاریخ آموزش و پرورش بی‌سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به نامناسب بودن برخی مدارس استان گفت: این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص پیدا کرد اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

وی با بیان اینکه اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را به آموزش و پروش استان تحویل داد، اظهار داشت: هم اکنون هیچ مدرسه‌ای به حال خود رها نشده است و بروز یک مشکل در مدرسه ای را نباید به همه مدارس تعمیم داد.

اسماعیلی با بیان اینکه با بیان اینکه پس از مدت‌ها مشکل تامین نیروی انسانی در رشته‌های فنی‌وحرفه ای استان رفع شد، افزود: برای سال تحصیلی جدید تامین ۱۴۰ نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، تعداد متقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: تعداد ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه اعلام کردند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی بررسی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص مدارس کانکسی در استان، گفت:هم‌اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان وجود ندارد و در واقع می‌توان گفت که تعداد این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در رابطه با پرداخت حق سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم نیز افزود: طبق قانون ۵۰ درصد حق سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم به عهده آموزش و پرورش است، اما در سال‌جاری بیشتر از این مقدار پرداخت می‌شود.

کد خبر 749408

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان