Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – روزنامه گاردین روز چهارشنبه گزارش داد: رأی دیوان لاهه نشان داد که اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران از نگاه جامعه جهانی، اقدامی غیرقانونی است.

به گزارش ایرنا، گاردین افزود: دیوان بین‌المللی کیفری (ICJ) لاهه، آمریکا را به دلیل اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران مورد سرزنش قرار داد و به این کشور دستور داده تا تدابیر محدودکننده در ارتباط با تجارت اقلام بشردوستانه، مواد غذایی، دارویی و صنایع هوایی لغو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشریه تاکید کرد: رأی دادگاه برای ایران که در ماه جولای گذشته، بازگشت تحریم‌های آمریکا پس از خروج این کشور از برجام را نقض عهدنامه مودت سال 1955میلادی خوانده بود، یک پیروزی محسوب می‌شود.
گاردین اضافه کرد: هنوز زود است تا تأثیر رأی دادگاه با توجه به حمایت اروپا از برجام، مورد ارزیابی قرار گیرد. دادگاه از طرفین خواسته تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به تشدید وضعیت و یا طولانی شدن اختلافات شود خودداری کنند. بااین‌ وجود، این رأی نشان می‌دهد که اعمال مجدد تحریم‌ها از نگاه جامعه جهانی غیرقانونی است.
به گزارش ایرنا، قضات دیوان بین المللی کیفری لاهه در قرائت رای خود اعلام کردند، دیوان دریافته است که برخی از تحریم های ضد ایرانی آمریکا مرتبط با برخی از حقوق و تعهدات طرفین در معاهده مودت است.
دیوان رای داد که آمریکا باید طبق معاهده مودت سال 1955 تمامی موانع ناشی از تحریم های 15مرداد در مورد صدور دارو، وسایل پزشکی، مواد غذایی و هواپیما و قطعات آن و بازرسی های مربوطه را به ایران برداشته و تضمین دهد تا تراکنش های مالی مربوط به این رای امکانپذیر باشد.
عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی بین دول متحده آمریکا و ایران که در تارنمای سازمان ملل نیز بارگذاری شده، در 23 مرداد 1354 هجری شمسی میان نمایندگان دو کشور امضا شد و در جلسه سه ‌شنبه بیست و هشتم اسفند ماه 1355به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
اروپام **هـ ن**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس گاردين دادگاه لاهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6089568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی