Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ارائه بسته حمایتی از سوی دولت برای جبران گرانی ها توضیح داد: در جریان تحریم های ناجوانمردانه و در طول صحبت های ترامپ داشت دو کلید واژه سختگیرانه و بی رحمانه وجود دارد ک باید بگویم به قول خود عمل کرد، آنها در بخش سختگیرانه می خواهد ما را به سمتی ببرد تا مردم برای کوچکترین مایحتاج اولیه دچار مشکل شوند و با بی رحمی کاری کردند که در تهیه داروهای صعب العلاج دچار مشکل شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: دولت و مجلس برای عبور از این فشارهای اقتصادی تلاش دارد بسته ای ارائه شود در بین 5 بسته ای که دولت در نظر دارد، به دنبال آن هستند که در یک بسته مباحث خوراکی تامین شود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: برای رفع و حل مسائل امنیت غذایی نشست هایی با وزارت های تعاون، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه داشتیم، در این نشست بررسی های انجام و تمهید مقررات صورت گرفت اما به نتیجه نرسید.

تشریح دو سناریوی بسته حمایتی

نایب رئیس فراکسیون مستلقین ولایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای جبران گرانی ها 2 روش نقدی(کارت الکترونیکی) و کالایی وجود دارد، توضیح داد: دو سناریوی بزرگ برای ارائه بسته حمایتی وجود دارد که در کمیسیون بر روی آن بحث شد، هر کدام از روش های نقدی یا همان کارت الکترونیکی و کالایی مزایا و معایبی دارد.

مزایا و معایب روش نقدی یا کارت الکترونیکی

وی در خصوص مزایای روش نقدی گفت: در روش نقدی مباحث پرداخت راحت تر است، هزینه های جانبی از بین می رود یا اندک می شود، امکان فساد در آن کمتر است، ایجاد حق انتخاب برای مصرف کننده و فرد یارانه بگیر را فراهم می کند، مشخص نبودن فرد یارانه بگیر در انظار عمومی از دیگر محاسن روش نقدی است.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به معایب روش نقدی بسته حمایتی اشاره کرد و بیان داشت: ممکن است پرداخت نقدی به جای مصرف خوراکی وارد سایر مصارف شود، در مناطق دور دست و دور از زیر ساخت های بانک ها و خدمات الکترونیکی بانک ها ندارد نتوانند به آن خدمات برسانند.

مزایا و معایب روش کالایی

این نماینده مجلس به سناریوی دوم یعنی روش کالایی پرداخت و گفت: در روش کالایی نیز مزایایی چون هدف قرار دادن مصرف غذایی خانوار و جلوگیری از انتقال هزینه به بخش غیرخوراکی دارد، همچنین در حالتی که تورم شدید است، روش کالایی این مزیت را دارد که قیمت ها با نواسنات بازار جابجا نشده و بر قشرآسیب پذیر فشار وارد نمی شود.

وی عنوان کرد: با این حال روش کالایی معایبی دارد، از آنجایی که بسته کالا به همه تعلق پیدا نمی کند احتمال دارد که افراد دریافت کننده یارانه به نوعی در محل زندگی شناخته شوند، در صف ایستادن این افراد را مشخص می کند، همچنین احتمال اقلامی که خانواره به آن نیاز ندارد در بازار نشت و سردآورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: فقدان نظارت مناسب، هزینه های جانبی از جمله حمل و نقل کالا ها به مراکز توزیع هزینه نگهداری کالاها از جمله معایب روش کالایی است.

مجلس از روش کارت الکترونیکی دفاع می کند

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به نظرات کارشناسی بدنه دولت، گفت: تصمیم دولت روش کارت الکترونیکی را مناسب نمی داند، اما مجلس اصرار به حمایت نقدی یا همان کارت الکترونیکی دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید.   وی افزود: انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد؛ همچنین انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد. در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.   وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به مبلغ ۳ میلیارد دلار به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند، البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح است.   وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است. این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.   وحیدی هم در پاسخ به سوال که تکلیف حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات با تصویب لایحه دولت برای تشکیل استان تهران شرقی و غربی چه می‌شود، گفت: بحث طرح استان تهران شرقی و تهران غربی مورد بررسی است، هرچند باید مراحل بررسی و قانونی شدن این لایحه انجام شود، در صورت به نتیجه رسیدن هم ری و شمیرانات همچنان در حوزه تهران باقی خواهند ماند.     باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است