Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@05:36:31 GMT

شورای معتمد پلیس در محله های ملایر تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۰۲۸۹۶

شورای معتمد پلیس در محله های ملایر تشکیل می شود

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود علی بخشی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شوراها در محله های 16 متری دوم شمس آباد، امامزاده عبدالله(ع) و ازناو و مسکن مهر راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه بزودی در سایر نقاط شهرستان نیز شورای معتمد پلیس تشکیل می شود، افزود: برگزاری جلسه های این شورا دائمی است و در مدارس و مساجد تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: کارشناسان نیروی انتظامی به عنوان اعضا در کنار سایر افراد متعمد محله ها در این جلسات حضور دارند.
سرهنگ علی بخشی به اجرای بیش از یکصد برنامه همزمان با هفته نیروی انتظامی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: در این هفته همایش پلیس و اصناف، همایش موتورسواران قانونمند و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی برگزار می شود.
وی دیدار با امام جمعه ملایر، همایش پیاده روی خانوادگی کارکنان نیروی انتظامی، شرکت در نماز جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از اعضای پلیس افتخاری، مانور خودرویی پلیس و برگزاری نشست های متعدد با سمن ها را از دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی برشمرد.
سرهنگ علی بخشی همچنین به عملکرد نیروی انتظامی در 6 ماهه نخست امسال در حوزه مبارزه با جرائم و مواد مخدر اظهار داشت: ملایر امسال موفق شد رتبه نخست استان را در مبارزه با انواع قاچاق کالا کسب کند.
فرمانده انتظامی ملایر کاهش وقوع 32 درصدی کلاهبرداری و افزایش 20 درصدی دستگیری سارقان را نشان از عزم پلیس در مبارزه بی امان با مجرمان دانست و گفت: امیدواریم با مشارکت و همراهی مردم با پلیس شاهد آرامش و امنیت بیشتر در جامعه باشیم.
سرهنگ علی بخشی همچنین به افزایش 50 درصدی کشف انواع مواد مخدر در نیمه نخست امسال اشاره و بیان کرد: در این راستا 617 قاچاقچی، خرده فروش و توزیع کننده موادمخدر دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه پلیس مبارزه بی امان و قاطعانه ای با سودگران مرگ را در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در این راستا 147 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب طبق مواد قانونی 15 و 16 دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی ملایر به کاهش 33 درصدی متوفیان در تصادف های مرگبار رانندگی و کاهش 33 درصدی تعداد تصادفات فوتی در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش درصد تصادفات از جمله توفیق های حوزه انضباط اجتماعی و ترافیکی پلیس است.
سرهنگ علی بخشی با اشاره به اقدامات ارزشمند واحدهای مشاوره کلانتری در حوزه پرونده های قضایی گفت: از 831 فقره پرونده قضایی تشکیل شده در کلانتری های ملایر، 629 فقره منجر به مصالحه شد.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش همگانی و اطلاع رسانی نیز 133 جلسه آموزش همگانی برای 6 هزار و 326 نفر فراگیر توسط کارشناسان و مربیان پلیس تشکیل شد.
سرهنگ علی بخشی همچنین برگزاری 16 نمایشگاه آگاه کننده و پیشگیرانه در برابر انواع تهدیدها طی 6 ماهه امسال در مناسبت های مختلف و با همکاری دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی را از دیگر اقدامات برشمرد.
به گزارش ایرنا، از 13 تا 19 مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است که شعار امسال هفته ناجا «پلیس مقتدر، امین مردم» تعیین شده است.
7528/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز انضباط اجتماعی پیاده روی فرمانده انتظامی کارتن خواب مرگ اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ۳۷ سال پیش در چنین روزی سرلشکر پاسدار حسن شفیع زاده در منطقه ماووت آسمانی شد.
حسن در مرداد ماه سال ۱۳۳۶ شمسی در خانواده مذهبی در شهرستان تبریز متولد شد و تحت تربیت پدر و مادری مؤمن و مقلد امام پرورش یافت.
از همان کودکی در مجالس دینی از جمله برنامه‌های سوگواری امام حسین(علیه السلام) حضور داشت و عشق خدمتگزاری به آستان اباعبدالله(ع) در عمق وجودش ریشه دوانید.

او با شور وصف ناپذیری در روز‌های سرنوشت ساز ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ تلاش می‌کرد و هنگامی که در اوج پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی درب پادگان‌ها بر روی مردم باز شد به همراه تعدادی از جوانان و دانشجویان حزب اللهی تبریز برای جلوگیری از افتادن سلاح‌های بیت المال به دست ضد انقلاب، بخشی از سلاح‌ها را جمع آوری و گروه مسلحی را برای دستگیری ضد انقلاب و ساواکی‌ها تشکیل داد.

وی بعد‌ها مسئول حفاظت از بیت شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی شد و در مبارزه با گروهک‌های التقاطی در تبریز جان فشانی کرد.
هنگامی که به همراه شهید باکری در سپاه ارومیه خدمت می‌کرد به عنوان مسئول عملیات برای ایجاد امنیت آن منطقه و سرکوبی گروه‌های فاسد ماموریت‌های مهمی را انجام داد و توانست در تشکیلات حزب منحله دموکرات نفوذ کند و باعث متلاشی شدن آن شود.

شفیع زاده به دنبال تشکیل سپاه، نخستین هسته‌های مسلح این نهاد انقلابی را پی ریزی کرد و در سمت مسئول عملیات سپاه تبریز فعالیت کرد. با شروع جنگ تحمیلی و محاصره آبادان، با یک دسته خمپاره انداز که تحت مسئولیت شهید باکری اداره می‌شد به جبهه‌های جنوب شتافت.

وی در عملیات پیروزمندانه فتح المبین معاون تیپ المهدی (عج) بود و خاطره رشادت‌ها و جانفشانی‌های او در اذهان همرزمانش هرگز از یاد نمی‌رود.
بعد از عملیات فتح المبین در فروردین ۱۳۶۱ غنایم زیادی به دست سپاه و ارتش افتاد. با هماهنگی سپاه و فرماندهی نیروی زمینی ارتش قرار شد که توپخانه لشکر ۷۷ آموزش تعدادی از پاسداران را به عهده بگیرد. شفیع زاده تعدادی از نیرو‌ها را به آموزش آورد و کلاس‌های آموزش در تپه شوش تشکیل شد. پس از تشکیل یگان توپخانه سپاه، شفیع زاده دستور داد تا پوکه گلوله‌های توپ را دور نریزند.

این رزمنده آذربایجانی همزمان با مسئولیت سازماندهی و ادغام نیرو‌های جنگ‌های نامنظم، سازماندهی توپخانه سپاه را پیشنهاد کرد.
او در پاسخ به سئوال یکی از دوستانش که چه شد به فکر تشکیل توپخانه افتادی، گفته بود: «ما وقتی به جنوب اعزام شدیم روز‌های اول جنگ بود. در آبادان ساختمانی دو طبقه بود و به عنوان دیده بان به داخل ساختمان رفتم وقتی وسعت و شدت آتش دشمن را دیدم با خود فکر کردم که بین چهار خمپاره و امکانات عظیم دشمن توازن وجود ندارد. آن موقع احساس کردم به سلاح دیگری نیاز داریم.»

در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون با تدبیر حسن شفیع زاده چند قبضه توپ با هاورکرافت به جزیره انتقال داده شد.
وی با همفکری تنی چند از فرماندهان، ضمن پی ریزی و سازماندهی اولین آتشبار‌های توپخانه، مسئولیت هماهنگی پشتیبانی آتش در قرارگاه فتح در عملیات بیت المقدس را به عهده گرفت و به خوبی از عهده این وظیفه بزرگ برآمد.

اقدامات مبتکرانه وی در طراحی و به کارگیری توپخانه در طول سال‌های دفاع مقدس ضربات جبران ناپذیری را به پیکر رژیم صدام وارد کرد.
این فرمانده مجاهد سرانجام در هشتم اردیبهشت سال ۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در شمال غرب (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرا گرفت و به آرزوی دیرینه خود شهادت نایل شد.

 

اما هنوز منطق باروت گفتنی است

خون شهید و محشر ماووت گفتنی است

 

 

دیگر خبرها

  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران