Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امروز در آیین نواخته شدن زنگ عاطفه ها در مدارس شهرستان دماوند که به صورت نمادین در مدرسه پسرانه شهید کرمانی برگزار شد، اظهار داشت: دستگیری از نیازمندان و کمک به همنوعان علاوه بر وظیفه انسانی، رسالتی اخلاقی است که در دین مبین اسلام و سیره ائمه معصوم(ع) مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پاداش کمک به نیازمندان از طواف کعبه نیز بیشتر است، ادامه داد: امروز دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند باید فرهنگ 'هرچه برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم' را بیش از پیش بیاموزند.
امام جمعه دماوند خطاب به دانش آموزان گفت: علم بهتر از ثروت است زیرا جهل و نادانی ثروت آدمی را هم از بین می برد ولی علم و آگاهی ثروت و خوشبختی را برای انسان به همراه دارد؛ دانش آموزان با درس خواندن و یادگیری علم و دانش می توانند علاوه بر کسب ثروت، نیازمندان را نیز یاری کنند.
همچنین مهدی شعبانی، رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و بخشش در بین دانش آموزان، گفت: دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند و آشنایی آنان با فرهنگ احسان و نیکوکاری زمینه گسترش این فرهنگ را در جامعه فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه مشکلات فردی و اجتماعی نمی تواند مانعی برای انفاق کنندگان باشد، افزود: جشن عاطفه ها هرساله در سه نوبت 15 و 16 شهریور ماه در سطح شهرها و مصلی نماز جمعه و 11 مهرماه در مدارس برگزار می شود که برگزاری این جشن در ابتدای سال تحصیلی بهترین فرصت برای آموختن درس مهرورزی است.
رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با حضور مستمر در پایگاه‌های نیکوکاری مستقر در سطح مدارس درس ایثار، حماسه و کمک به همنوع را به‌خوبی می‌آموزند، افزود: سال گذشته 30 میلیون تومان از سوی دانش آموزان شهرستان به نیازمندان کمک شد که امسال نیز دانش آموزان نیازمند منتظر کمک های بی دریغ شما هستند.
شعبانی ادامه داد: پیش‌بینی شده تا کمک‌های جمع‌آوری شده بیش از یکصد مدرسه شهرستان دماوند در جشن عاطفه‌ها بدون خدشه‌دار کردن عزت نفس دانش‌آموزان با همکاری مدارس در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز امام جمعه ترویج فرهنگ دانش آموزان دماوند کمیته امداد اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر شنبه در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه با اشاره به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد (ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایت امام سجاد (ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هر جا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیا دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقا معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقا خود سعی کنید برای ارتقا علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هر آنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

کد خبر 6090296

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند