Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: کارگروه‌های بسیج دانشجویی برای مطالبه‌گری تخصصی و علمی آرمان‌های انقلاب اسلامی و مسائل و مشکلات کشور از مسئولان تشکیل شده است. ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، "بسیج دانشجویی" عنوانی است که هر بخش از آن، تکالیفی را بر عهده قشر جوان جامعه می‌گذارد، «بسیج» همان مجموعه‌ای است که در عرصه مجاهدت انقلابی همواره حضور دارد و برای خدمت و فداکاری آماده است و «دانشجو» همان جوان جوینده علم و دانش است که آینده در دستان او است، به فرموده مقام معظم رهبری «بسیج دانشجویی، یعنی دو عنوان که با هم ترکیب شده .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و این ادّعای خیلی بزرگی است!».

اما حالا با گذشت 30 سال از صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، باید دید این قشر از بسیج، تا چه میزان توانسته است به اهدافی و افق‌هایی که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برای آن ترسیم کرده است، دست یابد و برای ادامه مسیر خود چه برنامه‌هایی در پیش دارد.

از این رو خبرنگاران خبرگزاری تسنیم در اصفهان با محمدحسین کفعمی، رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان به گفت‌و‌گو نشستند، مطالبه‌گری تخصصی و کمک به برطرف شدن مسائل کشور، تربیت نیروی طراز انقلاب، حضور مؤثر دانشجویان بسیجی در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و تشکیل کارگروه‌های بسیج دانشجویی برای مطالبه‌گری آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله محورهای سخنان رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان است.

در ادامه بخش نخست این گفت‌و‌گو را از نظر می‌گذرانید:

تسنیم: بسیج دانشجویی تنها تشکلی است که به فرمان امام راحل تشکیل شد، هدف اصلی و رسالتی که امام راحل برای این قشر ترسیم کرده است، چیست؟

کفعمی: پیام امام راحل در پایان جنگ تحمیلی صادر شد، جنگ نظامی تمام عیاری که همه دنیا بر علیه ملت ایران به راه انداختند، کلید واژه‌هایی وجود دارد، امام خمینی(ره) در این پیام، مباحث اعتقادی را به حوزه و دانشگاه می‌سپارد، امام(ره) می‌فرمایند تنها با بسیج است که استقلال ما، نه شرقی و نه غربی امکان پذیر می‌شود؛ اگر انقلاب بخواهد به عرصه تمدن سازی برسد باید از دو بال دانشگاه و حوزه استفاده کند. امام خمینی(ره) معتقد بودند که جوانان انقلابی باید برای اصول اعتقادی و استقلال کشور قدم بردارند، این نگاه، نشان دهنده دید بلند بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است چراکه بعد از جنگ تحمیلی، جنگ اعتقادی را پیش بینی کرده‌اند و امروز شاهد این جنگ اعتقادی هستیم، ایشان در حقیقت، افق جنگ اعتقادی را ترسیم می‌کنند، رهبر انقلاب اسلامی نیز از این جنگ اعتقادی، به شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، قتلگاه فرهنگی و جنگ نرم تعبیر کرده‌اند.

دانشجو به تعبیر شهید بهشتی، مؤذن جامعه است و باید آرمان‌های انقلاب را پای کار بیاورد و عملیاتی و اجرایی کند، رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان گفتند لشکری از جوانان انقلابی لازم است که مداوم آرمان‌ها را تکرار و مطالبه کنند و به تحقق آن کمک کنند، این نقشه‌ای است که توسط امامین انقلاب ترسیم شده است

تسنیم: فکر می‌کنید بسیج دانشجویی استان اصفهان در دستیابی به این اهداف چقدر موفق بوده است؟

کفعمی:قطعاً این اهداف به صورت کامل محقق نشده است و به افقی که حضرت امام(ره) برای بسیج دانشجویی ترسیم کرده‌اند، نرسیده‌ایم چراکه آرمان‌های حضرت امام(ره)، آرمان‌های بزرگی است و تا رسیدن به قله آرمانی خودمان که مورد رضایت امام حاضر ما باشد فاصله داریم.

تسنیم: بسیج دانشجویی در 40 سال انقلاب اسلامی، چه رسالتی دارد؟

کفعمی: به تعبیر حضرت آقا که می‌فرمایند اگر بگوییم جنگ حق و باطلی در دنیا شکل گرفته است، خیمه فرماندهی جبهه حق، ایران است، ما به عنوان بسیج دانشجویی باید جای خودمان را در این خیمه فرماندهی پیدا کنیم، رهبر انقلاب، جوان دانشجو را افسر جوان جنگ نرم دانسته‌اند.

ما مطالبات امامین انقلاب از بسیج دانشجویی را بررسی کردیم، رسالت ما این است که کارهای مهم‌تری را انجام دهیم و به 2 عنوان اصلی رسیده‌ایم: نخست تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی و دوم حضور مؤثر در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و سوم مطالبه‌گری تخصصی.

در حوزه تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی باید از بستر دانشگاه که باید کارخانه انسان سازی باشد، انسان‌هایی را تربیت کنیم که ویژگی‌های انسان انقلابی را داشته باشند، نه اینکه آنان را آموزش دهیم، در بخش حضور مؤثر در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب استبایددر گام نخست، مسائل پیش روی نظام اسلامی را بشناسیم، در گام دوم برای برطرف شدن مسائل نظام باید گام بردارد؛ حضرت آقا در دیدار با اساتید دانشگاهی فرمودند که راه حل مشکلات امروز کشور به صورت علمی و توسط دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

بسیج دانشجویی به عنوان تشکیلات انقلابی در دانشگاه، باید راهکارهای علمی را برای مسائل ارائه دهد، گام سوم حوزه مطالبه‌گری تخصصی برای برطرف شدن مسائل کشور چراکه قرار است ما به کارآمدی نظام کمک کنیم و در عرصه‌های مختلف نظام نقش آفرینی داشته باشیم، ما باید آرمان‌ها را پیگیری کرد و با مطالبه‌گری تخصصی این کار انجام می‌شود.

تشکیل کارگروه‌های بسیج دانشجویی برای مطالبه‌گری آرمان‌های انقلاب اسلامی

با حضور دانشجویان کارگروه‌هایی تشکیل شده‌اند که آرمان‌ها و مسائل را به صورت علمی مطالبه می‌کنند برای مثال مخالفت با FATF به دلایل علمی است، خبرگزاری تسنیم نیز می‌تواند در مطالبه‌گری تخصصی ما را یاری کنند. بنده در ادامه، مدل تحولی بسیج دانشجویی استان اصفهان را بیان می‌کنم، برای مطالبه‌گری تخصصی باید مطالبات مردم را به صورت تخصصی بیان کنیم، پرچم آرمان خواهی و مطالبه‌گری به تعبیر امامین انقلاب باید به دست انقلابیون باشد.

تسنیم: اینکه بسیج دانشجویی بر روی مطالبه‌گری به منظور تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید می‌کند، آیا بعداً متهم نمی‌شوید که بسیج فقط مطالبه می‌کند و اقدام علمی ندارد؟

کفعمی: عرض کردم مطالبه‌گری در کنار حل مسائل کشور است، ما مطالبه می‌کنیم که فلان منطقه محروم را چرا مسئولان رسیدگی نمی‌کنند اما از سوی دیگر اردوهای جهادی را برگزار می‌‌کنیم، در اردو جهادی بسیج دانشجویی در هفته گذشته بالغ بر 60 میلیون تومان خدمات پزشکی به مردم ارائه شد یا اگر یک منطقه خانه‌های محروم دارد، خودمان خیر پیدا می‌کنیم و جوانان انقلابی برای ساخت خانه‌ها آستین بالا می‌زنند؛ رسالت ما مطالبه‌گری و ارائه پیشنهاد و راهکار است برای مثال پیشنهاد می‌دهیم که در حوزه مالیات بر منازل کار شود البته برخی از آدم‌هایی که نگاه خدمت به مردم ندارند و برای شانه خالی کردن از انتقادات شاید انگ سیاسی بزنند.  

تسنیم: میان بدنه بسیج دانشجویی و مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ارتباط لازرم برای ایجاد زمینه مطالبه‌گری تخصصی وجود دارد؟  

کفعمی:صفر و صدی نیست، بدنه دانشجو ارتباط منطقی با مسئولان دارد، مطالبه‌گری تخصصی آغاز شده است و ادبیات ما گفتمان علمی است و هر یک از مسئولان، در حوزه تخصصی خودش مطالبه می‌کنیم، ارتباط ما بد نیست اما برنامه داریم در سال تحصیلی جدید تا ارتباط نزدیک‌تر شود.  

تسنیم: برای دست‌یابی به اهداف بسیج دانشجویی و اجرای برنامه‌ها، رؤسای دانشگاه‌ها با شما همکاری لازم را دارند؟  

کفعمی: مأموریت‌های بسیج دانشجویی با مأموریت‌های دانشگاه‌ها متفاوت است یا اینکه دغدغه رؤسای دانشگاه با بدنه دانشجویی متفاوت است حتی با توجه به مسائل اقتصادی.

تسنیم: به نظر شما دغدغه رؤسای دانشگاه مثلاً دانشگاه آزاد اسلامی، بیشتر جنبه‌های علمی است یا اقتصادی؟

کفعمی:نام دانشگاه آزاد اسلامی را آوردید؛ در رویکرد جدید و تحولی که به درستی صورت گرفت، خیلی از نگاه‌ها از پول محوری و سرمایه داری به تربیت محوری تغییر کرد، مشکل ما دانشگاه آزاد نیست، مشکل ما سایر دانشگاه‌ها است، البته اداره کردن دانشگاه‌ها با شرایط فعلی سخت است اما باید مدیران نگاه جهادی و همت مضاعف داشته باشند، ما تا کنون با دانشگاه‌های استان اصفهان مشکلی نداشتیم، بعضاً به ما کمک کرده‌اند.

موضوع مطالبه گری تخصصی، ریل جدیدی است که در بسیج دانشجویی گذاشته شده است و نیازمند زمان است تا درباره همکاری دانشگاه‌ها نظر بدهیم. حداقل 6 ماه زمان باید بگذرد.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • برنامه تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در حوزه انتخابیه داریم/ضعف مجلس یازدهم در تراز بین المللی
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • تشکیل کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم