Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم امضای توافقنامه‌ها و قراردادهای بین روسیه و هند، از جمله درباره خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ و تعداد اعضای هیئت همراه، اهمیت تاریخی و منحصربه فردی به سفر "ولادیمیر پوتین به دهلی خواهد داد. ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ بین الملل اروپا پاکستان و هند نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «کامرسانت» در تحلیلی می‌نویسد: "ولادیمیر پوتین" در تاریخ 4 اکتبر (12 مهرماه) برای یک دیدار دو روزه به هند سفر می کند و در جریان آن با "نارندا مودی" نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات این روزنامه، در پایان نشست سران دو کشور، ده‌ها توافقنامه و قرارداد دوجانبه، از جمله توافقنامه مربوط به فروش سامانه‌های موشکی اس-400روسی به هند امضاء شده و همچنین «نقشه راه» برای توسعه همکاری‌های در زمینه انرژی اتمی صلح‌آمیز، ساخت راکتور جدید در هند و همچنین ایجاد تاسیسات هسته‌ای در کشورهای ثالث، مورد تایید قرار خواهند گرفت که برای هر دو کشور اهمیت زیادی دارد.

 بر اساس اهمیت اسناد امضاء شده بین رهبران دو کشور و تعداد اعضای هیئت نمایندگی روسی، این سفر خارجی رئیس جمهور روسیه طی سالهای اخیر بی‌سابقه و منحصربه فرد خواهد بود.

مسئله امضای قرارداد مربوط به خرید سامانه‌های دفاع ضدهوایی اس-400 توسط هند، در جریان نشست سران پوتین و مودی یک تصمیم گیری عملی است. کمیته امور دفاعی دولت هند، بعد از یک روند بسیار درازمدت، هفته گذشته به طور نهایی این قرارداد را مورد تایید قرار داد.

هند بعد از چین و ترکیه، سومین کشور خریدار موشک‌های اس-400 از روسیه است

توافقنامه مربوط به فروش 5هنگ سامانه موشکی اس-400به دهلی، ارزشی معادل پنج و نیم میلیارد دلار خواهد داشت. بدین ترتیب هند سومین کشور خارجی خواهد بود که این سامانه را سفارش داده است. کشور چین در سال 2014 چهار گردان از این سامانه را به ارزش نزدیک به 2 میلیارد دلار سفارش داد. در سال 2017 ترکیه قرارداد خرید به همین تعداد سامانه‌ را به ارزش 2.5 میلیارد دلار را امضاء کرد که البته 55 درصد از این مبلغ از طریق دریافت وام از روسیه تامین خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منابع خبری این روزنامه، مذاکرات با وزارت دفاع هند به خاطر درخواست‌های سختگیرانه طرف هندی درباره افشای ساختار قیمتی این قرارداد بسیار بطول انجامید. ولی این مشکلات به تدریج و در جریان رایزنی‌های بین دولتی و همچنین طی مذاکرات در بالاترین سطح حل و فصل شدند.

هند تحت تاثیر تهدیدهای آمریکا علیه خریداران تسلیحات نظامی روسیه قرار نگرفته است

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در تفسیر این مسئله تاکید کرد که کشور هند بطور مستقل تصمیم گیری خواهد نمود که چه نوع تسلیحاتی را برای دفاع از این کشور نیاز دارد. مقامات واشنگتن فعلا تفسیری در رابطه با امضای قرارداد خرید این موشک‌های روسی توسط هند ارائه نداده‌اند. ولی مقامات پاکستان ازهم اکنون به این مسئله واکنش منفی نشان داده و این را مشکلی در روابط دو کشور نامیده و از روسیه خواسته‌اند تا از فروش این سامانه به هند خودداری کند.

یک مقامات بلندپایه هند که نامش فاش نشده، در پاسخ به سئوال این روزنامه درباره واکنش اسلام آباد گفته است: «مقایسه هند با پاکستان کار اشتباهی است. و روسیه با توجه به روابط تاریخی بین دو کشور و توان بالقوه توسعه آن و واقعیات جهان امروز تصمیم درستی در این رابطه گرفته است.»

"بلا ونکاتش وارما" سفیر هند در مسکو نیز در پاسخ به این سئوال که جنگ تحریم‌ها بین آمریکا و روسیه چه تاثیری بر روابط مسکو و دهلی خواهد داشت، به این روزنامه گفته است: «تاریخ نشان داده زمانی که شرایط بین المللی دشواری به وجود آید، هند و روسیه همواره همکاری‌های دوجانبه خود را عمیق‌تر کرده‌اند و نمونه این برخورد برگزاری دائمی نشست‌های سران دو کشور است.»

این دیپلمات بلندپایه سطح تماس‌های شخصی بین ولادیمیر پوتین و نارندا مودی را بی‌سابقه است دانسته و یادآور شد تنها در سال جاری رهبران دو کشور دو مرتبه با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. وی معتقد است که روابط روسیه و هند نمونه منحصر به فردی در عرصه دیپلماسی جهانی است.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، بعد از سفر ولادیمیر پوتین به دهلی، "نیکلای پاتروشیف" دبیر شورای امنیت روسیه نیز تا قبل از پایان سال میلادی جاری به هند سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1445/P36447/S8,89,91,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد

ایسنا/خراسان رضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و این امر بیانگر این است که اقتصاد اساساً زمینه‌ساز استقلال یک کشور است؛ زیرا وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد و این وابستگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را مزدور می‌کند.

سید صولت مرتضوی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جشنواره امتنان که در سالن تلاش مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهید برونسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که به بهانه جشنواره امتنان در جوار امام رضا(ع) گردهم جمع شده‌ایم و در هفته کارگر با کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان در میان شما عزیزان هستم. هفته کارگر فرصت مغتنمی است تا مدیران دستگاه اجرایی و دولتمردان به بررسی ابعاد پیدا و پنهان خدمات کارگران بیاندیشند و رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: موضوع کار و کارگر دو مقوله‌ای هستند که اساسا عنصر تعالی، پیشرفت و آبادانی هر جامعه‌ای را رقم می‌زنند. در دیداری که در روزهای گذشته مقام معظم رهبری با کارگران داشتند، آیت‌الله خامنه‌ای به تفصیل در خصوص مقام کار و کارگر سخن گفتند و دو مقوله کارگر از منظر اسلام و کارگر از دیدگاه سایر مکاتب را تفکیک کردند؛ که از منظر احکام و آموزه‌های دینی جایگاه کارگر جایگاهی بسیار رفیع است و از آیات و احکام قرآن چنین برداشت می‌شود که جوهره پیشرفت و تعالی کار و تلاش است.

کارگر ستون فقرات تولید است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگر در منظر پویای اسلام، ابزاری برای تولید نیست بلکه کارگر خالق است و این خالق می‌تواند تولید را برای صنعت به ارمغان بیاورد. از منظر مقام معظم رهبری تولید ستون فقرات اقتصاد است و کارگر ستون فقرات تولید است و نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است. وابستگی اقتصادی عوامل مختلفی از قبیل عدم ایمان به خداوند و شهوت قدرت را دارا است و اگر امروزه مشاهده می‌کنیم که نظام جمهوری اسلامی ایران قطب‌بندی حاکم و رایج بر جهان را فرو ریخته است به دلیل زحمت‌های کارگران جمهوری اسلامی ایران است که باعث پدید آمدن استقلال مالی در سطح کشور شده‌اند.

مرتضوی ادامه داد: ایرانی که در سال‌های گذشته برای خرید وانت‌تویوتا، سیم‌خاردار و امکانات اولیه دفاعی محتاج بیگانگان بود، امروزه به دست و توان کارگران ایرانی کروز پرتاب می‌کند و موشک‌های نقطه‌زن خاص را پدید می‌آورد؛ که این امور از تلاش و زحمت‌های کارگران جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است. کارگران ایرانی در زمینه‌های مختلفی موفق شده‌اند و برای ایران موفقیت کسب کرده‌اند و این امر به این دلیل است که کار را جهاد می‌دانند و نگاهی خالص به کار دارند که می‌تواند استقلال اقتصادی را که بسترساز اقتصاد سیاسی است، فراهم کند. از سوی دیگر کارفرمایان هم در این امر دخیل بوده و متاسفانه برخی‌ از آن‌ها در جامعه کارگری و کارفرمایی به دنبال دوقطبی‌سازی هستند؛ اما باید توجه کنند که کارگر و کارفرما یکی هستند و رابطه کارگری و کارفرمایی رابطه محب و محبوبی است و طرفین باید همدیگر را دوست داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر توان علمی و اجرایی کارگران ایران اسلامی وجود نداشت، امروزه نمی‌توانستیم در معادلات جهانی اثرگذار واقع شویم. زیرا هیچ معادله‌ای در جغرافیای سیاسی جهان وجود ندارد که بدون در نظر گرفتن سهم جمهوری اسلامی ایران قابل حل باشد. جهش تولید امری است که کارگران و کارفرمایان می‌توانند آن را در جامعه به وجود آورند. زیرا امروزه در زمینه تولید به رشد رسیده‌ایم و انشاالله با همکاری مردم جهش را به ارمغان می‌آوریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت مشتاق است که آحاد مختلف جامعه صاحب سرمایه شوند و در این راستا نیز تلاش‌های بسیاری کرده است. درست است که تورم، حقوق، نیازهای کارگران و ... مسائل بسیار مهمی هستند اما این امر در زمان خود بررسی می‌شود و این فرمایشات به حق است اما باید دلیل این امور هم برای مردم بیان شود. دلیل این مشکلات و معضلات اقتصادی این است که متاسفانه به دلیل پاره‌ای از ملاحظات و نگاه کردن به واکنش بیگانگان؛ کشور ایران یک دهه در رکود بوده است و این امر در جداول رشد به صراحت نمایان شده و رشد حدود نیم درصد بیان شده است؛ زیرا در آن دهه نقدینگی به شدت زیادی افزایش داشته است و تورم با رشد غیرمنطقی افزایش یافته است، لذا این امور باعث رکود جامعه اقتصادی ایران در یک دهه شده است.

افزایش ۱۱۷ درصدی درآمدها در سه سال اخیر

مرتضوی افزود: تمام تلاش دولت ایران این است که به فضل الهی تورم را مهار کند، تولید را افزایش دهد و رشد اقتصادی مطلوبی را کسب نماید. زیرا تورم نقطه به نقطه در اسفند سال ۱۴۰۲ به ۳۵ درصد رسیده است و بر اساس گزارشات مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه فروردین ۱۴۰۳ به کانال ۲۹ رسیده است و تورم کل فروردین به ۳۸.۸ درصد رسیده است، بنابراین با هدف‌گذاری که دولت انجام داده است، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال نرخ رشد تورم را مدیریت کنیم و به کانال ۲۹ درصد دست یابیم.

وی ادامه داد: البته لازم به ذکر است که از نظر ریالی در سه سال اخیر بالغ بر ۱۷۵ درصد حقوق‌ها افزایش داشته است و از منظر درصدی هم ۱۱۷ درصد افزایش درامد را دارا هستیم که این امر در میانگین سالانه رقم ۴۰ درصد را به خود اختصاص داده است. اما با توجه به این آمار باز هم این افزایش کافی نیست و در تلاش هستیم که با وحدت این امر را افزایش دهیم. باید فردی و گروهی تلاش کنیم و در راستای حق قدم برداریم تا در جامعه تاثیرگذار باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسکن کارگران عنوان کرد: از مسئولین استانداری، شهرداری و کارفرمایان درخواست می‌کنم که به حوزه مسکن کارگری توجه ویژه کنند و کارفرمایان محترم در مکان‌های مناسب و در جوار کارگاه‌ها این امر را برای کارگران فراهم آورند. زیرا اگر عشق باشد، بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند؛ اگر بهره‌وری افزایش یابد، تولید ناخالص افزایش پیدا می‌کند و اگر این امر افزایش یابد سرانه درآمد افزایش پیدا می‌کند. لذا باید در این راستا قدم برداریم و دولت هم مصمم در این امر قدم بر می‌دارد تا گره از مشکلات کارگران باز کند. بنده از جانب خود شهادت شرعی می‌دهم که رییس جمهور در این امر هوشیار است و به تمامی مسئولین دولت در خصوص معیشت مردم در تمامی جلسات هشدار می‌دهد. بنابراین برای این امور تعابیر مختلفی اندیشدیده شده است که یکی از این تعابیر طرح کالابرگ است که برای عموم مردم جامعه ارائه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد