Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، عادل عثمانویچ وزیر امور مدنی بوسنی هرزگوین در دیدار با محمود حیدری سفیر کشورمان گفت: از گسترش مناسبات فرهنگی با ایران استقبال می کنیم. حیدری در این دیدار ضمن معرفی امیر حسام نوری رایزن فرهنگی جدید سفارت بر آمادگی وزارتخانه ها و نهادهای ذیربط ایرانی برای همکاری با سفارت بوسنی در تهران در راستای اجرای برنامه های مشابه فرهنگی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادل عثمانویچ وزیر امور مدنی بوسنی هرزگوین نیز با یادآوری اشتراکات فرهنگی دو طرف اظهار داشت : زبان فارسی و فرهنگ‌ ایرانی نزد مردم بوسنی شناخته شده و بخشی از آثار دانشمندان بوسنیایی در گذشته به زبان فارسی تالیف شده است.
وزیر امور مدنی بوسنی هرزگوین افزود:از سال ۲۰۱۵ میلادی که اینجانب مسئولیت این وزارت را بعهده گرفتم همواره ارتباط بسیار خوبی با سفارت ایران داشته ام و سفارت ایران نیز فعالیتهای فرهنگی ارزشمندی در بوسنی برگزار نموده که قدردان آنها هستیم.

وی اضافه کرد: ما از گسترش مناسبات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم و اطمینان دارم این روند همکاریها در آینده نیز استمرار خواهد داشت.امیر حسام نوری رایزن فرهنگی سفارت نیز در این دیدار اطلاعاتی در خصوص برنامه های فرهنگی در ماههای آتی ارائه نمود و برگزاری هفته فرهنگی، نمایش فیلمهای ایرانی، دوره آموزش زبان فارسی و تبادل تجارب در زمینه کتب و نسخ خطی را از جمله برنامه های رایزنی فرهنگی در برهه فرارو ذکر نمود.در پایان کتاب میراث جهانی ایران توسط سفیر کشورمان به وزیر امور مدنی بوسنی هرزگوین اهدا شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بوسنی هرزگوین حیدری بالکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله رئیسی وارد اسلام‌آباد شد

رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی - اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله رئیسی و اعضای هیئت همراه در پایگاه هوایی نورخان که فرودگاه ویژه مهمانان بلندپایه خارجی به شمار می‌رود، از سوی ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌، رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از مسئولان ارشد سیاسی و نظامی کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفتند.

قرار است تا ساعتی دیگر محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در محل کاخ نخست وزیری به طور رسمی از آیت الله رئیسی استقبال کند.

در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت‌وگوهای دو جانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای با عالی‌ترین مقامات پاکستان انجام می‌شود، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر مسکن، وزیر صنعت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر بهداشت آیت الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

کد خبر 746791

دیگر خبرها

  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد
  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • آیت الله رئیسی وارد اسلام‌آباد شد