Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، روستای برگزیده برگزیدگان دوستدار کتاب فارس، جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان خود را کلید زد که در کنار فعالیت های دیگر کتاب محور، روزگار خوش کتابخوانی را برای مردم دوستدار کتاب این روستا رقم بزند.
  این مراسم همزمان با نشست هم اندیشی دوره ای دو انجمن «مادران حامی کتابخوانی» و «معلمان بازنشسته حامی کتابخوانی» در کتابخانه عمومی میرزا امان الله طباطبایی روستای فهلیان برگزار شد که جعفر توزنده جانی، نویسنده و دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کشور؛ روح الله منوچهری، مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس و داود ایوبی ایوبلو، فرماندار ممسنی در کنار دیگر مدیران شهرستان مهمانان ویژه این مراسم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  منوچهری در این نشست واژه «دوستدار کتاب» را با نام روستای فهلیان عجین دانست و گفت: اتفاق بسیار مهمی است که نشان «دوستدار کتاب« بودن در کنار روستایی باشد؛ و روستای فهلیان همواره با نام روستای دوستدار کتاب شناخته می شود.
  مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس خطاب به مردم روستای فهلیان با بیان اینکه شما برای مردم منطقه الگو شده اید، گفت: باید فعالیت های ترویجی کتابخوانی در این روستا استمرار یابد.
  وی با بیان اینکه تاریخ چندهزار ساله این منطقه امروز با برنامه های فرهنگی و کتاب‌محور دوباره زنده شده است، عنوان کرد: این روستا برنامه کتابخوانی خود را از سطح محلی فراتر برده و در سطح ملی نیز اقدامات گسترده ای انجام داده است و همین امر سبب می شود که شایستگی های این روستا بیش از پیش در تمامی کشور نشان داده شود.
  مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از این، دسترسی مردم روستاها به کتاب و کتابخوانی دشوار بود؛ اما در حال حاضر با رویکردهای کتاب محور و فعالیت کتابخانه های عمومی در روستاها این مسئله کمتر شده است.
  دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران نیز با بیان اینکه یک اتفاق مهم در تاریخ کتابخوانی رقم خورده است، گفت: این اتفاق مهم نفوذ کتاب در شهرهای کوچک و روستاهاست و من امیدم به این روستاها و شهرهای کوچک بسیار زیاد است.
  جعفر توزنده‌جانی افزود: در جام باشگاه های کتابخوانی، کودکان هرچه بیشتر با کتاب و نویسندگان ارتباط برقرار کرده اند؛ همچنین این طرح باعث شد ما نیز گروه های سنی و نیازهای کتابخوانی هر گروه را بهتر بشناسیم.
  وی با تأکید بر اینکه باید جام باشگاه‌های کتابخوانی را در مدارس فعال‌ تر کنیم، گفت: آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی می توانند در به ثمر رسیدن این طرح یاری‌گر جام باشگاه ‌های کتابخوانی باشند.
  توزنده جانی با بیان اینکه قیمت کتاب‌ ها در توجه مردم به مطالعه تأثیر ندارد، گفت: از زمان شکل‌گیری طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی میزان فروش کتاب ها نیز بیشتر شده است.
  این نویسنده فعال کودک و نوجوان، از فعالیت دو انجمن «مادران حامی کتابخوانی» و «معلمان بازنشسته حامی کتابخوانی» در روستای فهلیان قدردانی کرد و گفت: جام باشگاه های کتابخوانی نیز از امروز در این روستا آغاز می شود و این سه انجمن در کنار هم فعالیت چشمگیری خواهند داشت.
  فرماندار شهرستان ممسنی نیز در ادامه روستای فهلیان را مرکز ثقل فرهنگ شهرستان ممسنی دانست و گفت: با فعالیت خوب کتابخانه عمومی میرزا امان الله طباطبایی و همراهی مردم، این روستا پتانسیل های فرهنگی خود را به کشور نشان داده است.
  داود ایوبی ایوبلو با بیان اینکه هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد، فعالیت های ترویج کتابخوانی فهلیان را الگوی تمامی مناطق شهرستان برشمرد.
  فرماندار ممسنی در پایان، تأمین اعتبار و آغاز ساخت سالن ورزشی روستای فهلیان را نیز به مردم این روستا نوید داد.
  گفتنی است: روستای فهلیان در شهرستان ممسنی با فعالیت های چشمگیر کتابخانه عمومی «میرزا امان الله طباطبایی» این روستا تاکنون در دو دوره متوالی جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب خوش درخشیده است؛ به طوریکه در جشنواره سال ۹۵ عنوان اولین روستای دوستدار کتاب و در جشنواره سال گذشته، لقب روستای برگزیده برگزیدگان دوستدار کتاب را از آن خود کرد. در حال حاضر نیز فعالیت های ترویجی کتابخوانی این روستا ادامه دارد. کد خبر 4420349

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شیراز بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان هفته دفاع مقدس مشهد شهرکرد شیراز اربعین حسینی حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح یاسوج دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه و پویش ملی کتابخوانی «به رنگ خدا» فراخوان داد

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ مجتبی سلطانی نژاد، با اشاره به محتوای کتاب «به رنگ خدا» که روایت همسر شهید مغفوری درباره زندگی این شهید شاخص رسانه کشور است ادامه داد: پویش کتابخوانی «به رنگ خدا» زمینه‌ساز این یادواره خواهد بود که به‌دنبال تولید محتوا در موضوعات گوناگون مرتبط با این شهید بزرگوار از این طریق هستیم.

وی گفت: انتظار می رود تولیدمحتوای شرکت کنندگان در این پویش ملی به تحقق بیشتر جهاد تبیین، معرفت افزایی، امیدآفرینی، ترویج سبک زندگی اسلامی و معرفی بهتر و بیشتر این شهید بزرگوار منجر شود.

مسئول بسیج رسانه استان کرمان تشریح کرد: پویش کتاب «به رنگ خدا» پویشی عمومی و کشوری است که با همکاری اداره کل کتابخانه های استان کرمان با هدف معرفی بیشتر شهید مغفوری به عنوان انسانی وارسته در قالب مسابقه کتابخوانی و نیز آثار فرهنگی هنری برگزار می شود.

سلطانی‌نژاد، با بیان اینکه بسیاری از شهروندان همواره بر سر مزار شهید مغفوری حاضر می شوند و شفاعت ایشان را در طلب حاجات خود واسطه می کنند توضیح داد: شهید عبدالمهدی مغفوری از شهدای لشکر 41 ثارالله استان کرمان است که در دفاع مقدس به شهادت رسید و بارها شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سخنرانی‌های خود او را به امامزاده تشبیه کردند، به‌طوری که مردم کرمان به این شهید اعتقاد ویژه‌ای دارند و از طریق این شهید حاجت می‌گیرند.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله جعفری امام جمعه سابق کرمان نیز به شهید عبدالمهدی مغفوری لقب آیت‌الله بی‌عمامه دادند؛ اکنون این شهید بزرگ به عنوان شهید شاخص رسانه در سطح کشور نیز معرفی شده‌ است.

مسئول بسیج رسانه استان کرمان تصریح کرد: در آذرماه امسال از تصویر این شهید بزرگ در گلزار شهدای کرمان توسط سردار حسین معرفی معاون هماهنگ‌کننده بسیج پرده‌برداری شد.

سلطانی‌نژاد، بیان داشت: اخلاص در عمل، عارف به‌تمام معنا و حساس بودن نسبت به بیت‌المال از جمله ویژگی‌های شاخص شهید مغفوری به شمار می رود که سرداران بزرگ از جمله سردار معروفی که از نزدیک وی را می شناخته به آن اشاره کرده است.

وی گفت: مسابقه و پویش ملی کتابخوانی به رنگ خدا در چهار قالب «مسابقه چهار گزینه ای از مطالب کتاب»، «پویش کتابخوانی با هدف تولیدمطالب فرهنگی و رسانه ای درباره کتاب و زندگی شهید»، «پادکست ویدئویی» و نیز« موشن گرافی و انیمیشن» برگزار می شود و جوایز ارزنده ای به تعداد 110 نفر از برگزیدگان در این بخش ها اهدا می شود.

وی افزود: منتخبان و برگزیدگان این پویش کشوری در یادواره ای برای شهید عبدالمهدی مغفوری در بهار سال ۱۴۰۳ معرفی و تجلیل می شوند.

سلطانی نژاد  ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه و پویش در سراسر کشور می توانند آثار خود را تا تاریخ 25 فروردین به نشانی اینترنتی سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی سماک samakpl.irارسال کنند.

وی افزود: همچنین ارتباط با دبیرخانه این پویش به نشانی شهر کرمان، بلوار فردوسی، روبه روی تکیه عباسعلی ، اداره کل کتابخانه های استان کرمان یا از طریق شماره تلفن 034-32222435 و نیز پست الکترونیک omurfarhangi.kerman@gmail.com امکان پذیر است.

دیگر خبرها

  • درخشش اعضای کانون آذربایجان غربی در پویش ملی «خوانش کتاب»
  • سایبان کتابخوانی دیار دانایی فارس تا روستاهای لار گسترده شد
  • فعالیت ۸ کتابخانه عمومی در آذربایجان شرقی
  • گشایش چهارمین مرکز فرهنگی ترویج کتابخوانی «دیار دانایی» در روستای سایبان 
  • گشایش چهارمین مرکز فرهنگی ترویج کتابخوانی "دیار دانایی" در روستای سایبان
  • کودک و نوجوان در صدر آمار تعداد چاپ کتاب
  • تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از جشنواره ملّی کتاب رشد
  • مسابقه و پویش ملی کتابخوانی «به رنگ خدا» فراخوان داد
  • پویش کتابخوانی «به رنگ خدا» در کرمان
  • آغاز کشت نخود سفید بهاره در روستای حصار + تصاویر