Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: ماحصل عدم سرمایه‌گذاری در کردستان «افزایش بیکاری» و «از بین رفتن فرصت‌های شغلی» است. ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی‌محمد مرادی عصر امروز در سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، با تأکید بر اینکه جلسات باید دارای خروجی مناسب و مفید باشد، اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات استانی و کسب نتیجه مطلوب می‌توان با انتقال نتایج به وزرا و مسئولان ذیربط کشوری، مسائل را پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان کردستان نیروی انسانی توسعه یافته‌ای دارد، ولی از لحاظ اقتصادی با دیگر مناطق کشور متفاوت بوده و به همین‌خاطر از نظر محرومیت دارای محرومیت مضاعف نسبت به دیگر نقاط کشور است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس با اشاره به اینکه در طی چند دهه اخیر از نظر سرمایه‌گذاری به استان کردستان بی‌توجهی شده است، گفت: عدم سرمایه‌گذاری در کردستان منجر به افزایش بیکاری و از بین رفتن فرصت‌های شغلی در این استان شده است.

حضور جوانان تحصیل‌کرده کُرد در میادین میوه و تره بار تهران

وی بهترین برهان برای این ادعا را حضور جوانان و کارگران تحصیل‌کرده کُرد در میادین میوه و تره بار تهران و دیگر استان‌های توسعه یافته دانست و تصریح کرد: مشکل اصلی استان کردستان پایین بودن میزان درآمد سرانه نسبت به میانگین کشوری است.

مرادی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی استان کردستان دارای خاک حاصل‌خیزی است، ادامه داد: با این وجود و دسترسی به منابع آبی، این زمین‌ها بایر بوده و از لحاظ استفاده از کشت آبی نسبت به میانگین کشوری 37 درصد عقب هستیم.

وی با تأکید بر لزوم تزریق آب به سفره‌های زیرزمین دشت‌های استان، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این امر باید از انتقال آب به دیگر نقاط کشور از استان کردستان جلوگیری به عمل آورد.

تخصیص آب شرب در کردستان نیازمند ردیف بودجه

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس در ادامه با ذکر اینکه تخصیص آب شرب برای شهرستان‌های قروه، دهگلان و سنندج در سال‌های آتی نیازمند تخصیص ردیف بودجه است، گفت: در زمینه کشاورزی نیز اگر تخصیص آب کشاورزی در کردستان به میانگین کشوری برسد، می‌توان بیکاری را مهار کرد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به دامپروری در کردستان، خاطرنشان کرد: احیاء دامپروری در کردستان زمینه‌ساز تبدیل این استان به قطب تولید گوشت خواهد شد و جایگاه کردستان را به جایگاه کشور استرالیا در تولید فرآورده‌های دامی تثبیت خواهد کرد.

مرادی با بیان اینکه تولید آبزیان در کردستان نیاز به تأمین اعتبار و گسترش امکانات است، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تجربه کشورهای توسعه یافته و پیشگام در این حوزه می‌توان آبزی‌پروری کردستان را نیز با توجه به ظرفیت آبی موجود توسعه داد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس در پایان خواستار تخصیص آب برای صدهزار هکتار زمین کشاورزی شد و گفت: می‌طلبد اعتباری ویژه ای نیز برای این امر تخصیص یابد.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند