Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزیر دفاع استرالیا از اقدام ناوشکن چینی در قبال کشتی جنگی آمریکا در دریای چین جنوبی انتقاد کرد.

پیش‌تر یکی از مقامات آمریکا اعلام کرد: یک کشتی جنگی چینی در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرمطمئن به شدت به یک ناوشکن آمریکایی در آب‌های دریای چین جنوبی نزدیک شد و این ناوشکن آمریکایی را وادار به تغییر مسیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کریستوفر پاین، وزیر دفاع استرالیا در واکنش به این رویداد اظهار کرد: ما هرگونه تهدید و تاکتیک خصمانه را به عنوان رویدادی بی‌ثبات‌کننده و خطرناک تلقی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: استرالیا به طور مداوم نسبت به نظامی‌سازی دریای چین جنوبی هشدار داده است.

وزیر دفاع استرالیا خاطرنشان کرد: ما همچنان از تمامی جناح‌ها می‌خواهیم از اقدامات یکجانبه‌ای که تنش را در منطقه افزایش می‌دهد، پرهیز کنند.

این در حالی است که وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از آن که ناوشکن آمریکایی بدون اجازه وارد این منطقه شد ناوشکن چینی به این کشتی هشدار داد تا منطقه را ترک کند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دریایی به فعالان دریای خزر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل هواشناسی دریایی مازندران با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از اوایل وقت امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا اوایل وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به دلیل وزش باد شدید و مواج شدن دریا همچنین بارش باران همه فعالیت‌های دریایی ممنوع می‌باشد.

در این گزارش تاکید شد، اوج شدت وزش باد از اویل وقت دوشنبه و افزایش موج از صبح دوشنبه خواهد بود.

بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۷ متر بر ثانیه (۳۲ گره (مایل دریایی بر ساعت) یا ۶۱ کیلومتر بر ساعت) می رسد.

همچنین ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۷ متر (۵/۶ پا) و بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۷ متر (۸/۹ پا) خواهد رسید.

در این مدت فعالیت شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی) در دریای خزر ممنوع است.

احتمال غرق شدن شناگران، شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی)، پاره شده تور‌های صیادی، خسارت به تاسیسات دریایی و ساحل و آسیب به قفس پرورش ماهی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور