Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: خالق واژه «ژن خوب» روز گذشته تایید کرد که در کمیته ملی المپیک پست گرفته است. با اینکه خودش می‌گوید با ورزش غریبه نیست و از کودکی در ورزش بوده اما هر چقدر جست‌وجو کردیم، هیچ سابقه ورزشی از او نیافتیم.

به گزارش رکنا، حمیدرضا عارف ریاست کمیسیونی در کمیته ملی المپیک را برعهده گرفته که دبیرکل این کمیته هم می‌گوید معمولا چهره های شناخته شده ورزشی در آن فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکم آقازاده رسانه‌ای نشد!

با اینکه معمولا بعد از امضای رئیس کمیته ملی المپیک پای هر حکمی، خبر آن از سوی روابط عمومی رسانه‌ای می‌شود، این بار خبر حکم صالحی‌امیری برای حمیدرضا عارف به عنوان رئیس کمیسیون صلح و ورزش Sport از منبع دیگری درز کرد. البته پسر نماینده مجلس شورای اسلامی هم این موضوع را تایید و از آغاز کارش در کمیته ملی المپیک سخن گفته است. خیلی زود این مساله با واکنش‌های منفی مواجه شد و همه به سال گذشته و جایی که حمیدرضا عارف بحث «ژن خوب» را بر سر زبان‌ها انداخت، رجوع کردند و او را به خاطر این حکم مورد سوال قرار دادند.

واکنش خالق واژه «ژن خوب» به انتقادها

حمیدرضا، پسر محمدرضا عارف با تایید حکم صالحی‌امیری برای او به عنوان مشاور رئیس و مسئولِ کمیسیون صلح و ورزش اینطور به انتقادهایی که از او به خاطر ورودش به حوزه ورزش بدون تخصص شده، به «شهروند» اینطور پاسخ داد: «من چند ماهی است که بدون یک ریالی دریافتی به عنوان مشاور روابط بین الملل با کمیته ملی المپیک همکاری می‌کنم و هفتگی ١٥، ١٦ ساعت برای این کار وقت می گذارم. در تمام دنیا از افراد بانفوذ در این پست استفاده می شود و صرفا ورزشی‌ها نیستند که در زمینه صلح و ورزش فعالیت می‌کنند. نباید انسان‌ها را به خاطر روابط فامیلی و نامشان قضاوت Judgment کنیم. بنده با تخصص وارد این حوزه شدم و از قهرمانان و چهره‌های شناخته شده هم کمک می‌گیرم. با توجه به تاکیدات IOC سعی داریم اقدامات خوبی در زمینه صلح در ورزش انجام دهیم.»

وی در واکنش به اینکه برخی حکم گرفتنش در کمیته المپیک را به داشتن «ژن خوب» ربط می دهند، می افزاید: «همانطور که گفتم این مسئولیت به صورت افتخاری است و من حقوقی دریافت نمی کنم. آنهایی که بحث «ژن خوب» را وسط می‌کشند، بهتر است در زمینه‌های مختلف بررسی کنند که آیا من رانتی دریافت کردم؟ هم در زمینه ورزش، هم هنر Art و هم حوزه‌های دیگر که علاقه دارم، سعی می‌کنم بدون هیچ چشمداشتی هر کمکی از دستم برمی‌آید، انجام دهم.»

نقش کمیسیون صلح و ورزش چیست؟

با اینکه برخی رسانه‌ها مدعی شدند کمیسیون صلح و ورزش به تازگی تاسیس شده، مسئولان کمیته ملی المپیک ادعا می‌کنند این کمیسیون از قبل وجود داشته اما به خاطر عدم فعالیتش مورد توجه قرار نگرفته است. به هر حال کمیته بین‌المللی المپیک در سال‌های اخیر به اعضای خود تاکید کرده که در زمینه صلح در ورزش باید به صورت ویژه فعالیت کنند. مهمترین نمونه از فعالیت‌های این بخش در IOC هم به رژه مشترک کره‌شمالی و کره‌جنوبی در بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ مربوط می‌شود. با این حال برای اینکه چنین روندی در بخش بین‌المللی به خوبی پیش برود،‌ معمولا کشورها از چهره‌های نامدار ورزشی خود به عنوان سفیر صلح و ورزش استفاده می‌کنند و به همین خاطر حکم رئیس کمیته ملی المپیک برای یک آقازاده حاشیه‌ساز شده است.

شهنازی: از صدور حکم عارف بی‌خبرم!

برای اینکه بیشتر از جزییات فعالیت‌های کمیسیون صلح و ورزش و همچنین چرایی انتخاب حمیدرضا عارف مطلع شویم با شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک تماس گرفتیم. وی در این باره به «شهروند» می‌گوید: «من که از این ابلاغ بی‌خبر بودم و از طریق رسانه‌ها متوجه آن شدم. آنطور که می‌دانم معمولا در کشورهای مختلف یا از قهرمانان المپیک یا از چهره‌های شناخته شده مثل وزرای سابق امور خارجه و روسای سابق کمیته ملی المپیک در چنین سمتی بهره می‌برند. به هر حال باید از جزییات این موضوع باخبر شوم و بعد صحبت کنم!»

منبع: شهروند

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آزیتا نامزد داشت اما با نیما در شمال همخوابی کرد / او باردار است! بچه از کیست؟

دادگاه لاهه به نفع ایران رای صادر کرد: آمریکا بایدتحریمها را لغو کند!

عکس جسدی که در رودخانه جاده چالوس شناور بود +فیلم (16+)

مادر بی رحم دختران بی گناهش را با فلفل و نمک شست تا بمیرند +عکس

تجاوز 2 مرد به زن جوان در پارک جنگلی / نگهبان صدای التماس های زن را شنید

همخوابی زشت زن 51 ساله با پسر 17 ساله شوهرش + عکس

قتل زن بدکاره توسط مشتریش در خیابان اتحاد

بارداری دختری 17 ساله هنگام تجاوز در خیابان / از برهنه بودن این زن فیلم گرفتند و ... +عکس

رفتار شنیع فروشنده زن داروخانه برای جلب مشتری وسایل جلوگیری از حاملگی+عکس

دوستم از دختر همسایه بد گفت و من عاشق خواهر او شدم!

غافلگیری تبهکاران تهرانی در رختخوابشان / ببینید با چه سر و وضعی می خوابیدند + فیلم

دستگیری تکنسین اورژانس به خاطر کارهای خلاف در تهران + فیلم و عکس

اعترافات وحشتناک زن جوان مشهدی که 16 روز در محل دفن شوهرش خوابید + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز ورزش Sport قضاوت Judgment هنر Art المپیک ژن بچه ورزش اورژانس عکس فیلم دختر پسر روزنامه مرد من زن دادگاه ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، «فاطمه مجلل» قایقران روئینگ ارومیه‌ای صبح روز یکشنبه در کره جنوبی ضمن کسب اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای قایقرانی به اولین بانوی ورزشکار استان آذربایجان‌غربی در تاریخ شد که راهی المپیک می‌شود.

مجلل چگونه المپیکی شد

مجلل در انتخابی تیم ملی روز ۱۷ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در دریاچه ارومیه با زمان ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۱۱۰ صدم ثانیه و کسب رتبه اول به عضویت تیم ملی درآمد.

او در اردوی پایانی تیم ملی که فروردین‌ماه در ارومیه و در دریاچه سد شهرچای برگزار شد تمرینات فشرده انجام داد و بعد از پایان اردو راهی کرده جنوبی شد.

بانوی قایقرانی تیم ملی روز جمعه و در مرحله مقدماتی در گروه سوم مقدماتی در رقابت با حریفانی از سنگاپور، فیلیپین، تایلند و قزاقستان با زمان ۸:۰۲:۰۶۹ دقیقه به عنوان قایق اول از خط پایان عبور کرد و به دور نیمه نهایی مسابقات راه یافت. در این رقابت نمایندگان فیلیپین و سنگاپور دوم و سوم شدند.

مجلل روز شنبه و در مرحله نیمه نهایی در گروه اول در رقابت با حریفانی از قزاقستان، کره جنوبی، ازبکستان، سنگاپور و چین‌تایپه با زمان ۸:۰۳:۰۴۷ دقیقه به عنوان قایق دوم از خط عبور کرد و به فینال مسابقات راه یافت.

او در ادامه رقابت‌ها و در صبح روز یکشنبه در فینال این رقابت با حریفانی از ویتنام، فیلیپین، ژاپن، ازبکستان و سنگاپور رقابت کرد و با زمان۷:۳۷:۰۰۷ دقیقه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مقام سوممسابقات جواز حضور در المپیک را بدست آورد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و ژاپن اول و دوم شدند

اولین مصاحبه مجلل بعد از کسب سهمیه

بانوی قایقرانی ارومیه‌ای در بدو ورود سهمیه المپیک را بزرگترین آرزویش از کودکی و از ورود به قایقرانی عنوان و اظهار کرد: خوشحالم این موفقیت را کسب کردم و قرار است در المپیک حضور یابم.

مجلل گفت: از هشت سالگی تمرینات مداوم خود را در رشته قایقرانی انجام و طی چهار سال اخیر در اردوهای تیم‌های ملی بودم و تمرینات مداومی را علی‌رغم شرایط سخت انجام دادم.

او اظهار کرد: برای درخشش در المپیک در زمان باقی‌مانده تلاش خود را انجام خواهم داد.

مجلل درخصوص مسابقات انتخابی المپیک در کره‌جنوبی گفت: مسابقات از طرح بالایی برخوردار بود و رقیبان برای رسیدن به المپیک نهایت تلاش خود را انجام و من توانستم در هر سه مرحله با زمان بسیار خوب سهمیه المپیک را کسب کنم.

وی در خاتمه از خانواده خود، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه و رئیس هیات قایقرانی استان و شهرستان و از همه حامیان خود قدردانی کرد.

استقبال مسئولین ورزشی، ارومیه‌ای‌ها و خانواده از اولین بانوی المپیکی آذربایجان‌غربی

صبح امروز با حضور مسئولین ورزشی استان جمعی از شهروندان و خانواده او با حضور در فرودگاه بین‌المللی ارومیه از «فاطمه مجلل» قایقران المپیکی و «یاسمن حمزه‌پور» مربی او استقبال کردند.

به این ترتیب نام «فاطمه مجلل» در تاریخ ورزش استان آذربایجان‌غربی به عنوان اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش استان ثبت شد.

بیوگرافی اولین بانوی المپیکی ورزش آذربایجان‌غربی

«فاطمه مجلل» در ‎۵ مرداد سال ۱۳۸۱ در شهر ارومیه به دنیا آمد و به گفته خودش از سال ۹۸ بطور حرفه‌ای در رشته قایقرانی و در تیم‌های ملی حضور یافته و تا کنون دو مدال طلای قهرمانی آسیا، نقره بازی‌های آسیایی و برنز جایزه بزرگ روسیه را کسب کرده است.
او حضورش در رشته قایقرانی را به پیشنهاد مربی شنایش عنوان کرده است.

«یاسمن حمزه‌پور» مربی فاطمه مجلل نیز همواره در مسابقات مختلف همراه او بوده و یکی از عوامل درخشش او بوده است.

گزارش: سینا افشاریان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898942

دیگر خبرها

  • وعده گواردیولا: مجانی به بارسا برمی‌گردم!
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس
  • پیام تبریک وزارت ورزش پس از کسب سهمیه‌های ایران در المپیک 
  • الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک