Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد مرادی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار شد، با اشاره به ُفت شدید آب های زیرزمینی دشت های کردستان، اظهارداشت: دشت های استان دچار نشست شده اند و باید فکری به حال آن اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید برای تامین آب شرب شهرستان های قروه، دهگلان و سنندج چاره ای اندیشیده شود و در صورتی که به این مهم توجه شود، بخش اعظم معضل بیکاری در استان برطرف می شود.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتقال آب کردستان به دیگر استان ها خواستار جلوگیری از این انتقال شد و ادامه داد: اگر تخصیص آب کشاورزی در این استان به میانگین کشوری برسد ما بیکاری را کنترل می کنیم.

مرادی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با وجود ۳۳ سد در کردستان زمین های استان بایر هستند و به این لحاظ ۳۷ درصد عقب تر از میانگین کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان خواستار تخصیص آب های سطحی استان برای ۱۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی هستند، بیان کرد: عدم سرمایه گذاری در بخش صنعت در کردستان موجب رشد بیکاری و نبود فرصت های شغلی شده است و تخصیص آب مورد نیاز اراضی مورد نظر می تواند در بهبود وضعیت اشتغال موثر باشد.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کردستان دارای نیروی انسانی توسعه یافته بوده اما به لحاظ اقتصادی با دیگر مناطق ایران متفاوت است و محرومیت مضاعفی را به دوش می کشد.

مرادی با اشاره به اینکه عدم سرمایه گذاری در این استان موجب بیکاری بالا و نبود فرصت های شغلی است، افزود: مشکل اصلی کردستان پائین بودن درآمد سرانه نسبت به میانگین کشوری است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان، اروندکنار، منیوحی، چوئبده و بخش مرکزی انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم آبادان، اروندکنار، منیوحی، چوئبده و بخش مرکزی قرار دارد، «سید محمد مولوی» است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد، خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

انتخابات باشکوهی برگزار شد و علیرغم اینکه معاندین با استفاده از رسانه‌های خود جریان‌سازی گسترده‌ای برای عدم حضور مردم راه انداختند ولی شاهد ازدحام جمعیت رأی دهنده از همان دقایق اولیه آغاز فرآیند رأی بودیم و قطعاً وقتی مجلس شورای اسلامی با چنین پشتوانه مردمی تشکیل می‌شود، مجلسی فراجناحی و انقلابی خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

هر موضوع بنا به اقتضای زمان و نیاز مردم باید مورد پیگیری قرار گیرد و در شرایط فعلی باید اقتصاد مهم‌ترین اولویت کشورمان باشد؛ رهبر معظم انقلاب نیز طی سال‌های گذشته برای نامگذاری شعار سال بر موضوعات اقتصادی به ویژه در زمینه تولید تاکید کرده‌اند.

ضرورت دارد به همه شاخه‌های اقتصادی از جمله اقتصاد آموزش، اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد ورزش، اقتصاد پژوهش و … توجه شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

ابتدا بیکاری باید رفع شود ولی رفع آن بدون آسیب شناسی عملاً میسر نیست. یکی از موارد بیکاری مربوط به حوزه کشاورزی است که چنانچه مشکلات کشاورزان رفع شود برای حجم بالایی از جوانان جویای کار اشتغالزایی صورت می‌گیرد. از سوی دیگر شهرهایی همچون آبادان که صنایع دارند، باید طرح‌های صنعتی مانند پالایشگاه دوم که به مرحله اجرا نرسیده سریع‌تر عملیاتی شود.

کد خبر 6078915

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • سریال «ماه شرف خانم» در سیمای مرکز کردستان تولید می‌شود
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است