Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:35:13 GMT

ایران حزب فراگیر و جا افتاده ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۰۶۸۵۶

ایران حزب فراگیر و جا افتاده ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خباز شامگاه چهارشنبه در نشست احزاب و تشکل های سیاسی به ضرورت و اهمیت فعالیت احزاب اشاره و اظهار کرد: ماهیت وجودی احزاب امر به معروف و نهی از منکر به مسئولان و صاحبان قدرت است.

خباز در ارتباط با فعالیت تشکل های سیاسی در دولت قبل، بیان کرد: رئیس جمهور دولت هشتم و نهم بارها گفته بود که با وجود سپاه و حوزه علمیه دیگر نیازی به فعالیت احزاب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود دولت در سایه را یک ضرورت برای منافع کشور دانست و تأکید کرد: نقطه مقابل دولت در سایه، دولت درپنهان است این دولت طی این اواخر بارها الم شنگه کرد و خواست حاکمیت را بر اندازد و مقدمه به قدرت رسیدن خود را فراهم می کرد اما ازاین اصل غافل بود که با براندازی دولت خودشان نیز برانداخته می شوند.

وی با بیان اینکه حزبی موفق است که صدایش را به مسئولان برساند، ادامه داد: حزب یک مجموعه همفکر است و به استناد اساس نامه آن مجوز فعالیت رسمی دریافت و برای کسب قدرت تلاش می کنند.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: وقتی احزاب به قدرت می رسند باید پاسخگوی افکار عمومی و اعتماد ملی باشند و مردم از احزاب توقع دارند تا در برابر وعده هایشان پاسخگو باشند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ذاتی احزاب دانست و اضافه کرد: احزاب باید با قدرت فکری و با رسانه هایی که در اختیار دارند تصمیم گیرندگان کشور را در جریان تصمیمات درست و یا نادرستشان قرار دهند.

به گفته خباز ایران پیش از انقلاب سابقه درخشانی در زمینه احزاب نداشته و پس از آن نیز واهمه ای نسبت به این موضوع وجود داشته که سبب شده حزب فراگیری در کشور نداشته باشیم.

البته خباز اصلاح کشور را نیز فقط از کانال احزاب امکان پذیر دانست و تأکید کرد که فعالیت در احزاب مقدس و پر از ثواب است.

کد خبر 4420444 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی خانه احزاب محمدرضا خباز بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان هفته دفاع مقدس مشهد شهرکرد شیراز اربعین حسینی حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح یاسوج دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات معاون وزارت خارجه روسیه اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان فراگیر است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

واکنش طالبان به اظهارات «امیرعبداللهیان»: در راستای حکومت فراگیر تلاش می‌کنیمچین: از طالبان برای تشکیل حکومت فراگیر حمایت می‌کنیمواکنش طالبان به درخواست‌ها برای تشکیل حکومت فراگیر: موضوع داخلی است

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد