Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک تحقيق جديد نشان مي‌دهد برنامه تخليه 15 ميليون تن نمک و ساير پسماندهاي يک کارخانه در نزديکي رودخانه‌اي در ايالت کويينزلند استراليا که گرفتار خشکسالي است، اين ايالت را با خطر آلودگي شديد آب‌ها مواجه کرده است.
به گزارش ايسنا، تصويب برنامه‌اي براي افزايش تخليه مواد زائد در نزديکي شهر "چينچيلا" باعث انباشت نمک‌هاي زائدِ عمليات استخراج گاز از زغال سنگ در کمتر از 100 متري رودخانه "استوک‌يارد" در سرچشمه حوضه آبي "مورِي - دارلينگ" مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين استخراج سال گذشته توسط فرمانداري کوئينزلند و شوراي منطقه‌اي "وسترن داون" امضا شد.
دامداران محلي، گروه‌هاي اجتماعي و فعالان زيست محيطي در حال حاضر وزير محيط زيست استراليا را براي جريمه کردن اين برنامه طبق قوانين حفاظت از محيط زيست و حفاظت از تنوع زيستي تحت فشار قرار داده‌اند.
يک استاد مهندسي محيط زيست دانشگاه "نيو ساوت ولز" خطر آلودگي آب‌ها را در اين منطقه بالا دانسته و گفته است احتمال آلودگي آب‌هاي زيرزميني و آب‌هاي سطحي در بلندمدت قابل توجه است و مسئوليت مديريت اين خطرات بلندمدت احتمالاً به نسل‌هاي آينده به ارث خواهد رسيد، چرا که نمک در محيط زيست تجزيه نمي‌شود و تا زمان نامحدود در محيط باقي مي‌ماند.
کارخانه استخراج زغال سنگ و تبديل آن به انرژي گازي که بدترين فاجعه زيست محيطي کوئينزلند خوانده مي‌شود در حدود 20 کيلومتري محل تخليه قرار دارد و در اوايل سال جاري با جريمه‌هاي سنگيني به دليل آلوده کردن زمين‌هاي کشاورزي اطراف خود مواجه شده است.
به گزارش روزنامه گاردين، وزارت امور زيست محيطي و انرژي استراليا نامه‌اي به اين کارخانه نوشته تا از اين که آيا اين کارخانه از تعهدات خود آگاهي دارد يا خير اطمينان حاصل کند. اما سخنگوي اين کارخانه سال گذشته اعلام کرده بود که نمک‌هاي حاصل از عمليات اين کارخانه در اتاقک‌هايي با نظارت کامل و طي مراحل تصفيه شدن ذخيره مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست