Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حزب اعتمادملی از پیشنهاد عارف برای تشکیل کارگروهی از احزاب اصلاح‌طلب برای ارتباط مستمر اصلاح‌طلبان با روحانی خبر داد.

محمدجواد حق‌شناس، عضو حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح دیدار اخیر اصلاح‌طلبان با روحانی گفت: اصلاح‌طلبان عصر روز چهارشنبه (۱۱ مهرماه) جلسه‌ای را با آقای روحانی برگزار کردند که حدود ۲۰ نفر از چهره‌های در این جلسه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آقای روحانی در این جلسه یک گزارشی را درباره شرایط کشور دادند و بر این مساله تاکید کردند که فضای امروز کشور بیش از هر مساله دیگری به اتحاد، یکپارچگی و انسجام ملی نیاز دارد و باتوجه به اینکه اصلاح‌طلبان از ابتدا و در انتخابات حامی آقای روحانی بودند و به هرحال همچنان انتظار می‌رود که این روند حمایت داشته باشد.

حق شناس با بیان اینکه دعوت از چهره‌های اصلاح‌طلب در این جلسه به دعوت خود آقای روحانی صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین جلسه‌ای از سوی آقای روحانی شنیدن نظرات و انتقادات چهره‌های اصلاح‌طلبان بود.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه موضوعات مختلفی در این جلسه مطرح شد، تصریح کرد: بخشی از این جلسه به این مساله پرداخته شد که انتظار می‎رفت چنین جلسه‌ای زودتر از این با چهره‌های اصلاح‌طلب حامی روحانی برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین درباره وعده‌هایی که روحانی در ایام انتخابات داده بود، صحبت شد که توقع می‌رفت آقای روحانی متناسب با شعار‌های انتخاباتی که دادند، به وعده‌هایی خود عمل کنند و جامعه اصلاح‌طلب انتظار دارد که به خواسته‌های آنان توجه شود.

حق شناس در ادامه خاطرنشان کرد: مساله‌ای دیگری که در این جلسه مطرح شد، این بود که اصلاح‌طلبان به آقای روحانی اعلام کردند که احساس انفعال در دولت وجود دارد و به نظر می‎رسد در برخی از حوزه‌ها مسائل رها شده‌اند که این مساله قابل قبولی نیست و این مساله لزوم مشورت را با صاحب‌نظران را می‌طلبد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که اصلاح‌طلبان در این جلسه مطرح کردند این بود که انتظار می‌رفت در دوره دوم ریاست جمهوری باتوجه به فضایی که شکل گرفت همراهی‌های بیشتری با اصلاح‌طلبان صورت می‌گرفت، اما متاسفانه آقای روحانی نسبت به حامیان خود آنگونه که باید توجه نمی‌کنند که در صورت تداوم این امر به نوعی ما شاهد ریزش سرمایه اجتماعی در جامعه اصلاح‌طلبان خواهیم بود.

عضو حزب اعتمادملی تصریح کرد: اعتماد مردم به کارگزاران مهمترین شاخصه سرمایه اجتماعی است که این موضوع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت چراکه لازمه افزایش اعتمادعمومی حضور مستقیم مسئولان در میان مردم است، در نتیجه آقای روحانی و وزرا باید وقت بیشتری را برای مردم بگذارند، از طرفی باید به وعده‌هایی که به مردم  داده‌اند، توجه کرده و برای تحقق آنان تلاش کنند.

وی ادامه داد: وعده‌هایی که شاید مربوط بخشی از آنان به حوزه سیاسی مانند مشکلاتی که در مراودات با رئیس دولت اصلاحات است، از جمله نگرانی‌هایی است که وجود دارد.

حق شناس درباره وضعیت وزارتخانه‌های بدون وزیر تصریح کرد: در این جلسه به وضعیت وزارتخانه‌ها هم اشاره شد و بر این امر تاکید شد که افرادی باید در وزرتخانه‌ها انتخاب شوند که مصداق کارآمدی و توانمندی سیستم و دولت باشند، اما رئیس‌جمهور در پاسخ به این انتقادات مطرح کرد که دستش در این زمینه باز نبوده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که آقای روحانی به آن اشاره کرد انتخاب وزرای زن بود که رئیس‌جمهور اعلام کرد علاقه‌مند بوده است در دوره اول حداقل دو وزیر زن داشته باشند، اما با ممانعت روبرو شدند و طبیعتا اعلام کردند که به دنبال افزایش تنش نبودند و به همین دلیل سعی کردند که از این مساله عبور کنند که مشکلی در فضای کاری دولت پدید نیاید.

حق‌شناس یکی از محوری‌ترین مسائل این جلسه را  مشکلات اقتصادی و نوسانات دانست و خاطرنشان کرد: آقای روحانی اعلام کردند که این مشکلات به نقد عملکرد دولت برنمی‌گردد و از اقدامات خود در زمینه کاهش نرخ تورم و افزایش شاخص رشد گفتند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه تاثیرات متقابل نوسانات ارزی بر مسائل معیشتی مردم یکی از مباحث اصلی این جلسه بود و اظهار کرد: آقای روحانی در این جلسه اعلام کردند که در خیلی حوزه‌ها کار شده است، اما گزارش آن باید به مردم داده شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در این جلسه خودکفایی کشور درحوزه کشاورزی و کالا‌های اساسی، ارتقا توان صادراتی گازوییل و تلاش برای عدم واردات بنزین را از جمله  موفقیت‌های کشور دانسته و همچنین به افتتاح یازده فاز عسلویه اشاره کردند.

حق شناس با بیان اینکه هیچ گزینه پیشنهادی از سوی اصلاح‌طلبان برای وزارتخانه‌هایی که وزیران آنان استیضاح شده است،  به روحانی نداده‌اند، تصریح کرد: ما پیشنهادی به آقای رئیس‌جمهور نداشتیم، اما آقای روحانی اعلام کردند که فکر‌های خود انجام داده و در اولین فرصت وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کنند.

وی همچنین به گلایه‌های روحانی از مجلس درباره مخالفت با طرح تفیک وزارتخانه‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: من امروز دیداری را با وزیر کشور داشتم به او گفتم که یکی از شاخص‌هایی که دولت‌ها می‌توانند اقتدار داشته باشند و جلوی نابسامانی‌ها را بگیرند، این است تلاش کنند که احزاب حامی تمام قد وارد شد و به هرحال در حمایت از دولت عمل کنند.

حق شناس تصریح کرد: همچنین آقای عارف در این جلسه پیشنهاد کردند که تا کارگروهی از احزاب اصلاح‌طلب تشکیل شود تا این ارتباط مستمر باشد و توصیه‌ها و نقد‌ها ازطریق این کارگروه به روحانی منتقل شود.

گفتنی است عصر روز چهارشنبه (۱۱ مهرماه) چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب با آقای روحانی دیدار داشتند که آقایان کرباسچی، محسن هاشمی، صادق خرازی، عارف، موسوی لاری، کمالی، مرعشی، و خانم‌ها شجاعی، منصوری از جمله افرادی بودند که در این جلسه حضور یافتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه بررسی پروژه‌های نیمه تمام ریلی که با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، درخصوص سرعت بخشی به پروژه‌های نیمه تمام ریلی مانند پروژه ریلی رشت - آستارا و همچنین پروژه برقی سازی راه‌آهن اینچه برون و گرمسار بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این جلسه گفت: سرعت‌بخشی به انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت و شخص رئیس‌جمهور اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: موضوعاتی همچون پروژه ریلی رشت - آستارا و اینچه برون و گرمسار یکی از مطالبات حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهور کشور است و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف نهایی شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طی برگزاری دو جلسه، باید زمان نهایی اجرایی شدن این دو پروژه، موانع پیش روی آنها، پیشنهادات برای سرعت بخشی به پروژه، تعیین تکلیف محل اعتبار و ... به رئیس جمهور گزارش داده شود تا در خصوص آن تصمیم نهایی اتخاذ شود.

دیگر خبرها

  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد