Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این نمایشگاه در پنج غرفه خطرسنجی زنان، خطرسنجی مردان، تغذیه سالم، احیای قلبی و بازی و سرگرمی برنامه‌های آموزشی و خدمات بهداشتی ارائه شد.
احسان بینش، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شایع‌ترین علل مرگ و میر را بیماری‌های قلبی عروقی عنوان کرد و گفت: پارسال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۴۱۵ نفر و از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۸ نفر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هم اکنون در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۷ هزار و ۸۳۵ نفر به بیماری دیابت و ۱۶ هزار و ۲۷۰ نفر مبتلا به فشار خون هستند.
این نمایشگاه به مناسبت هفتم مهرماه روز جهانی قلب سالم برپا شد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود معاونت درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون آزمایشگاه‌ های بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی زیر پوشش این دانشگاه در شهر مشهد از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی به‌ روز هستند و بیش از ۹۸ درصد آزمایش‌ های تشخیصی در این شهر تحت پوشش این دانشگاه انجام می شود.

  سعید اشکانی‌ فر امروز در نشستی خبری در مشهد افزود: در شهرستان‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز موضوعاتی همچون دسترسی راحت، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و توسعه خدمات این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.   وی ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۴ آزمایشگاه بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی فعال است که از این تعداد ۲۱۵ آزمایشگاه آن در مشهد و ۳۹ مورد دیگر در شهرستان‌ های تابعه این دانشگاه بوده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین از این تعداد آزمایشگاه، ۵۲ آزمایشگاه، بیمارستانی شامل ۳۷ مورد در مشهد و ۱۵ مورد در شهرستان‌ ها، ۷۷ آزمایشگاه، درمانگاهی شامل ۷۲ مورد در مشهد و پنج مورد در شهرستان‌های طرقبه-شاندیز، تایباد، چناران و قوچان و ۱۲۵ آزمایشگاه، خصوصی شامل ۱۰۶ مورد در مشهد و ۱۹ مورد در شهرستان‌ هاست.   اشکانی‌فر افزود: آزمایشگاه‌ های بیمارستان‌ ها به‌صورت شبانه‌ روزی خدمت‌ رسانی می کنند و خدمات بخش خصوصی هم در شیفت‌ های صبح و عصر ارائه می‌ شود.   وی ادامه داد: تنوع سبد آزمایشگاهی هم در طی سال‌های اخیر بیشتر شده است و با توجه به راه‌ اندازی شبکه آزمایشگاهی نگاه ویژه‌ تری به بحث مرجعیت علمی و عملی در حوزه علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که هر آزمایشگاه فعال نیازمند منابع انسانی، سرمایه‌ای و تجهیزاتی است گفت: هزینه‌ها در همه حوزه‌ ها سال به سال در حال افزایش است اما تعرفه‌ خدمات آزمایشگاهی متناسب با رشد قیمت‌ ها افزایش نیافته است.   اشکانی‌ فر افزود:باید از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان در بحث کیت‌ ها و دیگر تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی بیش از پیش استفاده شود، ضمن این که پیشنهاد استفاده از سامانه‌ های اپلیکیشنی را هم داریم.   وی ادامه داد: تعرفه‌های خدمات پزشکی از ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌ یابد که این رقم در حوزه‌ های مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی افزایش ۳۵ درصدی در بیشتر حوزه‌ ها از جمله حوزه علوم آزمایشگاهی دیده شده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازپرداخت‌ هزینه‌ های بیمه‌ ها از جمله‌ مشکلات حوزه آزمایشگاه ها بوده و است و هم اکنون بیش از ۶ ماه تاخیر در پرداخت ها وجود دارد.   اشکانی فر افزود:تغییر مدام و روزآمد تست‌ ها هم مشکل دیگر آزمایشگاه‌ هاست که از بیمه‌ها می‌ خواهیم از حوزه علوم آزمایشگاهی حمایت کنند و از پزشکان هم می‌ خواهیم از درخواست تست‌ هایی که ضروری نیست خودداری کنند اقدامی که نه تنها در تشخیص بیماری نقشی ندارد، بلکه هزینه زیادی هم به حوزه علوم آزمایشگاهی تحمیل می‌ کند.   وی با بیان این که بازدید از آزمایشگاه‌ ها به‌ صورت مستمر انجام می‌ شود و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۸۲ بازدید از آزمایشگاه ها صورت گرفته و به ۵۰ شکایت ثبت شده رسیدگی شده است و ۱۲۰ پرونده قضایی تشکیل شده و برای تعدادی هم حکم تعطیلی موقت صادر شده است تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی