Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:52:28 GMT

موکب مازندران در سامرای عراق برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۰۸۴۷۲

موکب مازندران در سامرای عراق برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در جلسه هماهنگی برپایی موکب اربعین حسینی اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) برای همیشه در قلب‌ها و ذهن‌ها زنده است و تا ابد بسیاری از ملت‌های جهان از آن بهره‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با رشادت و در راه اسلام مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد و در این راه حتی خانواده خود را به میدان فرستاد، افزود: تاکنون دنیا چنین قیامی مانند قیام امام حسین (ع) به خود ندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی و لزوم اهمیت هرچه بیشتر آن، ادامه داد: مقام معظم رهبری بر حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی اربعین حسینی تاکید دارند و باید بیشتر به آن توجه شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه تاریخ هیچ اجتماعی را بزرگتر از اجتماع اربعین به خود ندیده است، خاطرنشان کرد: اربعین امام حسین(ع) تریبون مسلمانان و شیعیان جهان است.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان در اربعین حسینی باید اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان اثبات کنند، تصریح کرد: اربعین حسینی گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان، کنگره عظیم حسینی و بی‌سابقه جهان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: بسیاری از کشورهای مختلف و حتی استکبار جهانی چشم به اربعین حسینی دوخته‌اند و حتی به‌دنبال این هستند که پیاده‌روی اربعین حسینی را کم‌رنگ جلوه دهند و یا آن را سانسور خبری کنند.

حجت الاسلام حیدری حضور سازمان اوقاف در اربعین حسینی را ضروری دانست و اضافه کرد: ظرفیت اوقاف برای حضور فعال در راهپیمایی اربعین حسینی بسیار بالا است و از این رو اوقاف مازندران تلاش می‌کند حضوری اثرگذار در اربعین امسال داشته باشد.

وی از برپایی موکب اوقاف مازندران در شهر سامرای  عراق خبر داد و تصریح کرد: اوقاف مازندران در حال تدارک برای حضوری فعال و اثرگذار در پیاده‌روی اربعین حسینی  می باشد و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه انجام داده است.

کد خبر 4420500

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم حیدری اداره کل اوقاف مازندران موکب بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان هفته دفاع مقدس مشهد شهرکرد شیراز اربعین حسینی حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح یاسوج دفاع مقدس جنگ تحمیلی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود

هادی سلیمی مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: خانواده هایی که خانه‌های آنها در حادثه آتش سوزی بامداد امروز این روستا از بین رفته در چادرهای هلال احمر گیلان اسکان داده می‌شوند.

وی با اینکه برای اسکان تمام خانواده های خسارت دیده آمادگی داریم، افزود: توزیع غذای گرم نیز در دستور کار قرار گرفته و از امشب بین خانوارهای حادثه دیده توزیع می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: توزیع سایر بسته های غذایی نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم در این پیوند گفت: بر اساس آخرین آمار ۶۰ خانواده ساکن روستای امام زاده ابراهیم شفت که در این منطقه ساکن هستند و جای دیگری ندارد آسیب دیده و ساکنان سایر منازل آسیب دیده به صورت فصلی به این روستا می آیند و ساکن دایمی آن نیستند.

محمدرضا حق بین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه خانواده‌ ها ساکن این روستا که منازل آنان آسیب دیده اند در چادرهای هلال احمر و حسینیه امام زاده ابراهیم شفت اسکان داده می شوند و غذای گرم در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های مربوطه پای کار هستند، افزود: در نشست با استاندار گیلان تصمیم‌های بعدی گرفته می شود.

در آتش سوزی بامداد پنجشنبه در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان ۱۲۰ خانه، مغازه و واحد اقامتی دچار خسارت گسترده شد؛ این حادثه تلفات جانی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال