Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد؛ این کنگره با حضور مقامات استانی و شهرستانی، اساتید بین المللی و اعضای هیات علمی دانشگا ههای علوم پزشکی کشور برگزار شد و هدف از برگزاری آن بهره مندی از تجارب اندیشمندان جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در سطح ملی و بین المللی و معرفی رویکرد‌های جدید تشخیصی و درمانی در حیطه‌های مختلف مغز و اعصاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از محور‌های اصلی این کنگره تومور، تروما، ستون فقرات، عروق مغزی، اعصاب محیطی و فانکشنال نوروسرجری است.

در کنگره بین المللی میان دوره‌ای مغز و اعصاب و ستون فقرات که از امروز تا جمعه در بیمارستان آیت الله روحانی بابل برگزار می‌شود ۱۰۰ مقاله از ۱۵۰ جراح مغز و اعصاب داخلی و خارجی به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب گامی موثر در جهت پیشرفت علمی مازندران

محمد اسلامی استاندار مازندران در کنگره بین المللی جراحان مغز در بابل گفت: وضعیت بهداشت و درمان در استان به دلیل شرایط محیطی و سبک زندگی پرمخاطره است.

وی اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند گام موثری در جهت پیشرفت و تعالی علمی استان مازندران باشد.

استاندار مازندران گفت: مهم‌ترین جلوه توسعه یافتگی یک جامعه کارآمدی و اثر بخشی امور در جامعه است، زمانی کمییت و حجم نقش مهمی داشته، ولی در حال حاضر استفاده بهینه از فرصت‌ها و منابع، در مسیر تمدن سازی در نظام جمهوری از اهمیت برخوردار بوده که برای دست یابی به این مهم هزینه فراوان دادیم و باید همچنان هزینه کنیم.

اسلامی افزود: پیشرفت و تمدن سازی با پرچمی که ارزش بالا نگه داشتن طراز ارزش‌ها را دارد و برگرفته از مکتب الهی است، چون سلطه‌پذیر نیست لذا هزینه اش بالاتر و مسیرش برای پیشرفت مسیر همواری نیست لذا به شیوه‌های مختلف به ما آموختند که ما برای رسیدن به طراز برتر و وارد شدن برای راس هرم توسعه یافتگی همواره با مزاحمت‌های متعدد، ساده و پیچیده مواجه بودیم.

استاندار مازندران به عدم پذیرش مقالات پژوهشی و تحقیقاتی و همچنین مقالات ایران در ISI به سبب ملاحضات سیاسی از سوی بدخواهان نظام برای جلوگیری از پیشرفت ایران اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی باید با اهتمام قوی‌تر با پشتگار و خستگی ناپذیرتر به سمت پیشرفت و توسعه قدم برداریم.

اسلامی افزود: برای اینکه مسیر پیشرفت را هموار کنیم باید همه در مسیر سیاست گذاری، سیاست پابرجاتری داشته تا ظرفیت‌ها را موثر و خلاق در مسیر رشد و بالندگی قرار دهیم باید بتوانیم در سمت دیگر به قابلیت عملکرد‌ها بپردازیم، زیرا سیاست و قابلیت دوبال پیشرفت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سیاست و قابلیت‌ها هدایت و رهبری نقش تعیین کننده دارد، گفت: وجود عناصر فرهیخته بالای سر ظرفیت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا سیاست‌ها و قابلیت عملکرد به صورت شکوفا در مسیربالندگی قرار گیرد و در هدفگذاری برای متعالی سازی سازمان به سمت طراز بالاتر نقش ایفا کند.

وی ادامه داد: رشد و بالندگی در مکتب اسلامی همزمان با رشد و سعادت سرمایه انسانی به صورت متوازن از جمله اصول مهم برای کشور ما است که ما را در زمره کشور‌های توسعه یافته قرار می‌دهد.

استاندار مازندران افزود: برای رشد و توسعه علمی نیاز است که بتوانیم منابع و ظرفیت پژوهشی و اجرایی خود را در خدمت بهبود قرار دهیم.

وی با اشاره به سه موضوع مهم مورد توجه در مازندران خاطرنشان کرد: وضعیت بهداشت و درمان مازندران متاثر از شرایط محیطی و سبک زندگی، وضعیت پرمخاطره دارد و با آمار زیاد بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون در مازندران مواجه هستیم که باید اصلاح شود.

استاندار مازندران گفت: باید حفظ توریست در مازندران داشته باشیم و از شاخه پزشکی استفاده کنیم که یکی از این راه‌ها جذب و پذیرش دانشجویان مغز و اعصاب است.

حضور ۱۵۰ جراح داخلی و بین المللی در کنگره مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بابل

جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از حضور ۱۵۰ جراح مغز و اعصاب داخلی و بین المللی در کنگره بین المللی میان دوره‌ای در کنگره بین المللی مغز و اعصاب ایران خبر داد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل بعنوان قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور همواره از کنگره‌های بین المللی و کشوری استقبال و حمایت کرده و این چندمین کنگره بین المللی است که دریک رشته تخصصی و فوق تخصصی برگزار می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بیمارستان آیت الله روحانی بابل بزرگترین و مجهزترین بیمارستان شمال کشور با حدود ۵۴۰ تخت، افتخار میزنانی این کنگره بزرگ را به عهده دارد، افزود: ۱۵۰ جراح مغز و اعصاب داخلی و بین المللی در این کنگره به مدت سه روز نتیجه بررسی ها، مطالعات، تحقیقات و تجربیاتشان را به مرحله اجرا و مشاوره خواهند گذاشت.

وی بابیان اینکه بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و پژوهشی در این کنگره مورد بررسی خواهد گرفت، گفت:: تحقیق و تولید مقو له‌ای است که در کل دنیا به ویژه در ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و همواره سازمان‌های بین المللی کشور‌های مختلف را بر اساس تولید علم پایش می‌کنند.

جلالی با اشاره به اینکه سه عامل مهم مرگ و میر بیماران در دنیا: بیماری قلبی عروقی، سرطان‌ها و تصادف‌ها هستند، گفت: رشته جراحی مغز و اعصاب در دو فیلد تشخیص و درمان سرطان‌ها و همچنین تصادفات نقش اساسی را برعهده دارند که با بها ارتقاء آن می‌توان اتفاقات خوبی را در جامعه رقم زد و به همین جهت آموزش، پژوهش و پیشرفت علم در جراحی مغز و اعصاب می‌تواند آمار مرگ و میر را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.

وی گفت: ایران یک صدم جمعیت جهان را دارد، ولی در مقوله تولید علم ۸/۱ درصد تولید علم در دنیا را دارا می‌باشد و توانسته است رتبه ۱۵ در تولید علم و در رشد علمی رتبه پنجم در دنیا را کسب نماید.

وی با اشاره به اینکه شروع راه اندازی رشته جراحی مغز و اعصاب در ایران سال ۱۳۳۰ بوده است، گفت:: قبل از انقلاب ۴۰ جراح در ایران وجود داشت و اکنون بیش از ۸۰۰ جراح مغز و اعصاب در کشور مشغول فعالیت هستند و این یک افتخار برای جمهوری اسلامی محسوب می‌گردد.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: استاندارد جهانی به ازای هر ۲۵۰ هزار نفر یک جراح مغز و اعصاب، اما در کشور ایران این نسبت به ازای هر صد هزار نفر یک جراح مغز و اعصاب است.

وی نسبت جراحان مغز و اعصاب در مازندران را یک جراح به ازای ۹۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۳۴ جراح مغز و اعصاب در مازندران فعالیت می‌کنند که از این بین ۶ جراح مغز و اعصاب در شهرستان بابل حضور دارند و مشغول ارائه خدمت به مردم  است که بزودی سه جراح مغز و اعصاب به بابل اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در ایام تعطیلات، استان مازندران میزبان سیر عظیمی از مسافران می‌باشد که به همین جهت جمعیت استان و همچنین آمار تصادفات بصورت قابل توجهی افزایش می‌یابد که برای این موضوع نیازمند آن هستیم تعداد جراحان استان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران از فعال‌ترین انجمن‌های علمی کشور می‌باشد که منشاء خدمات قابل توجهی به عموم جامعه شده است

دکتر جلالی بیان داشت: دکتر سید ابراهیم کتابچی از افتخارات شهرستان بابل و استان مازندران می‌باشندکه توانسته اند در جنگ تحمیلی خدمات پزشکی  به رزمندگان اسلام ارائه کنند و  تاکنون توانسته ۷۰ جراح مغز و اعصاب تربیت کند.

انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس این دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه تصاویر این تجمع را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد