Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا - مدير آب و فاضلاب روستايي تيران و کرون گفت: سرانه مصرف روزانه آب در روستاهاي اين شهرستان 50 ليتر بيش از حد استاندارد است.

محمد اونيک آزه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سرانه استاندارد مصرف روزانه آب روستايي 140 ليتر است که اين سرانه در روستاهاي تيران و کرون به 190 ليتر مي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: فرسودگي شبکه آب رساني، نبود مديريت مصرف و استفاده از آب شرب در دامداري هاي خانگي از عوامل افزايش مصرف آب در اين منطقه است.
مدير آب و فاضلاب روستايي تيران و کرون فرهنگ سازي براي مديريت منابع آب روستايي را مهم دانست و گفت : با فرهنگ سازي و معرفي الگوهاي مصرف مي توان بخشي از سرانه بالاي مصرف را کاهش داد.
وي با بيان اينکه 150 کيلومتر از شبکه آبرساني روستايي اين شهرستان فرسوده است، افزود: براي اصلاح شبکه هاي فرسوده اين منطقه 180 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
اونيک آزه يادآوري کرد : امسال پنج کيلومتر از شبکه آبرساني روستايي تيران و کرون با اعتبار 6 ميليارد ريال اصلاح مي شود.
وي با اشاره به اينکه 12 روستاي اين خطه به شبکه آبرساني متصل نيست، گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملي براي حوزه آبرساني کارگشاست و بدون اعتبارات اين سرفصل اجراي شبکه آبرساني طولاني مي شود.
مدير آب و فاضلاب روستايي تيران و کرون اضافه کرد: تابستان امسال با وجود محدوديت هاي منابع ، آبرساني به روستاييان انجام شد و در روستاهاي بدون شبکه آبرساني، اين اقدام به صورت سيار و با تانکر صورت گرفت.
38 روستاي شهرستان تيران و کرون با جمعيتي افزون بر 36 هزار نفر شامل 11 هزار خانوار تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستايي هستند.
شهرستان تيران وکرون با 71 هزار نفر جمعيت در 45 کيلومتري غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131/ 6022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود