Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:10:11 GMT

گردشگران خارجی استان اردبیل افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۰۹۲۲۶

گردشگران خارجی استان اردبیل افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: آمار گردشگران خارجی ورودی به این استان در نیمه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل 53 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ، علیرضا عبداللهی روز پنجشنبه در آیین نواخته شدن زنگ گردشگری در مدرسه چمران خلخال افزود: برغم اینکه از ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری این استان به نحو احسن استفاده نشده ولی شاهد روز افزون آمار گردشگران خارجی ورودی به مناطق مختلف این استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در 6 ماه اول سال قبل ۱۹۱ هزار و 76 مسافر خارجی به این استان سفر کردند که این میزان در نیمه اول امسال به ۲۹۲ هزار و 826 گردشگر خارجی رسید که از پایانه های مرزی این استان وارد شدند.
وی گفت: مجموع تردد گردشگران داخلی و خارجی از مرزها به استان در 6 ماه اول سال گذشته ۵۰5 هزار و 712 نفر بوده که این میزان به 677 هزار و 508 نفر در نیمه اول امسال رسیده است.
عبداللهی با بیان اینکه در سال جاری طرح های مختلفی در توسعه صنعت گردشگری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان اجرا شده ، بیان کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم در مناطق نمونه گردشگری استان زمینه لازم برای جلب نظر سرمایه گذاران بخش گردشگری فراهم شده و ده ها طرح گردشگری بزرگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا می باشد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز در این آیین گفت: امسال در اجرای طرح های زیر ساخت گردشگری در این شهرستان موفق عمل شد.
محمدرضا شایقی افزود: نیمه اول امسال سه طرح بزرگ زیرساخت گردشگری از جمله مرمت و اصلاح راه دسترسی به تفرجگاه اندبیل ، زیرساخت های مورد نیاز روستای هدف گردشگری خمس و برق رسانی به طرح گردشگری بام خلخال با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال اجرا شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی احداث راه ارتباطی به طرح بام شهر و دیوار حایل در روستای هدف گردشگری و بوم گردی کزج با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال اعتبار را از جمله طرح های زیرساخت گردشگری درحال اجرا در این شهرستان ذکر کرد.
او با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت ها و بسترسازی مناسب زمینه برای جلب توجه گردشگران فراهم شده ، گفت: در نیمه اول امسال 754 هزار و 500 مسافر ، میهمان و گردشگر به این شهرستان سفر و از جاذبه های تاریخی ، طبیعی و گردشگری آن بازدید کردند.
وی افزود: آمار گردشگران ورودی به این منطقه در نیمه اول امسال در مقایسه با تعداد گردشگران نیمه اول سال گذشته 20 درصد رشد نشان می دهد.
وی گفت: از این تعداد گردشگر ورودی 60 هزار و 500 نفر در اقامت گاه های رسمی ، خانه های مسافری و یا مراکز اقامتی فرهنگیان اقامت کردند.
وی از راه اندازی 2 موزه مردم شناسی روستای خوجین و شهر کلور مرکز بخش شاهرود و همچنین فاز اول گردشگری بام خلخال در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: موزه مردم شناسی خوجین در محل رختشورخانه تاریخی این روستا به همت دهیاری مرمت و بازسازی شده است.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زنگ گردشگري عبداللهي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی

حاتم طهماس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر با اهداف و معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات جامعه عشایری و حفظ و احیا و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و سنن و صنایع دستی و نمایش جایگاه بی بدیل جامعه عشایری در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم ساختن آشنایی اقوام و تبادل افکار و تجارب عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره با حضور و مشارکت ۷ استان گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: در این جشنواره ۷ کشور شامل افغانستان، مغولستان، ترکمنستان، عراق قزاقستان، ترکیه، پاکستان و نیجریه حضور خواهند داشت.

طهماس پور گفت: در جشنواره دو روزه شهر جعفرآباد صنایع دستی، پخت غذای سنتی، محصولات عشایر، لباس سنتی، آیین‌های موسیقی، رقص و عاشیق و بازی‌های بومی و محلی شامل چلینگ آغاجی، قییش کوتی، اسب سواری، شتر کوچ برتر برای عموم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 6088139

دیگر خبرها

  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود