Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور شب گذشته، 11 مهرماه در مراسم سوگواری حسینی دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز با طرح این سئوال كه چه عواملی موجب رشد و تعالی انسان برای اتصال به حضرت حق می‌شود، گفت: خداوند انسان را خلق كرده تا در طول عمر خویش به تعالی و تكامل برسد و قرب الی‌الله را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با بیان اینكه عامل تقرب به خدا چیست، گفت: خداوند جواب این سئوال را در آیه 110 سوره كهف «... فَمَنْ كَانَ یرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْیعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا یشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا؛... پس هر كس به لقاى پروردگار خود امید دارد باید به كار شایسته بپردازد و هیچ كس را در پرستش پروردگارش شریك نسازد»، فرموده است كه اگر كسی امید به لقای پروردگار دارد باید عمل صالح انجام دهد.
محمدی با تصریح اینكه در آیات قرآن هر جا سخن از ایمان آمده است، بلافاصله بعد از آن عمل صالح آمده است، به آیات سوره عصر اشاره كرد و گفت: خداوند در این سوره می‌فرماید تمام انسان‌ها در ضرر و زیان هستند مگر چند نفر با چند ویژگی كه آن را در همین سوره ذكر می‌كند.
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم ادامه داد: خداوند در این سوره فرموده است مگر كسانی كه ایمان آوردند؛ زیرا بدون ایمان به خدا هیچ عملی پذیرفته است و این اصلی است كه باید همیشه بدان توجه داشته باشیم.
وی، بهترین اعمال را ایمان به خدا دانست و گفت: كسی كه نسبت به خالق خود ایمان نداشته باشد، سایر اعمالش هم مردود بوده و پذیرفته نیست.
محمدی با تأكید بر اینكه ایمان به تنهایی نیز كفایت نمی‌كند، گفت: خداوند بعد از ایمان به خدا، می‌فرماید كسانی كه عمل صالح انجام می‌دهند؛ زیرا ایمان بدون عمل صالح ایمان نیست و تنها یك حرف و كلام است كه از زبان انسان صادر می‌شود و آن ایمانی حقیقتاً ایمان است كه پشتوانه‌اش عمل صالح باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور گفت: در روز عاشورا آن 30 هزار نفری كه مقابل امام حسین(ع) ایستادند، منكر خدا نبودند و به خدا ایمان داشتند اما حجت خدا را كشتند لذا عملشان صالح نبود.
وی با تأكید بر اینكه ایمان و عمل صالح نیز به تنهایی ما را به خوشبختی نمی‌رسانند، گفت: در طول تاریخ كسانی داشتیم كه ایمان و عمل صالح آن‌ها عالی بود اما عاقبت با ذلت و كفر از دنیا رفتند چنانچه در زمان پیامبر(ص) كسانی بودند كه جزو یاران ایشان بودند و ایمان و عمل صالح داشتند اما عاقبت به شر و اهل جهنم شدند به عبارت دیگر از ایمان و عمل صالح پلی به جهنم زدند و نمونه آن زبیر بود.
محمدی با یادآوری اینكه در كربلا نیز چنین افرادی بودند كه امام حسین(ع) را یاری ندادند، گفت: عمل صالح و ایمان باید باشد اما ادامه آن نیز همان است كه در آیه 110 سوره بقره آمده است و آن اینكه هیچكس را در بندگی خدا شریك ندانند اعم از هوای نفس، مال، پست و مقام و غیره.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور تأكید كرد: كسانی كه ایمان و عمل صالح و اخلاص و ولایتمداری دارند، مسلماً جزو نجات یافتگان خواهند بود و این‌ها عوامل نجات و سعادتمندی انسان‌ها هستند.
وی با بیان اینكه عمل صالح ما باید برای خدا باشد تا ما را عاقبت به خیر كند و این را ما در زمان انقلاب اسلامی دیدیم، گفت: كسانی كه با انقلاب اسلامی متحول شدند و در زمان دفاع مقدس به مقام شهادت رسیدند كم نبودند و البته نسل امروز هم كم از آن نسل ندارد چنانچه شهید حججی با عمل صالحی كه انجام داد یك عاشورای دیگری را در ایران اسلامی ایجاد كرد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در پایان گفت: باید خود را با فرهنگ اهل بیت(ع) گره بزنیم تا عاقبت بخیر شویم و خداوند اعمال ما را بپذیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي حجت الاسلام علي محمدي ايمان و عمل صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی گفت: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه‌شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی افزود: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده بود، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

قریشی تصریح کرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

کد خبر 749738

دیگر خبرها

  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!