Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@21:25:03 GMT

جراحی، بهترین روش درمان قوز شست پا

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۰۰۸۵

جراحی، بهترین روش درمان قوز شست پا

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، نیلوفر طهمورسی در مورد این تحقیق گفت: عارضه هالوکس والگوس بیماری شایعی است که با روش‌های متنوعی از جمله تعدیل کفش پا، پدهای مخصوص و استفاده از ارتوز و عمل جراحی درمان می‌شود. برای دستیابی به بهترین روش درمان این بیماری، با استفاده از نرم‌افزارهای TRACKER و MATLAB و SPSS در حوزه مهندسی کمک گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طهمورسی ادامه داد: مشابه این پژوهش در حوزه پزشکی انجام شده است اما به صورت سینماتیکی (یعنی در حوزه مهندسی) در ایران و خارج از کشور برای اولین بار است که انجام شده است.

این محقق افزود: برای انجام این تحقیق روزهای متمادی در مطب پزشک حضور پیدا کردیم و از بیمارانی که دچار این عارضه بودند هم قبل از عمل و هم بعد از عمل جراحی فیلم تهیه کرده و این فیلم‌ها را با کمک نرم‌افزار TRACKER تحلیل کردیم.

این دانشجوی واحد علوم و تحقیقات گفت: با گرفتن فیلم و تحلیل حرکات پای بیماران و مقایسه راه رفتن آن‌ها قبل و بعد از عمل جراحی به این نتیجه رسیدیم که تعداد زیادی از بیماران بعد از انجام عمل هالوکس والگوس بهبودی کامل پیدا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، این تحقیق در قالب پایان‌نامه نیلوفر طهمورسی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی – بیومکانیک با عنوان «بررسی سینماتیکی روند بهبود عارضه هالوکس والگوس» به راهنمایی دکتر کامران حسنی و مشاوره دکتر مصطفی رستمی انجام شده است.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است

آیت اله محمدباقر لایینی، در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اهمیت انتخابات، با بیان اینکه انتخابات بهترین فرصتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اختیار مردم قرار داده تا قدرت انتخاب داشته باشند، افزود: ما در انتخابات می‌توانیم با انتخاب افراد شایسته مملکت را به سوی آینده بهتر سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه هر کسی که آینده شهر و کشور خود را دوست دارد، باید انتخابات را جدی گرفته، بر اهمیت مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری بهترین راه تحول در کشور و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در استان مازندران به مرحله دوم رسیده است، ابراز امیدواری کرد تا مردم این شهرستان‌ها انتخابات را مانند دور اول جدی گرفته و بهتر از آن و بیشتر مشارکت داشته باشند و به کسی که خودشان اصلح و ارجح می‌دانند، رأی دهند.

آیت الله لایینی با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات به ندای شهیدان عزیز در این راه لبیک بگویند، از حضور مردم استان مازندران در مرحله اول انتخابات و شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله دوم انتخابات تشکر کرد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس دارد و تکلیف یک حوزه انتخابیه آن شامل دو کرسی به دور دوم انتخابات کشیده شده است.

کد خبر 6094304

دیگر خبرها

  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟