Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:25:23 GMT

دمای هوا در استان مرکزی هفت درجه سردتر می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۱۳۰۷

دمای هوا در استان مرکزی هفت درجه سردتر می شود

اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا تا 2 روز آینده در نقاط مختلف این استان پنج تا هفت درجه سانتیگراد سردتر می شود.

«رضا مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از آن است که از بعدازظهر روز جمعه، شمالی شدن جریانات جوی و گذر یک جبهه هوای سرد موجب ناپایداری هوا و افت دما در نوار شمالی کشور به ویژه مناطق ساحلی دریای خزر و برخی مناطق مرکزی از جمله استان مرکزی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بر این اساس وضعیت هوای استان تا اواخر وقت روز پنجشنبه به صورت صاف تا قسمتی ابری، غبار محلی و گاهی وزش باد، در روز جمعه به صورت صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، از بعدازظهر با افزایش ابر و احتمال رگبار های پراکنده و وزش باد و در روز شنبه قسمتی ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال وزش باد شدید موقتی و کاهش دما پیش بینی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای هوا مناطق مختلف از روز شنبه به طور محسوسی کاهش خواهد یافت که انتظار است کشاورزان مراقبت های ویژه را مد نظر قرار دهند.
مرادی عنوان کرد: پیش بینی شده دمای هوا در مناطق سردسیر استان مرکزی از جمله شازند و کمیجان در روزهای اول هفته آینده به یک تا سه درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.
وی گفت: ساوه با بیشینه دمای 34 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای هفت و 6 دهم درجه سانتگیراد بالای صفر خنک ترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
241 میلیمتر بارندگی در سال زراعی گذشته (اول مهرماه پارسال تا اول مهرماه امسال) در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وضعيت هوا هواشناسي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای زنجان گرم‌تر می‌شود

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است، گفت: این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، از بعد از ظهر امروز گاهی اوقات شاهد وزش باد خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه از امروز شاهد پایدار شدن وضعیت جوی استان بوده و سامانه بارشی فعالی در استان پیش‌بینی نمی‌شود، تصریح کرد: وضعیت در طارم کمی متفاوت بوده و در حال حاضر شاهد مه‌آلود بودن مناطق کوهستانی این شهرستان و ابری بودن آسمان این منطقه هستیم.

رحمان نیا با اشاره به اینکه دمای هوای استان از اوایل هفته آینده رو به افزایش خواهد بود، خاطرنشان کرد: این وضعیت برای اکثر نقاط استان پیش‌بینی شده است، هر چند امروز شاهد کاهش محسوس دما در برخی مناطق استان بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه دمای فعلی شهر زنجان با ۲ درجه افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با ۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گیلوان با ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق استان ثبت شد.

رحمان‌نیا اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۵ و ۱۵ درجه، ابهر ۸ و ۱۳ درجه، خرمدره ۷ و ۱۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۰ درجه، قیدار ۳ و ۱۱ درجه، سلطانیه ۳ و ۱۲ درجه و ماهنشان ۸ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6087196

دیگر خبرها

  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟