Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:41:53 GMT

مجتمع پتروپالایش مکران یک ابر پروژه است‌

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۱۴۹۹

مجتمع پتروپالایش مکران یک ابر پروژه است‌

استاندار هرمزگان گفت: مجتمع پتروپالایش مکران یک ابر پروژه ملی است که در شهرستان جاسک اجرایی خواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، ‌فریدون همتی در آئین امضای قرارداد واگذاری زمین پروژه مجتمع پتروپالایش مکران در شهرک صنعتی جاسک، عنوان کرد: مجتمع پتروپالایش مکران یک ابر پروژه ملی است که در شهرستان جاسک اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مجتمع که شامل پتروشیمی و پالایشگاه است، 350 هزار بشکه ظرفیت تولید دارد و سرمایه گذاری بزرگی برای اجرای آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

استاندار هرمزگان افزود: این پروژه در کنار دیگر طرح های مهم ملی توسعه سواحل مکران همچون ایجاد پایانه صادرات نفت ایران، راه اندازی دو پالایشگاه نفت سنگین، ایجاد منطقه آزاد در جاسک و همچنین نیروگاه هزار و 400 مگاواتی سیریک، تحول عظیمی را در شرق هرمزگان و حوزه مکران به وجود خواهند آورد.

همتی بیان کرد: این پروژه های بزرگ ملی، اشتغال بسیاری را ایجاد می کنند که اداره کل فنی و حرفه ای استان باید از هم اکنون با نیازسنجی، نیروهای ماهر بومی را جهت اشتغال در این پروژه ها تربیت کند.

وی گفت: با اجرای چنین پروژه های بزرگی با استفاده از توانمندی نیروهای داخلی، نشان خواهیم داد که توطئه های دشمنان نمی تواند ما را دچار مشکل کند.

استاندار هرمزگان بر لزوم کاهش تشریفات اداری و تسریع در صدور مجوزهای سرمایه گذاری برای اجرای پروژه ها تاکید و اظهار کرد: باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم و در استان هرمزگان نیز مجموعه دستگاه های اجرایی باید با جدیت در کنار و همراه سرمایه گذاران باشند تا کارها به سرعت انجام شود.

همتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای اجرای پروژه مجتمع پتروپالایش مکران در شهرک صنعتی جاسک، دستگاه‌های مختلف استانی و ملی کمک کردند تا فرآیند کار به سرعت انجام شود و امروز به مرحله واگذاری زمین به سرمایه گذار این پروژه رسیده ایم.

در پایان این نشست، قرارداد واگذاری زمین پروژه مجتمع پتروپالایش مکران در شهرک صنعتی جاسک میان شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان و سرمایه گذار این پروژه امضا شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران