Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، روزنامه دولتی «رودانگ سینمون» کره شمالی امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: بی‌ اعتمادی منشعب از ادامه تحریم‌ های آمریکا ممکن است مانعی در راه مذاکرات خلع سلاح اتمی باشد.

در گزارش این روزنامه درباره این موضوع آمده است: آمریکا نمی‌ تواند چیزی از این تحریم‌ ها به دست آورد و هیچ کسی نیز غیر از آن‌ ها ضرر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش تصریح شده است: از آمریکا نمی خواهیم تا این تحریم‌ ها را رفع کند.

گزارش مذکور در ادامخ می افزاید: خلع سلاح اتمی میوه‌ ای است که بر پایه اعتماد میان دو کشور رشد می‌کند؛ اما تحریم‌ ها منشاء اصلی ایجاد بی‌ اعتمادی به آمریکا است.

این در حالیست که قرار است مایک پمپئو ۱۵ مهر ماه در پیونگ‌یانگ با رهبر کره شمالی دیدار و رایزنی کند.

کد خبر 4420705

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو کره شمالی ایالات متحده آمریکا ایران سوریه عراق روسیه دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین ترکیه افغانستان آلمان اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»

رسانه انگلیسی میان سربازان فراری اوکراین رفته و پای حرف آنها نشسته است؛ افرادی که خواستار مذاکره و پایان جنگ هستند و گرچه کشورشان را دوست دارند، اما نمی‌خواهند بمیرند.

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در این گزارش با شهروندان اوکراینی گفت‌وگو کرده و به شرح نگرانی‌های آن‌ها از تشدید قوانین سربازگیری پرداخته است. دو مرد جوان اوکراینی که به‌تازگی به دلیل فرار از سربازی بازداشت شده بودند، به گاردین گفتند مامور نظام‌وظیفه با لحن کنایی به آن‌ها گفته اگر نمی‌خواهند بجنگند، می‌توانند از رود «تیسا» به رومانی فرار کنند یا تونلی به شهر «بلگورود» روسیه در مرز با اوکراین حفر کنند! این در حالی است که از آغاز جنگ اوکراین تا امروز چندین تن از مردان این کشور هنگام تلاش برای فرار از طریق این رودخانه جان خود را از دست‌ داده‌اند.

به گزارش گاردین، با گذشت بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین، نیروهای این کشور حالا با کمبود سرباز مواجه هستند و کی‌یف قوانین سربازگیری را تشدید کرده است. بر اساس قوانین تازه‌ای که طی دو هفته آینده اجرایی خواهد شد، کسانی که از شرکت در جنگ فرار کنند، ممکن است با مجازات‌های مختلفی از جمله ابطال گواهینامه رانندگی، انسداد حساب‌های مالی و تصرف دارایی‌های خود مواجه باشند.

این در حالی است که به اذعان فرماندهان اوکراینی، گرچه این کشور با کمبود سرباز مواجه است، اما دستاوردهای روسیه در جنگ علیه اوکراین بیشتر به دلیل قوای توپخانه‌ای قدرتمند این کشور و نیروی هوایی و موشکی روسیه است.

بااین‌وجود، کی‌یف سعی دارد سربازان تازه‌ای جذب کند که جایگزین سربازان کشته و مجروح‌شده شوند. در روزهای نخست این جنگ، داوطلبان زیادی در اوکراین برای شرکت در جنگ اعلام آمادگی می‌کردند، اما حالا با طولانی‌شدن جنگ، تمایل افراد به حضور در میدان نبرد کاهش‌یافته است.

دولت اوکراین همچنین اعلام کرده است به مردانی که توان حضور در میدان نبرد را دارند، اما از اوکراین گریخته‌اند، خدمات کنسولی نظیر تمدید پاسپورت ارائه نخواهد کرد؛ تصمیمی که به اذعان کی‌یف یک اقدام نمادین است، اما نظامیان این کشور در خط مقدم به شنیدن آن نیاز دارند.

در گزارش گاردین آمده است: «ماموران سربازگیری در شهرهای اوکراین پرسه می‌زنند و برخی افراد که در سن سربازی قرار دارند (از ترس آن‌ها) پنهان شده‌اند. چند کانال تلگرامی به راه افتاده که افراد در آن‌ها موقعیت ماموران سربازگیری را اعلام می‌کنند تا دیگران به دام آن‌ها نیفتند. پیام‌ها در این کانال‌ها به‌صورت رمزی و در غالب وضعیت آب‌وهوا نوشته می‌شود.»

به‌عنوان‌مثال، یک کاربر این کانال می‌پرسد: «هوا در ایستگاه متروی مدافعان اوکراین چگونه است؟» و کسی پاسخ می‌دهد: «سه ابر یک مرد جوان را احاطه کرده‌اند!»

یکی از دو مردی که توسط ماموران سربازگیری بازداشت شده بودند، به گاردین گفت: «من کشورم را دوست دارم، اما نمی‌توانم کسی را بکشم و نمی‌خواهم بمیرم. همه از جنگ خسته‌ایم.»

یک مرد ۳۶ساله اوکراینی به نام «اولکساندر» که با همسرش در منطقه‌ای مرفه زندگی می‌کند، به گاردین گفت برای اینکه با ماموران سربازگیری مواجه نشود، از حمل‌ونقل عمومی اجتناب کرده و از خودروی شخصی خود استفاده می‌کند. او گفت در محله‌ای زندگی می‌کند که بسیاری از افراد متمول و نمایندگان پارلمان اوکراین با او همسایه هستند و ازاین‌رو، ماموران سربازگیری سراغی از او نمی‌گیرند.

اولکساندر با اشاره به اینکه دولت برای جذب سرباز به سراغ مناطق فقیرنشین می‌رود، گفت: «ارتش به اینجا نمی‌آید. این مجتمع جزیره‌ای برای بقا است. فقر در اوکراین مساوی با مرگ است.»

او که ۱۲ سال است با همسرش زندگی می‌کند، خواستار مذاکره و پایان جنگ است و به گاردین گفت: «احساس یک برده را دارم. آدم یک بار زندگی می‌کند و اگر قرار باشد بین زندگی و پرچم یکی را انتخاب کنم، من زندگی را انتخاب می‌کنم.»

اولکساندر گفت، در ماه اکتبر یکی از دوستانش نقشه‌ای با قیمت ۵۰۰ دلار خریداری کرده و پس از ۲۴ ساعت پیاده‌روی در جنگل‌ها و مزارع، خود را به مجارستان رسانده است. او حالا به لهستان رفته و می‌گوید: «من نمی‌خواستم بجنگم. از مرگ می‌ترسم.»

برخی افراد هم به قاچاق‌برها پول می‌دهند تا آن‌ها را از مرز خارج کنند. هزینه این مسیر هم بین ۵۰۰۰ تا ۱۵ هزار دلار است. بااین‌حال، حدود نیمی از کسانی که تا کنونی سعی کرده‌اند از اوکراین فرار کنند (حدود ۴۰ هزار نفر) گیر افتاده‌اند. بسیاری از آن‌ها هم در این راه جان خود را ازدست‌داده‌اند.

بااین‌حال، مقامات اوکراین سعی دارند وضعیت را آرام نشان دهند. «فدیر ونیسلاوسکی» معاون کمیته امنیت ملی اوکراین گفت تعداد سربازانی که سعی دارند فرار کنند نسبت به روزهای آغاز جنگ کمتر شده است. او می‌گوید: «در سربازگیری مشکل داریم، اما آن‌قدرها که درباره‌اش اغراق می‌کنند، بزرگ نیست. روسیه سعی دارد با هدف پروپاگاندا، این مسئله را بزرگ‌تر نشان دهد... خوب، مردم ترسیده‌اند. ترس باعث می‌شود کارهای احمقانه‌ای از آدم سر بزند!»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود