Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > قضایی - میزان نوشت: پوریانی گفت: با توجه به نوسانات قیمت‎ سکه؛ دادخواست تعدیل تقسیط مهریه در مجتمع قضایی خانواده دو تهران افزایش داشته است.

عباس پوریانی رئیس کل دادگاه‎های عمومی و انقلاب تهران، از افزایش دادخواست تعدیل تقسیط مهریه با توجه به نوسانات قیمت‎ سکه خبر داد و گفت:در شرایط کنونی با افزایش ورودی دعوی تقاضای تعدیل مواجه هستیم همچنین مطالبه نفقه از سوی زوجه نیز در صدر موضوعات اختلافات خانوادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق قانون زوج می‌تواند درخواست اعسار از پرداخت مهریه به عنوان محکوم به و تقاضای تقسیط پرداخت کند و بعد از صدور حکم، زوج می‌تواند تعدیل تقسیط مهریه را از دادگاه درخواست کند.

پوریانی خاطرنشان کرد: پذیرش تقاضای تعدیل اقساط شرایطی دارد و قاضی پس از اثبات و احراز اعسار محکوم علیه و با توجه به وضعیت و نوسانات قیمت سکه در این رابطه حکم مقتضی را صادر می‌کند.


23231

 

کلید واژه‌ها : خانواده - دادگاه خانواده - مهریه - قوه قضاییه -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خانواده دادگاه خانواده مهریه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی