Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون میراث ،اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان گفت : حمام خان شهرکرد متعلق به دوران قاجاریه است که درقسمت علیای دهکرد قدیم ودر مجاورت مسجد جامع شهرکرد دربافت قدیمی این شهر، 170 سال پیش به دست حاج محمد رضا ریاحی چالشتری احداث شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانم رهنورد افزود : رطوبت ناشی از حمام که تا هشت سال هم کاربردی بوده است خسارتهایی را به دیوارهای مسجد جامع و زیربنای مسجد وارد کرده است که هیات امنای مسجد را برآن داشت تا درحرکتی خودجوش به مرمت این بنای تاریخی اهتمام ورزند .
وی گفت : مساحت این بنای تاریخی 550 متر مربع است که از دوبخش وشامل سرددر ، سربینه ، خان نشین وخزانه تشکیل شده است .
عضو هیات امنای مسجد جامع شهرکرد نیز گفت : مرمت حمام واحیای بافت اصلی آن بامشارکت هیات امنای مسجد وخیرین شهرکرد با استفاده از تجربه اساتید مجرب معماری ایرانی همچون احمد حسینی اردبیلی آغازشده است . مرتضی سجادی گفت : نشان دادن هویت ایرانی ، اسلامی وآشنایی نسل جوان با عجایب این معماری مهمترین اهداف احیا ونجات بخشی حمام خان است که پس از مرمت به مکانی برای بازدید کنندگان وگردشگران تبدیل خواهد شد .
وی گفت : هزینه پیش بینی شده برای مرمت ونجات بخشی این بنای تاریخی حدود پنج میلیارد ریال است که درصورت تامین به موقع تا پایان امسال به اتمام می رسد .
اعضای هیات امنای مسجد جامع شهرکرد علاوه بر خرکت خودجوش در مرمت بنای تاریخی حمام خان ، دارالشفای جامع را نیز به عنوان یک مرکز درمانی برای افراد بی بضاعت در کنار مسجد جامع و حمام مسجد دربافت مرکزی وقدیمی شهرکرد احداث کرده اند که به زودی به بهره برداری می رسد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آغاز مرمت قدیمی ترین حمام مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این مرکز در زمینی به مساحت ۶۶۰ مترمربع و ۳۰۰ مترمربع زیربنا در یک طبقه ساخته می‌شود.

 اعتبار اولیه ساخت مرکز جامع سلامت ۵۰۰ میلیون تومان است.

با راه اندازی این مرکز روستا‌های خاکشان، اسلام آباد، حاجی تپه و محمودیان زیر پوشش خدمات این مرکز قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • «بهاربد»؛ جشنی قدیمی‌تر از بعثتِ زرتشت
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان