Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم امروز، 12 مهرماه در سفر خود به شیراز و در پاسخ به خبرنگار ایكنا به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم در سال 1361 تحت عنوان مدرسه قرآن در تهران تأسیس شد و به مرور زمان در سال 68 تبدیل به دانشكده علوم قرآنی تهران شد و اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 87 با تبدیل این دانشكده به دانشگاه موافقت كرد و از آن سال دفتر مركز دانشگاه علوم و معارف قرآن در قم در حال فعالیت است.

اشاره به دانشكده‌هایی كه تجمیع شدند
نقیب با یادآوری اینكه پیش از این 22 دانشكده ذیل این دانشگاه در كشور مشغول به فعالیت بودند، گفت: با توجه به مسائل مالی، در سال گذشته 6 دانشكده ما در شهرهای گراش، خرم‌آباد، ایلام، دامغان، سبزوار و بندرعباس تجمیع شدند و هم‌اكنون تعداد دانشكده‌های این دانشگاه به 16 دانشكده در نقاط مختلف كشور می‌رسد.

تحصیل 6 هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن
معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم با بیان اینكه هم‌اكنون 6 هزار دانشجو در رشته‌های علوم قرآنی در سطوح مختلف در دانشكده‌های این دانشگاه در نقاط مختلف كشور در حال تحصیل هستند، گفت: این دانشگاه دارای 80 عضو هیئت علمی و 900 استاد حق‌التدریس است.
وی با اشاره به فعالیت‌های دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز گفت: دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز كه ذیل دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم فعالیت می‌كند، در سال تحصیلی جدید 200 دانشجو را پذیرش كرده است كه بیشترین پذیرش در میان دانشكده‌های علوم قرآنی كشور داشته است و حدود 600 دانشجو در دانشكده شیراز مشغول به تحصیل هستند.
نقیب در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایكنا مبنی بر وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه گفت: بر اساس آمارها بیش از 75 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم و معارف قرآن اشتغال به كار پیدا كردند كه عمدتاً در مراكز فرهنگی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف، دارالقرآن‌ها، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و غیره مشغول به فعالیت شدند.

فارغ‌التحصیلی 12 هزار نفر از دانشگاه علوم و معارف قرآن
وی با بیان اینكه این دانشگاه از ابتدای فعالیتش تاكنون بیش از 12 هزار فارغ‌التحصیل داشته است، گفت: علاوه بر این‌ها ما حدود 4 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بانوان خانه‌دار هستند كه امروز تبدیل به مادران قرآنی شده‌اند.

تلاش دانشگاه علوم و معارف قرآن در ترویج وقف قرآنی
معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایكنا مبنی اهمیت ترویج وقف قرآنی برای كمك به مسائل مالی این دانشگاه گفت: در حال حاضر تعداد موقوفات قرآنی در كشور بسیار كم هستند و كمتر از یك درصد از كل موقوفات كشور را شامل می‌شوند.
نقیب در عین حال این نكته را یادآور شد كه منظور از موقوفات قرآنی، موقوفاتی هستند كه در مسیر آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی قرار می‌گیرند نه اینكه واقفی نیت كرده است تا از محل درآمد موقوفه بر بالای مزار او قرآن تلاوت شود.
وی ادامه داد: یكی از رویكردهای دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم ترویج موقوفات قرآنی است تا بتوانیم این موقوفات را در جهت آموزش و ترویج قرآن قرار دهیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني دانشگاه علوم و معارف قرآن دانشكده علوم قرآني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه سجاد دادفرافزود :داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی شرکت کرده آمد .

وی افزود : آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۴ حوزه در دانشگاه پیام نور، و ۸ حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.

دادفر یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.

رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در ۱۴ حوزه امتحانی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

سجاد دادفر نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه  گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم برقابت کردند که از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها