Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آقاطاهر به صداوسیما گفت: تاخیر در واردات مواد اولیه تولید روغن به کشور، سبب کاهش تولید این کالا شد که با تامین مواد اولیه کارخانه ها در حال تولید هستند و نیاز بازار به زودی بصورت کامل تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تامین بازار مواد خوراکی در مراکز عمده فروشی در شرایط عادی و تامین انجام شده است افزود: واردات 600 تا یک میلیون تن برنج خارجی به کشور انجام شده است و کمبودی در بازار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنج ایرانی تازه به بازار عرضه شده است گفت: برنج ایرانی برداشت شده در سال گذشته نیز همچنان درحال عرضه و قیمت آن نیز با 2 تا 3 درصد افزایش از 8هزارتومان تا 14 هزارتومان قیمت گذاری شده است.

رئیس ­اتحادیه بنکداران موادغذایی شرایط تامین حبوبات را نیز بسیار مناسب اعلام کرد و ادامه داد: حبوبات جدید درحال برداشت است که به زودی در بازار عرضه می شود کسری برخی از اقلام این کالا نیز با ارز 4200 تومانی به کشور وارد می‌شود.

آقاطاهر با اشاره به اینکه قیمت رب گوجه به دلیل صادرات و افزایش قیمت گوجه بالا رفته است گفت: به دلیل محدودیت در صادرات و کاهش قیمت گوجه فرنگی قیمت این کالا نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ­­احتکار خانگی ایجاد شده در زمان افزایش قیمت دلار،​ سبب ایجاد خسارت در بازار خواهد شد افزود: ­مردم در این دوره کالای بسیار زیادی­ خریداری و در منازل خود احتکار کرده‌اند که امیدواریم قبل از پایان تاریخ انقضا آن را مصرف کنند چراکه این رفتار،​­رکود و برهم خوردن شرایط عادی را به بازار تحمیل می کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برنج دلار قیمت گذاری گوجه فرنگی مواد خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال

غلامحسین بهمنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همه ساله در ۶ ماهه نخست سال پیک مصرف تولید است که مسئولان با برنامه ریزی مناسب در خصوص واردات و اشباع بازار  می‌توانند از التهابات قیمت جلوگیری کنند.

او نرخ مصوب هرکیلو شکر برای مصرف کننده را ۳۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نبود سیاست و برنامه ریزی مناسب موجب شده تا قیمت هرکیلو شکر در بازار به بالای ۴۰ هزارتومان برسد.

بهمنی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال روزانه ۷ تا ۸ هزارتن شکر مورد نیاز است، گفت:  با توجه به آنکه شکر کشت پاییزه تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتن است، از این رو انتظار می‌رود یک میلیون تن کسری از طریق واردات تامین شود تا نوسانی در بازار رخ ندهد.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: بنابر آمار قیمت هرتن شکر خارجی تحویل بنادر ۵۶۰ یوروست که با احستاب ارز نیما، برای واردکننده ۲۲ تا ۲۳ هزارتومان تمام می‌شود و بدین ترتیب هرکیلو شکر تصفیه شده در سامانه بازارگاه ۲۸ هزارتومان عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن شکر در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: بنابر آمار سالانه یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن شکر در داخل تولید و مابقی با احتساب ذخایر استراتژیک وارد کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی