Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@09:21:37 GMT

موزه یا دهکده صلح در شیراز راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۲۳۳۹

خرداد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد داد که شیراز مبتکر ایجاد و راه‌اندازی موزه یا دهکده صلح در ایران باشد.
‌به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، علی بهادر پنجشنبه 12 مهر در یک کنفرانس خبری گفت: با توجه به نقش سنبلیک شیراز در ادبیات و وجود نماد صلح و صلح دوستی در میان ادبا و شعرا، در راستای برگزاری نخستین کنگره سلامت برای صلح لزوم ساخت چنین مجموعه‌ای احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح به میزبانی دانشگاه شیراز در آبان ماه امسال بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در دنیا با آن مواجهیم ناشی از خروج افراد از دایره انسانیت و سپس دین است.
بهادر با بیان اینکه افرادی که مردم را از این دایره خارج می‌کنند فاقد اخلاق اجتماعی هستند، افزود: بسیاری از کشورهایی که چنین مشکلاتی را در دنیا ایجاد کرده‌اند، از دایره انصاف و دوستی و خارج شده و به تحریم روی می‌آورند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ترویج نوع دوستی و پرهیز از خشونت انسانی، جنگ و تاثیر آن بر سلامت را مهمترین پیام برگزاری این کنگره اعلام و خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای امروز در کشور  تصور می‌کنند که جنگ خواهد شد به همین دلیل به احتکار و گران فروشی روی آورده‌اند. در حادثه اخیر اهواز نیز نوعی خشونت علیه سلامت انسان‌ها را مشاهده کردیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی روزهای ٢٣ تا ٢٥ آبان ماه امسال خبر داد.
به گزارش ایسنا، رضا ملک‌زاده پنج شنبه ١٢ مهر در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه پیشگیری از بروز هر نوع جنگ از مهمترین اهداف ما در برگزاری این کنگره است، ابراز امیدواری کرد که این هدف به خوبی به جهان مخابره شود.
وی با ابراز تاسف از آمار بالای فوتی‌ها و معلولیت‌های ناشی از حوادث رانندگی در ایران، خاطرنشان کرد: علی‌رغم کاهش آمار حوادث رانندگی در کشور اما به عنوان مثال تنها در ایام نوروز شاهد قربانی شدن تعداد زیادی از هموطنانمان هستیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه در سلامت اصل را بر پیشگیری گذاشته‌ایم، جنگ را یکی از بزرگترین مشکلاتی عنوان کرد که مستقیما بر سلامت انسان‌ها اثرگذار است.
ملک‌زاده ادامه داد: در ایران تجربه مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و رنجی که برای قشر عظیمی از مردم ایجاد شد، وجود دارد، بنابراین با برگزاری این کنگره باید به عنوان مسئولین عرصه سلامت، از بروز جنگ و خشونت و اثر آن بر سلامت افراد پیشگیری کنیم.
وی همچنین راهکارهای تقویت نقش متخصصان و فعالان سلامت در توسعه گفتمان صلح و سلامت، نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در توسعه گفتمان صلح و سلامت، نقش تشکل‌های مردم نهاد در گفتمان صلح و سلامت، صلح و سلامت در منطقه خاورمیانه، صلح و سلامت در پرتو همکاری‌های بین‌المللی، اخلاق پزشکی و ارزش‌های انسانی و آموزش پزشکی و صلح گستری را از جمله موضوعات محوری این کنگره عنوان کرد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اشاره به وجود 3300 شرکت دانش‌بنیان در کشور بیان کرد: 1100 شرکت از این تعداد در بخش سلامت فعالیت می‌کنند. ٣٥٠ قلم دارو که وارداتی بودند توسط این شرکت‌ها با قیمت کمتری تولید شده‌اند.
مشاور وزیر بهداشت در امور دانشجویان و رئیس نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که پر از خشونت و آسیب است، گفت: آثار جنگ و مشکلات آن امروز در کشورهایی مانند سوریه، عراق، یمن، پاکستان، سودان و لیبی به خوبی مشاهده می‌شود که طی ١٢ سال گذشته میلیون‌ها معلول و صدها هزار کشته بر جای گذاشته است .
محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه جنگ تحمیلی در ایران نیز آثار بلندمدتی برای بسیاری از افراد به جای گذاشته که وجود جانبازان گویای این مدعاست، افزود: آمار بالای سوء تغدیه در یمن نیز با شش میلیون کودک، آلودگی محیط زیست و آب آشامیدنی و آلودگی هوا نیز از آثار روانی و روحی ناشی از جنگ محسوب می‌شود.
وی با تصریح بر این نکته که در مقابل جنگ ما دارای فرهنگ اسلامی هستیم که پر از محبت است، خاطرنشان کرد: با وجود فرهنگ اصیل ایران اسلامی لازم بود تا کنگره‌ای با محوریت سلامت و صلح طلبی برگزار شود تا صلح دوستی را در سلامت انسان‌ها افشاگری و تکلیف خودمان را با تبلیغات منفی در دنیا روشن کنیم.
رئیس نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح همچنین با بیان اینکه فعالیت‌های علمی و هنری در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد، گفت: این کنگره آغاز یک حرکت برای ما است .
ایمانیه از حضور ٢٤ متخصص و صاحب نظر از کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی در این کنگره خبر داد و گفت: تعدادی از این افراد از اعضای سازمان‌های بین‌المللی فعال در عرصه صلح و سلامت هستند. ١٠ پنل و میزگرد نیز در حاشیه این کنگره پیش‌بینی شده است و احتمال حضور وزیر امور خارجه برای سخنرانی در این کنگره وجود دارد. مدیر برنامه پروژه آتش‌بس واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت نیز در این کنگره شرکت خواهد کرد.
رئیس نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح اضافه کرد: همچنان معتقدیم که یکی از مراجع مورد اعتماد مردم، جامعه علوم پزشکی است که نقش موثری در پیشگیری از جنگ و مدیریت دارند.
به گزارش ایسنا در پایان این کنفرانس خبری از کتاب صلح از طریق سلامت رونمایی شد. برچسب ها: منطقه فارس ، موزه ، دهکده صلح

منبع: خرداد

کلیدواژه: منطقه فارس موزه دهکده صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز