Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@08:09:21 GMT

مطالبه از عباس چمنیان؛ دستاورد یا نتیجه؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۲۳۹۷

مطالبه از عباس چمنیان؛ دستاورد یا نتیجه؟

این روزها انتقادات زیادی به عباس چمنیان سرمربی موفق تیم ملی نوجوانان مطرح می شود که بسیاری از آن ها بر مبنای عدالت نیستند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا خیلی زود حذف شد و نتوانست جواز صعود به جام جهانی نوجوانان را کسب کند؛ بدون شک مسئول این ناکامی، کادرفنی، بازیکنان و مدیران فدراسیون فوتبال هستند و به هیچ عنوان نمی توان از نتایج و عملکردشان در این مسابقات دفاع یا حمایت کرد، اما آیا تخریب کادری که تیمی بسیار خوب را آماده کرد، عادلانه است؟

عباس چمنیان پیش تر در جام جهانی ثابت کرد می تواند همچون بزرگانی چون حمید علی‌دوستی، در تیم های پایه فعالیت کند و یک مربی سازنده برای فوتبال ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم نوجوانان با هدایت او آلمان، کاستاریکا، مکزیک، فرانسه و... را مغلوب کرد و به عنوان پدیده جام جهانی خود را نشان داد. یونس دلفی، اللهیار صیادمنش، طاها شریعتی و... همگی در همین تیم مطرح شدند و به تیم های بزرگتر پیوستند. نباید فراموش کرد که اگر یونس دلفی مورد توجه PSV قرار گرفت، دلیلش نمایش های فوق العاده در لباس تیم ملی بود وگرنه بعید است استعدادیاب های این تیم بزرگ هلندی، بازی های استقلال خوزستان را دنبال کرده باشند!

به هر حال اکنون مدیران فدراسیون فوتبال باید یک تصمیم بگیرند و موضع خود را در این باره مشخص کنند که آیا در تیم های پایه چون نوجوانان و جوانان نیز به دنبال نتیجه هستند یا دستاوردهای دیگر برایشان مهم است؟ همین معرفی چند بازیکن خوب به رده سنی بالاتر، دستاوردی است که شاید ثمره اش مدت های برای فوتبال ایران باقی بماند.

تیم ایران در مسابقات آسیایی از نظر فنی نمره قابل قبولی گرفت اما نتایجش قابل دفاع نیست. در این باره کمیته جوانان فدراسیون فوتبال می تواند بررسی دقیق تری داشته باشد اما در نهایت متولیان فوتبال باید بدانند تصمیمی که در این مقطع می گیرند، در آینده فوتبال ایران تاثیر مستقیم و بسزایی خواهد گذاشت.

نوجوانان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که بازگشتش می‌تواند فوتبال ایران را تعلیق کند!

مجمع فدراسیون فوتبال هفته گذشته در شرایطی برگزار شد که مهم‌ترین اتفاق این مجمع، عدم رأی اعتماد اعضا به مریم منظمی بود تا منظمی که در طول یک‌سال گذشته در نقش سرپرست نایب‌رئیسی زنان کار خود را پیش می‌برد، نتواند در قامت نایب‌رئیس انتخاب شود و او جایگاه خود را در هیات‌رئیسه از دست داد. مطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس فدراسیون بایستی بعد از بلاتصدی‌شدن سمت سرپرستی نایب‌رئیسی زنان، جانشین جدیدی را برای مریم منظمی انتخاب کند.

مهدی تاج در طول روز‌های گذشته سعی داشته کمترین واکنش را نسبت به حواشی ایجاد شده پیرامون عدم رأی اعتماد اعضای مجمع به مریم منظمی از خود نشان بدهد. با این وجود، گفته می‌شود که با توجه به فشار‌های بیرون وارد شده به فدراسیون فوتبال، اعضای مجمع به دنبال یک تصمیم جنجالی، بحث‌برانگیز و البته غیرقانونی هستند؛ بازگرداندن مریم منظمی به کسوت سرپرستی نایب‌رئیسی زنان و درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده برای انجام دوباره مراسم رأی اعتماد!

نامه جنجالی اعضای مجمع خطاب به ممبینی!

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خطاب به هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال خواستار این موضوع مهم شده‌اند. در این نامه که اصل آن نزد «فوتبال ۳۶۰» محفوظ است، آمده: «احتراما به استحضار می‌رساند نظر به اینکه سرکار خانم مریم منظمی سرپرست نایب‌رئیس بانوان جهت انتخاب به مجمع عمومی تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ معرفی شده بود، به دلیل اینکه این انتخابات به‌صورت وبینار برگزار گردیده و اطلاع‌رسانی کامل به سایر اعضای مجترم مجمع نشده بود، لذا تقضا داریم ایشان مجدداً به‌منظور انتخاب به عنوان نایب‌رئیس بانوان به مجمع آتی فدراسیون که به‌صورت حضوری پیشنهاد می‌گردد معرفی شوند، ضمناً از ریاست محترم فدراسیون استدعا داریم با توجه به خدمات ارزشمند نامبرده در پست سرپرست نایب‌رئیس بانوان تا برگزاری انتخابات در مجمع آتی همچنان مسئولیت موردنظر را به‌عهده داشته باشد».

منظمی برگردد، AFC می‌تواند فوتبال ایران را تعلیق کند!

مریم منظمی که به عنوان یکی از کارمندان وزارت ورزش‌وجوانان وارد ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال شد، در قامت چهره‌ای غیرفوتبالی کار خود را پیش برد، اما نتوانست رضایت عموم را جلب کند و رأی ناامیدکننده‌ای از اعضای مجمع گرفت و نتوانست به سمت نایب‌رئیسی زنان برسد. حالا با توجه به فشار‌های وارده و تصمیم جنجالی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، همگان چشم‌انتظار واکنش ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند؛ چرا که در مجمع اخیر، نماینده‌ای از (AFC) حضور داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همواره بر استقلال فدراسیون‌ها تاکید کرده، اما آنچه در حال به وقوع پیوستن است، مصداق بارز مهندسی مجمع و البته نقض صریح اساسنامه است. براساس بند‌های مندرج در اساسنامه فدراسیون فوتبال، بعد از بلاتصدی‌شدن سمتی در ساختار مدیریتی فدراسیون، باید شخص جدیدی در کسوت سرپرست انتخاب شود و امکان انتخاب گزینه قبلی در نقش سرپرست نیست که با این اوصاف، بازگشت منظمی به ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال نقض آشکار اساسنامه است!

حمیسی هم در حوالی در‌های خروج!

محمدحسین حمیسی رئیس حراست فدراسیون فوتبال که همزمان در نقش سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون هم فعالیت می‌کند، حالا زیر ذره‌بین نهاد‌های بالادستی قرار گرفته و گفته می‌شود که در روز‌های گذشته، بحث برکناری حمیسی از سمت‌های خود در ساختار فدراسیون فوتبال مطرح شده است. البته که گویا مهدی تاج مخالف پایان دوران کاری حمیسی در فدراسیون است، اما با این وجود، نهاد‌های بالادستی بحث برکناری محمدحسین حمیسی را مطرح کرده‌اند و دور از ذهن نیست که دوران کاری این مدیر که در سالیان اخیر یکی از ارکان کلیدی فدراسیون بوده هم به‌زودی به نقطه پایان کار خود برسد!

دیگر خبرها

  • دربی بزرگ فوتبال زنان ایران، به دعوا کشید
  • معرفی تیم داوری بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی
  • داور ژاپنی بازی ایران - ترکمنستان را سوت می‌زند
  • بهترین بازیکن ایران و برزیل در لیست امیر
  • واکنش رئیس سابق فدراسیون فوتبال به اکران فیلم پرویز خان
  • پربحث‌ترین اخبار ورزش ایمنا در سال ۱۴۰۲
  • محکومیت عباس جدیدی با شکایت دبیر تایید شد
  • تایید محکومیت عباس جدیدی پس از شکایت علیرضا دبیر /اتهام: توهین به رییس فدراسیون کشتی
  • زنی که بازگشتش می‌تواند فوتبال ایران را تعلیق کند!
  • شمسایی: هدفی جز قهرمانی در آسیا نداریم/ اگر صلاح می‌دانند به فوتسال هم حواله بدهند