Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@15:03:25 GMT

صحیفه سجادیه، درسی برای جوامع بشری

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۲۴۸۹

صحیفه سجادیه، درسی برای جوامع بشری

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار تبیین بیشتر سیره امام سجاد (ع) شد و گفت: صحیفه سجادیه به عنوان سخنان گهربار این امام همام، چراغ و درسی برای جامعه بشری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، چهارمین سوگواره شعر آئینی «سجده‌ های سجاد(ع)» از سری برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) به مناسبت شهادت این امام بزرگوار با قرائت پیام رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور در یاسوج آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام رضا قاسمی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در این سوگواره ضمن قرائت پیام حجت الاسلام ارزانی، گفت: ولادت و شهادت امام سجاد (علیه السلام) همزمان با ولادت پدر بزرگوار ایشان است.

 

وی با بیان اینکه شهادت امام سجاد (علیه السلام) با دهه دوم محرم همزمان شده، اظهار داشت: در این ایام باید ذکر یاد و نام امام سجاد (علیه السلام) را فراموش نکنیم.

 

قاسمی خواستار تبیین بیشتر سیره این امام همام شد و ادامه داد: صحیفه سجادیه به عنوان سخنان گهربار امام سجاد(علیه السلام) چراغ و درسی برای جامعه بشری محسوب می شود.

 

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد چندسالی است که ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور این سوگواره را در قالب کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) به میزبانی استان هرمزگان برگزار می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید جایگاه ارزنده امام سجاد (علیه السلام) بیش از پیش تبیین شود و برگزاری سوگواره شعر آئینی نیز یکی از راهکارهای تحقق چنین امر مهمی است.

 

قاسمی امام سجاد (علیه السلام) را اسوه صبر و بردباری دانست و گفت: به دلیل حضور رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری در اختتامیه کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) در بندرعباس، امکان حضور ایشان در این سوگواره فراهم نشد.

 

شایان ذکر است، در آئین برگزاری چهارمین سوگواره شعر آئینی «سجده‌ های سجاد(ع)» از سری برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) در یاسوج، چهار نفر از شاعران استان کهگیلویه و بویراحمد اشعار خود را سروده و در پایان با اهدای لوح تقدیر، از آنان تجلیل شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع ارز بندرعباس مجلس اربعین حسینی خامنه ای شیراز اربعین رزمایش اقتدار عاشورایی ورزشگاه آزادی شعر آئینی سوگواره شاعران کانون های فرهنگی صحیفه سجادیه مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام

دریافت 43 MB

به گزارش خبرنگار مهر، امام صادق علیه‌السلام به عنوان ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت تأثیر بسزایی در ساختارمند شدن مذهب تشیع دارند؛ بر همین اساس از محضر دو تن از روحانیون شهر بندرعباس دو نکته از وجود قدسی امام صادق پرسیدیم که در این گزارش می‌توانید ببینید.

کد خبر 6096622

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه