Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین رئیس شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان زوایای جدیدی از فساد و تخلف در سازمان نظام‌مهندسی را افشا کرد.  محمد غرضی، رئیس ادوار اول تا چهارم شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی تهران در رابطه با اخبار منتشر شده درباره جعل مدرک و حقوق ضایع‌شده مهندسان توسط سید مهدی هاشمی گفت: در این خصوص مطلب اصلی این است که در ابتدا باید توجه کرد در سال ۹۰ تعداد اعضای هیئت‌مدیره شورای مرکزی استان تهران ۱۵ نفر بوده که با یک اقدام غیرمعمول و با اعلام وزارتخانه این تعداد به ۲۵ نفر افزایش می‌یابد و با این اقدام سید مهدی هاشمی که نفر بیست و پنجم لیست منتخبین بود به هیات مدیره راه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در همین راستا پس از اقدام غیرقانونی وزارت راه و شهرسازی بنده به دیوان عدالت اداری شکایت کردم و دیوان عدالت نیز در ابتدا، رای به تخلف صورت گرفته داد، تخلفات را تائید کرده و حکم تغییر تعداد و ابطال اقدام صورت گرفته را اعلام کرد بااین‌حال اما پس از چند وقت، قاضی حکم خود را پس گرفت. غرضی ادامه داد: پس از ابطال حکم دیوان عدالت اداری شاهد آن بودیم که نفر بیست و پنجم لیست به‌صورت آسانسوری به ریاست شورای مرکزی رسید درحالی‌که بنده در شورای مرکزی دارای ۹۰ درصد آرا ماخوذه بودم. اولین رئیس شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در رابطه با این موضوع  که ادعا شده امضا احمدی‌نژاد نیز در حکم ریاست سید مهدی هاشمی بر شورای مرکزی نظام‌مهندسی نیز جعل‌شده است، گفت: اینکه فردی توانسته باشد مدارک آن را به قوه قضاییه ببرد کمتر روی‌داده اما بنده اطلاع زیادی در این خصوص ندارم. وی در خصوص تخلفات دیگری که در سازمان نظام مهندسی در آن زمان روی‌داده است، اظهار داشت: موضوع تخلفات و فسادهایی که در آن زمان روی‌داده است مستلزم پیگیری است این در حالی است که اراده‌ای برای جلوگیری و پیگیری آن  وجود نداشته است چراکه اگر بررسی شود خواهیم یافت در همان دوره نیز اتهاماتی متوجه نظام‌مهندسی بوده و بسیاری در این تخلفات شرکت داشته‌اند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی عصر سه شنبه در آیین تجلیل از کارگران استان مرکزی اظهار کرد: مرکزی جزو استان های صنعتی و کارگری است که امنیت شغلی در این استان باید مورد توجه ویژه مسؤولان امر باشد.

وی افزود: امنیت شغلی کارگران به مشروط به قراردادی یا رسمی بودن نیست بلکه به دوام و بقای کارگاه است.

امیدی گفت: در سه سال گذشته بیش از ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری علاوه بر افراد جایگزین، اضافه شده است که این مهم حاصل تعامل مثبت و هم افزایی میان تشکل‌های کارفرمایی و کارگری است و به طور حتم با افزایش تعاملات، شاهد رویدادهای مناسب تری در این راستا خواهیم بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: انتظار است کارفرمایان بسرمایه گذاری خود را در استان توسعه دهند و با انجام این مهم به طور حتم، امنیت شغلی کارگران افزایش پیدا می کند.

۶۵ درصد جمعیت استان مرکزی کارگری هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک نیز در این آیین گفت: بالغ بر ۶۵ درصد جمعیت استان مرکزی کارگری هستند.

علی قیاسی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، جهش تولید با حضور و بازوان توانمند قشر کارگر محقق می شود که امید است مسئوولان در راستای رفع نیازهای کارگران گام‌های مؤثرتری بردارند و دولتمردان بیانات مقام معظم رهبری را الگو و اسوه قرار دهند.

وی تاکید کرد: امسال افزایش مزدکارگران برابر قانون اعمال نشد که اکنون این جامعه هدف، خواهان اجرای قانون کار هستیم و اکنون میزان پرداختی دستمزد کارگران رضایت‌بخش نیست.
دبیر اجرایی خانه کارگر اراک افزود: در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۵۷ درصدی دستمزدها، تورمی ایجاد نشد و کارگران بیشتر به سمت صنعت گرایش یافتند اما در سال‌های اخیر که بحث بند ۲ قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل کردن کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

قیاسی گفت: دولتمردان باید هرچه سریعتر دستمزدها را ترمیم کنند و دستیابی به سایر سطوح معیشتی کارگران مانند مسکن را برای این قشر تسهیل کنند.

وی بیان کرد: افزایش بهره وری در تولید در گرو رفع مشکلات جامعه کارگری است و امنیت شغلی یکی از موارد مهم بهره وری و بهره وری عامل جهش تولید است.

قیاسی گفت: انتظار است تامین مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای کارگران ساختمانی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز با معضلی تحت عنوان ایمنی درگیر هستیم گفت: تشکل های کارگری باید در این حوزه آموزش همگانی داشته باشند و این وظیفه ذاتی تشکل ها است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک تصریح کرد: متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل تصویب نادرست در مجلس، کارگران ساختمانی نتوانستند از سهمیه بیمه استفاده کنند که این نیز باید بازنگری شود.

قیاسی افزود: برای اصلاح بیمه سال گذشته لایحه‌ای در کمیسیون امور اجتماعی تنظیم شد و طرح بسیار مناسبی ارائه شد که متاسفانه نمایندگان مجلس مخالف کردند.

وی اظهار کرد: امید است در مجلس جدید به قول‌های مساعدی که داده شد، عمل شود و مجدد این موضوع در کمیسیون مطرح و لایحه‌ای ارایه شود.

قیاسی اضافه کرد: انتظار است دولتمردان اصل سه‌جانبه‌گرایی را رعایت کنند و نباید نمایندگان شورای عالی کار، مصوبه تعیین دستمزد را بدون امضا کردن رها می‌کردند.

کد خبر 6093539

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!