Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- باج گيري و توهين جديد ترامپ به سعودي ها در رسانه هاي جهان، بازتاب گسترده خبري داشته و برخي از رسانه هاي به تحليل اين موضوع پرداخته اند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، رأي اليوم با اشاره به تحقير عربستان از سوي ترامپ، نوشت: دونالد ترامپ در ويرجينيا نگاه و ديدگاه خود به ماهيت رابطه آمريکا و عربستان سعودي را بر ملا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين رابطه بر اساس تحقير، به خدمت گرفتن و باج گيري است.
روزنامه اينترنتي رأي اليوم، سخنان اخير رئيس جمهور آمريکا درباره حمايت از عربستان سعودي در برابر دريافت پول بيشتر  را، بي حيايي و گستاخي دانست و درباره سکوت پادشاه عربستان در برابر اين رفتار تحقير آميز ابراز شگفتي کرد.بي حيايي و باج گيري،سياست ترامپ در برابر عربستان
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در تجمع انتخاباتي در ايالت ويرجينيا که از شبکه فاکس نيوز پخش شد، نگاه و ديدگاه خود به ماهيت رابطه آمريکا و عربستان سعودي را بر ملا کرد. اين رابطه بر اساس تحقير، به خدمت گرفتن و باج گيري است و معناي آن، محافظت در برابر پرداخت پول فراوان است!
ترامپ در تماس تلفني با سلمان بن عبد العزيز پادشاه عربستان سعودي او را با بي حيايي، گستاخي و تهديد ضمني خطاب قرار داد. گويا از عربستان خواسته مي شود تا فقط بهاي محافظت (از خود) را هر چقدر که باشد بپردازد! ترامپ تا چه سطحي از تحقير کردن و بي حيايي رسيده است؛ بدون آن که پادشاه عربستان يا ديگر (مقامات عربستان) پاسخي به او بدهند؟!
خبرگزاري "واس" عربستان به اين اکتفا کرد تا مخاطبان خود را به اين وهم و خيال بياندازد که در اين تماس تلفني درباره روابط ويژه و راه هاي گسترش آن در سايه مشارکت راهبردي ميان دو کشور و تحولات اوضاع منطقه و جهان گفتگو شده است. کدام روابط ويژه و مشارکت راهبردي؟ در سخنان ترامپ کجا به تحولات اوضاع در منطقه و جهان اشاره شد؟ آيا در سخن او حتي اشاره اي به اين مشارکت راهبردي شده است؟
آيا براي رمزگشايي اين سخن "ما از ارتش هاي آنها حمايت مي کنيم" به فرهنگ لغت نياز است؟ علت حمايت از ارتش هاي کشورهاي ثروتمند چيست؟ حمايت از کشورهايي _که در شرايط سخت، خطرناک و بسيار بد به سر مي برد و احتمال کشته شدن ميليون ها نفر در آن وجود دارد_ بسيار متفاوت است. اما علت حمايت از ارتش هاي کشورهاي ثروتمندي همچون عربستان سعودي، ژاپن و کره جنوبي چيست؟ علت اين است که آنها (در برابر اين حمايت) پول خواهند پرداخت.  سفر اخير (بن سلمان) به کويت که فقط چند ساعت طول کشيد چگونه تفسير مي شود؟ فشارهاي ترامپ بر عربستان براي توليد دو ميليون بشکه نفت اضافي به منظور کاهش بهاي نفت چگونه برداشت مي شود؟
آيا عربستان و به طور مشخص پادشاه اين کشور، راه هاي آزاد شدن از قيد و بندهاي اين استعمار پنهان آمريکايي را دارند؟

خواسته پنهاني عربستان از آمريکا چيست؟
 روزنامه آمريکايي واشنگتن پست از گفت وگوي تلفني اخير دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا و سلمان بن عبدالعزيز شاه عربستان و کمک خواستن وي از آمريکا براي حمله نظامي کاملا محرمانه خبر داد.
"جوش روگين" نويسنده اين مقاله نوشت: ترامپ که از جزئيات اين حمله چيزي به زبان نياورد بار ديگر گفت به شاه عربستان اعلام کرده اين  حمله هزينه زيادي خواهد داشت و عربستان بايد 4 ميليارد دلار به آمريکا کمک کند.
دونالد ترامپ بارديگر درباره تلفن اخير خود با سلمان بن عبدالعزيز سخن گفت و اينکه در اين تلفن توهين هايي به وي کرده است .
خبرگزاري رويترز نيز اعلام کرد رئيس جمهوري آمريکا روز سه شنبه اظهارات غير ديپلماتيک درباره عربستان هم پيمان مورد اعتماد کشورش ايراد کرده و به ملک سلمان هشدار داده اين کشور بدون حمايت ارتش آمريکا دو هفته در قدرت باقي نخواهد ماند.
وي در تجمع انتخاباتي در مي سي سي پي گفت: ما از عربستان حمايت مي کنيم؛ خواهيد گفت آنها ثروتمند هستند.
من ملک سلمان را دوست دارم، اما گفتم: ما  تو را حمايت مي کنيم شايد بدون ما دو هفته دوام نياوري بايد به ارتش ما کمک کني"
ترامپ شنبه گذشته نيز گفت شاه عربستان تريليون دلار دارد و فقط خدا مي داند بدون امريکا چه اتفاقي براي اين کشور خواهد افتاد.

تنها راه نجات عربستان، ايران است
راي اليوم نوشت: رياض با برقراري روابط عادي با تهران مي تواند از باتلاق جنگ يمن و باج خواهي هاي ترامپ خلاص شود.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، راي اليوم با اشاره به گرفتار شدن عربستان در باتلاق جنگ يمن که آن را در آستانه ورشکستگي و فروپاشي قرار داده است و ضمن اشاره به باج خواهي رئيس جمهور آمريکا از عربستان براي حمايت از آن در برابر خطر ايران نوشت: تنها راه نجات عربستان، ايران است؛ زيرا رياض با برقراري روابط عادي با تهران مي تواند از اين جنگ و باج خواهي هاي ترامپ خلاص شود.عربستان ؛ مبان سندان يمن و چکش ترامپ
 ثروتمندترين کشور عرب يعني عربستان، ميان سندان يمن و چکش ترامپ رئيس جمهور آمريکا سرگردان مانده و علت آن هم ايران است. ما بر اين باوريم که تنها ايران مي تواند، عربستان را نجات دهد.
عربستان جنگ وحشيانه اي در يمن به راه انداخته است و به سبب ايران دارايي هاي مردم خود را با بخشندگي تقديم ترامپ مي کند. دولت آمريکا هم عربستان را متقاعد کرده است که تنها دشمن آن ايران است که در جنوب يمن و در شمال از طريق عراق آن را محاصره کرده و عربستان که در ميان گاز انبر ايران قرار گرفته است بايد از خود دفاع کند.
به محمد بن سلمان وليعهد عربستان اين طور گفته مي شود که حمايت از آن تنها با دو وسيله امکان پذير است. نخست: به راه انداختن جنگ عليه گروهي  کوچک در جنوب يمن که به سادگي بتوان بر آن پيروز شد . دوم: پرداختن هزينه به ترامپ به سبب حمايت وي از عربستان در شمال و شرق.
طرح آمريکا در خاور ميانه در سايه سران حمايت کشورهاي عربي در اهريمني جلوه دادن ايران موفق مي شود. هدف از اهريمني جلوه دادن ايران، تضعيف همه کشورهاي منطقه به غير از رژيم صهيونيستي است. سرقت دارايي هاي کشورهاي عربي و تحريم ايران همه کشورها را دچار ضعف مي کند و محمد بن سلمان ابزار مناسبي در دست آمريکا براي تحقق اين هدف است که در ازاي آن حکومت عربستان را پس از پدرش به ارث مي برد؛ اما گويي وليعهد عربستان فراموش کرده است که چنانچه به اين خونريزي و توهم وجود دشمني به نام ايران ادامه دهد کشورش همه چيز را  از دست خواهد داد وديگر چيزي از آن باقي نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ عربستان توهين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است

 وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت که جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در نوار غزه نادیده گرفته است.

به گزارش تسنیم، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت که تلاش‌های انجام شده برای آتش بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به سبب گرسنگی تاکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملا در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 33 هزار و 843 نفر و تعداد مجروحان هم به 76 هزار و 575 نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 5 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 46 نفر شهید و 110 نفر دیگر هم مجروح شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عربستان 55 پاکستانی را اخراج کرد نخست وزیر پاکستان به عربستان می‌رود

دیگر خبرها

  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل