Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 12 مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه پیشنهاد می‌شود تا شیراز مبتکر ایجاد و راه‌اندازی موزه یا دهکده صلح در ایران باشد، گفت: با توجه به نقش سنبلیك شیراز در ادبیات و وجود نماد صلح و صلح دوستی در میان ادبا و شعرا، در راستای برگزاری نخستین كنگره سلامت برای صلح لزوم ساخت چنین مجموعه‌ای احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری نخستین كنگره بین‌المللی سلامت برای صلح به میزبانی دانشگاه شیراز در آبان ماه امسال بیان كرد: بسیاری از مشكلاتی كه در دنیا با آن مواجهیم ناشی از خروج افراد از دایره انسانیت و سپس دین است.
بهادر با بیان اینكه افرادی كه مردم را از این دایره خارج می‌كنند فاقد اخلاق اجتماعی هستند، افزود: بسیاری از كشورهایی كه چنین مشكلاتی را در دنیا ایجاد كرده‌اند، از دایره انصاف و دوستی و خارج شده و به تحریم روی می‌آورند.
وی ترویج نوع دوستی و پرهیز از خشونت انسانی، جنگ و تاثیر آن بر سلامت را مهم‌ترین پیام برگزاری این كنگره اعلام كرد و گفت: متاسفانه عده‌ای امروز در كشور تصور می‌كنند که جنگ خواهد شد به همین دلیل به احتكار و گران فروشی روی آورده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین یادآور شد: در حادثه اخیر اهواز نیز نوعی خشونت علیه سلامت انسان‌ها را مشاهده كردیم.
ابراهیم گشتاسبی‌راد، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست بیان كرد: مجموعه شهرداری به دلیل ارتباط مستقیم با شهروندان بیش از سایر نهادها می‌تواند فرهنگ صلح و مدارا را میان مردم گسترش دهد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره پیامبر صلح در راستای برگزاری نخستین كنگره بین‌المللی سلامت برای صلح در شیراز خبر داد و گفت: این جشنواره در آستانه هفته وحدت در همه فرهنگسراهای شیراز با محوریت هنرهای تجسمی اجرایی می‌شود.
گستاسبی‌راد با اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای همكاری در برگزاری این كنگره ابراز امیدواری كرد كه فرهنگ صلح و مدارا بیش از گذشته میان مردم گسترش یابد.
بتول معلم، مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس نیز از برگزاری جلسات مستمر برای برگزاری این كنگره و همكاری دستگاه‌های اجرایی حوزه هنری و اداره‌كل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس اشاره كرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي علي بهادر دهكده صلح جشنواره پيامبر صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه در نشست خبری افزود: ۲۴ نفر از کارگران استان به‌طور همزمان با کارگران سایر استان‌ها به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و از نزدیک از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به برپایی جشنواره امتنان در استان، افزود: در قالب برپایی آیین اختتامیه این جشنواره از ۲۶ کارگر نمونه و برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر می‌شود.
اسلام خواه با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان ۷،۴ درصد بود، افزود: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان برای امسال هشت هزار و ۴۳۳ نفر است که ۴۰ درصد از این تعداد مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته، ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل بود که در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شد که بر این اساس ۱۲۰ درصد از برنامه محقق شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری