Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:20:30 GMT

قم| نخستین همایش اخلاق و رسانه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۱۳۴۵۵

قم| نخستین همایش اخلاق و رسانه برگزار می‌شود

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما با اشاره به برگزاری نخستین همایش اخلاق و رسانه گفت: این همایش در سطح ملی با همکاری ۴۰ نهاد عالی حوزوی، دانشگاهی و رسانه‌ای در آذرماه امسال  در دو محور اخلاق رسانه‌ای و رسانه اخلاقی برگزار می‌شود. ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین ظریفیان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، از برگزاری نخستین همایش اخلاق و رسانه در سطح ملی خبر داد و اظهار داشت: این همایش در سطح ملی با همکاری 40 نهاد عالی حوزوی، دانشگاهی و رسانه‌ای در آذرماه امسال  در دو محور اخلاق رسانه‌ای و رسانه اخلاقی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اهداف برگزاری این همایش گفت: تدوین و توسعه دانش نظری در حوزه اخلاق و رسانه و ایجاد بستر علمی مناسب برای نزدیک کردن رسانه‌های کشور ازجمله سازمان صداوسیما و شبکه‌های سازمان به رسانه‌ای اخلاق مدار که همان رسانه تراز انقلاب اسلامی است ازجمله اهداف برگزای این همایش هستند.

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما با تأکید بر اینکه نگاه به این همایش اتکا به مبانی دینی است، خاطرنشان کرد: در برگزاری این همایش نگاه غربی و نگاه غیر اسلامی را مبنا قرار نداده‌ایم و نگاه اسلامی مدنظر ما است، درنتیجه دیدار با مراجع عظام تقلید و بهره‌گیری از رهنمودهای این بزرگواران را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

ظریفیان اظهار داشت: سازمان صداوسیما به‌عنوان رسانه‌ای که قرار است رسانه تراز دینی و تراز انقلاب اسلامی و همچنین رسانه‌ای مبتنی بر اخلاق و دین باشد، راه طولانی پیش روی دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان صداوسیما نسبت به برگزاری همایش اخلاق و رسانه و شکل‌گیری یک گفتمان و ادبیات مسلط در فضای رسانه‌ای کشورتأکید دارد، افزود: امروز صداوسیما 156 شبکه رادیویی و تلویزیونی در ابعاد استانی، ملی و برون‌مرزی دارد، که اغلب این‌ رسانه‌ها با توجه به مخاطبان چند صدمیلیونی  که در سراسر کشور پیدا می‌کنند حساسیت‌های خاص خود را دارند.

ظریفیان با اشاره برگزاری همایش در دو بخش رسانه اخلاقی و اخلاق رسانه‌ای خاطرنشان کرد: بیش از 308 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و دغدغه‌های خوبی از سوی اساتید و بزرگان مطرح‌شده است.

 انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا

 

به مناسبت نهم اردیبهشت ماه و روز ملی شورا‌ها نشستی با حضور برخی اعضا‌ی شورای اسلامی شهر و روستای استان در استانداری مرکزی برگزار شد.

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته افزون بر ۱۰۰۰ میلیار تومان در طرح های عمرانی روستایی هزینه شد.

مخلص الائمه افزود: بودجه عمرانی استان مرکزی برای شهر و روستا نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز گفت: متاسفانه حوزه‌های فرابخشی ارتباط مستقیم با شهرداری و دهیاری ندارند لذا هزینه‌های آنها به صورت مستقیم تامین نمی‌شود و تصمیم بر این شد فرمانداران همکاری بیشتری در حوزه شهرستان‌ها داشته باشند. 

اسدی افزود: مقرر شد جلسات موضوعی با حضور مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری