Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی روسای شوراهای اسلامی استان های کشور در اراک، اظهار داشت: در رابطه با این لایحه که مورد نظر شوراها است، دولت قول‌هایی داده اما تاکنون برای ارائه آن اقدام نکرده است.

وی افزود: البته وزرا و مسئولین علاقمند به اجرا هستند، ولی در سطح مدیریتی پایین تر که وارد می شویم، یک چسبندگی در بدنه دولت به صورت سنتی وجود دارد که از واگذاری اختیارات بیشتر به شوراها سر باز می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدسی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته هم مطرح شده بود که حداقل ۲۳ وظیفه از وظایف دولت برای مدیریت یکپارچه شهری، می‌تواند به وظایف شهرداری ها و شوراها اضافه شود.

وی بیان داشت: به عنوان دبیر فراکسیون شهری مجلس قبلا اعلام کردم که به غیر از دولت که می‌تواند لایحه بدهد و نمایندگان مجلس که می‌توانند طرح بدهند، شورای عالی استان ها در قانون اساسی تنها مرجعی است که اجازه ارائه طرح به مجلس شورای اسلامی را دارد.

مقدسی تصریح کرد: امیدواریم از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و اگر دولت لایحه ندهد، ما به ناچار به دنبال ارایه طرح خواهیم بود. البته مجلس بهتر است لایحه محور باشد، ولی اگر در مواقعی ببینیم زمان دارد سپری می شود، آن وقت نظرات و ضرورت ها در قالب طرح ارایه خواهد شد.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: از آنجا که شوراها جلوه زیبایی از مشارکت است باید اختیارات بیشتری به شورای عالی استان ها، شوراهای استانی، شهرها و... داده شود.

وی ادامه داد: شوراها باید به عنوان منتخبین مردم بتوانند تصمیمات موثری را متناسب با شرایط بگیرند، البته قدم‌هایی برداشته شده، اما قوانینی که از گذشته بوده در مرحله عمل نقاط ضعفی دارد، امیدوارم در یک فرایند منطقی نقاط ضعف برطرف و اختیارات شوراها بیشتر شود.

مقدسی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: اعتقاد دارم در استان ها بایستی اختیارات استانداران افزایش پیدا کند، در این مورد به دولت هم اعلام کرده ایم اگر دولت دست استاندار را باز بگذارد، کارایی و اثربخشی تصمیمات نماینده عالی دولت در استان ها بیشتر خواهد بود.

کد خبر 4420792

منبع: مهر

کلیدواژه: شوراهای اسلامی شهر نمایندگان مجلس بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان هفته دفاع مقدس مشهد شیراز شهرکرد اربعین حسینی حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح یاسوج خرم آباد دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی شهرداری ها افزود: جامعه مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی دارد که شهرداری باید بستر و زیرساخت های زیست مومنانه را تامین کند.

یعقوب هوشیار امروز، شنبه هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها، گفت: طبق منشور نهج البلاغه که امیرالمومنین(ع) برای تمام بشریت و به ویژه شیعیان فرموده این است که ما نباید از توجه به امورات جزئی مردم غافل شویم و این امر با شوراهای کاخ‌نشین و فاصله با مردم فرودست امکان پذیر نیست.

وی به عدم تصدی گری دولت در امور شورا ها تاکید کرد ‌و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) باید سیاست بالادستی دولت که امکان مدیریت و اداره توسط شوراهای اسلامی دارند، به این ارگان تخفیف و تفویض شود و کار های اجرایی دولت نیز کاهش یابد.

هوشیار تصریح کرد: عملکرد شوراها قابل دفاع بوده و تقاضا داریم مرجعیت شوراها در امور شهری باشد که تمام دستگاه و ارگان‌های حکومتی شوراها را در راس امور شهری بدانند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • حامیان گشت ارشاد