Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - مدير ايمني بهداشت، محيط زيست و انرژي سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي کشور گفت: حوادث آتش سوزي در سطح شهرک ها و نواحي صنعتي کشور در نيمه نخست امسال 12 درصد کاهش يافته است.

به گزارش ايرنا، «همايون توفيقي» روز پنج شنبه در آيين گراميداشت روز ايمني و آتش نشاني در شهرک صنعتي خمين، افزود: برگزاري 800هزار نفر ساعت دوره آموزش ايمني در سال گذشته از دلايل مهم کاهش حوادث آتش سوزي در شهرک هاو نواحي صنعتي بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: هر حادثه در شهرک و نواحي صنعتي به طور ميانگين 30 ميليارد ريال خسارت وارد مي کند و اين ضرر به غير از روزهاي از دست رفته کار است و بر همين اساس کاهش حوادث با اقدامات پيشگيرانه در اولويت قرار دارد.
مدير ايمني بهداشت، محيط زيست و انرژي سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي کشور گفت: اجراي طرح مميزي ايمني در واحدهاي صنعتي از اين اقدامات پيشگيرانه است که تاکنون 11 هزار واحد صنعتي کوچک و متوسط تحت پوشش اين طرح قرار گرفته اند و تا سال 1400 نيز تمام شهرک ها و نواحي صنعتي از نظر ايمني مميزي مي شوند.
توفيقي اظهار داشت: پيشگيري از اولويت هاي مهم حوزه ايمني شرکت شهرک هاي صنعتي کشور است چرا که براي مهار حوادث به ويژه آتش سوزي زمان محدود و براي پيشگيري و آموزش ايمني زمان نامحدود است.
وي تصريح کرد: 212 ايستگاه آتش نشاني و بيش از 272 ماشين آتش نشاني براير توسعه تجهيزات اطفاء حريق در کل کشورفعال است.
مدير ايمني بهداشت، محيط زيست و انرژي سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي کشور يادآور شد: تامين خودروهاي آتش نشاني در شهرک هاي صنعتي کشور 10 ميليارد ريال هزينه دارند و منابع مالي راهبري و نگهداري هر ايستگاه آتش نشاني در ماه 150 ميليون ريال است.
توفيقي افزود: 75 درصد واحدهاي صنعتي تحت پوشش شبکه ايمني قرار دارند و 83 درصد کارکنان شهرک هاي صنعتي کشور از خدمات ايمني و آتشنشاني بهره مند هستند.
مدير ايمني بهداشت، محيط زيست و انرژي سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي کشور آتش سوزي را در صدر حوادث شهرک و نواحي صنعتي بيان کرد و افزود: حدود 50 درصد از حوادث در واحدهاي صنعتي مربوط به آتش سوزي است.
مديرعامل شرکت شهرک هاي استان مرکزي نيز در اين آيين گفت: براي افزايش ضريب ايمني در واحدهاي صنعتي طرح مميزي ايمني را در 770 واحد صنعتي اجرا شده است.
«مصطفي امره» افزود:17 شهرک و نواحي صنعتي داراي ايستگاه آتش نشاني است که اين ايستگاه ها مجهز به 22 خودروي آتش نشاني هستند.
وي ادامه داد: تمامي شهرک هاي صنعتي اين استان مجهز به ايستگاه آتش نشاني هستند و نواحي صنعتي که در معرض خطر آتش سوزي قرار دارند نيز ايستگاه آتش نشاني دارند.
مديرعامل شرکت شهرک هاي استان مرکزي تصريح کرد: ايستگاه هاي آتش نشاني شهرک ها و نواحي صنعتي از امکانات و تجهيزات مناسبي براي مهار آتش برخوردارند و در صورت اعلام نياز هر تجهيزاتي براي آن ها فراهم مي شود تا خدمات به موقع و موثري ارائه دهند.
فرماندار خمين نيز در اين آيين با تقدير از آتش نشان ها در مهار آتش سوزي واحد صنعتي پويان صنعت در تابستان امسال، گفت: با همکاري و بسيج همه نيروهاي عملياتي از ايستگاه آتش نشاني شهر خمين، قورچي باشي و اراک و اعضاي شوراي بحران آتش سوزي گسترده در اين واحد صنعتي مهار شد.
«احمد طهراني» افزود: براي مهار اين آتش سوزي نيروهاي عملياتي از ايستگاه هاي آتش نشاني با سرعت عمل و ايثار خود را به خطر انداختند تا از خسارت مالي و جاني اين آتش سوزي جلوگيري کنند.
شهرستان خمين از توابع استان مرکزي داراي يک شهرک صنعتي و 2 نواحي صنعتي است.
7277/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدصادق خیاطیان به همراه جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن نشست با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی هشتگرد، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک بازدید کرد.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با مدیران عامل و مسئولان این شرکت‌های دانش‌بنیان، دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها را صادر کرد.  

شهرک صنعتی هشتگرد با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در فاصله ۹۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دستاورد‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

خیاطیان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاورد‌های بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحد‌های صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتور‌های دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشور‌های مختلفی صادر کرده است.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان همراه پوشش نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴)  باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

خیاطیان در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیاز‌های اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد