Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مشاور وزیر در امور دانشگاه‌ها گفت: کشور ما با فرهنگ اسلامی گسترش دهنده صلح و دوستی در جهان است و با برگزاری کنگره سلامت برای صلح فرهنگ، صلح طلبی و دوستی مان را نشان می‌دهیم.

ایمانیه مشاور وزیر در امور دانشگاه‌ها و رئیس کنگره بین المللی سلامت در صلح در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در منطقه‌ای پر از جنگ و آسیب هستیم، اظهار کرد: از جمله آثاری که جنگ‌ها برای مراکز خدمات درمانی دارد دسترسی مردم به خدمات درمانی قطع می‌شود، سوء تغذیه، آلودگی و تخریب محیط زیست، آلودگی آب آشامیدنی، آلودگی هوا، آثار روحی و روانی، خشونت و همچنین مشکلات برای خانواده‌ها افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کشور ما با فرهنگ اسلامی گسترش دهنده محبت، صلح و صفا و دوستی در جهان است و داشتن این فرهنگ در مقابل مشکلات منطقه نیاز به برگزاری همایشی بود تا عمق فرهنگ، صلح طلبی و دوستی مان را نشان دهیم و از طرفی جنایت‌هایی که دشمنان مرتکب می‌شوند را افشاگری کنیم.

بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری کنگره بین المللی سلامت برای صلح گفت: اگر به انسانیت برگردیم متوجه می‌شویم که بسیاری از مشکلات ناشی از بی توجهی به دین و انسانیت است.

وی ادامه داد: دین چیزی جز انسان دوستی و نوع دوستی ندارد و کسانی که مانع از انسان دوستی شده و مشکلاتی را در جهان رقم زده اند اخلاق اجتماعی را زیر پا گذاشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این که این کنگره پیام آور صلح و دوستی است، افزود: خشونت سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این کنگره پیام می‌دهد که ایران کشوری صلح دوست است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه شیراز شهر علم و ادب است، اظهار امیدواری کرد: موزه یا دهکده صلح و دوستی در شیراز راه اندازی شود.

انتهای پیام/ن

کنگره بین المللی سلامت در صلح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» + جزئیات
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه