Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سه نرم افزار جدید اسلامی تحت عنوان،فضایل اهل بیت در منابع اهل سنت، تاریخ تشیع و نور الولایه ۲ با موضوع امامت و ولایت، با حضور آیت الله اراکی،دبيرکل مجمع تقريب مذاهب اسلامی در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی رونمایی شد.

در این مراسم، آيت الله اراکی، دبيرکل مجمع تقريب مذاهب اسلامی گفت: دستاورد جديد اين مرکز تحقيقاتی بهترين فرصت برای مطالعه محققان و پژوهشگران مراکز علمی و حوزوی است که می تواند منجر به تاليف و تدوين کتب و مقالات مختلف در حوزه ولايت و امامت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماينده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروزه شاهد نبرد هويت سازی بين دو هويت اسلام و شيطان هستيم که توليد نرم افزار و پاسخ به پرسش های نهان و آشکار نسل امروز منجر به مغلوب شدن هويت شيطانی شود که در اين راستا اين مرکز بايد اقدامات جدی انجام دهد.

حجت الاسلام شهرياری رئيس مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامی نور هم گفت: روز آمد شدن اطلاعات در متون قديم و سنتی يکی از اهداف تاليف اين سه نرم افزار بوده و در تلاشيم با بومی سازی اين اطلاعات علاوه بر محققان و پژوهشگران و دانشجويان و طلاب اين منابع در دسترس عموم مردم در سراسر دنيا با زبان های مختلف باشد.

مدير گروه حديث مرکز تحقيقاتی هم در خصوص ويژگي هاي اين سه نرم افزار گفت: نرم افزار کتابخانه ای نورالولايه2 شامل555 عنوان و 1122جلد کتاب در حوزه تخصصی ولايت و امامت است که شامل موضوعاتی چون کلام شيعی، مبانی و ادله ی امامت و روايي نقد و پاسخ به شبهات است.

حجت الاسلام بهرامي نرم افزار تاريخ تشيع را به عنوان نرم افزار کتابخانه ای و دانشنامه ای معرفی کرد و افزود: در اين نرم افزار بيش از 400جلد کتاب تاريخي و به وِيژه تاليف دوران معاصر گنجانده شده و محققان می توانند علاوه بر کتاب ها از دانشنامه نگارخانه و نقشه تاريخی مختلف بهره مند شدند.

وی سومين نرم افزار را نرم افزار فضايل اهل بيت در منابع اهل سنت معرفی کرد و گفت: ايده تا توليد اين نرم افزار 7سال زمان برد و محققان و پژوهشگران جهان اسلام می توانند از 30نمايندگی و 600بانک اطلاعاتی اين مرکز تحقيقاتی در سراسر دنيا اين نرم افزارها را تهيه کنند.

انتهای پیام/ش

جدیدترین آثار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار تشیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «شمع محفل» نوشته محمدعلی عباسی اقدم توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود. این کتاب پنجمین جلد از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکترند» است.

کتاب «شمع محفل» در ۲۹۶ صفحه زندگی و زمانه آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی را روایت می‌کند که قریب به چهل سال در عرصه سیاست حضور مؤثر و مفیدی داشته و در بن بست‌ها و بزنگاه‌های دشوار دوران مبارزه با رژیم پهلوی نقش آفرینی و گره گشایی کرده است.

آیت الله تهرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وقت خود را در عرصه دشوار تعلیم و تربیت مصروف داشت که مهمترین آنها تربیت نیرو و انسان سازی بوده است.

کتاب «شمع محفل» پنجمین جلد از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکتند» است. پیش از این نیز کتاب «اقیانوس آرام»، «آن مرد بی نهایت»، «کرشمه ماه» و «بهشتی در این حوالی» از این مجموعه عرضه شده اند.

کد خبر 6094909 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود