Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» عبدالرضا هاشم زایی، با اشاره به اینکه آمایش سرزمینی در هیچ نقطه از کشور از جمله تهران وجود ندارد، گفت: متاسفانه طرح توسعه کشور و گسترش پایتخت بدون توجه به آمایش سرزمینی انجام شده است، البته شورای عالی شهرسازی باید سیاست های توسعه شهرهای کلان به ویژه تهران را مصوب و اجرا کند؛ اما نابسامانی ها در ساخت و سازها نشان از عدم وجود طرح آمایش و بی توجهی به نظارت بر توسعه شهر دارد، بارها دیده شده که برج های چندین طبقه درکوچه های بن بست و کم عرض تهران ساخته شده که در صورت وقوع بحران و ایجاد هرمشکلی محلی برای پارک خودروهای آتش نشانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هیچ اطلاعاتی برای ۴۰۰ برج در تهران  وجود ندارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق آمارها  برای ۴۰۰ برج در تهران  هیچ اطلاعاتی درخصوص سازه آنها وجود ندارد، افزود: به طور حتم اعمال نفوذ افراد، نهادها و قدرت ها در شهرداری ها سبب صدورمجوز با هدف ساخت و سازهای بی رویه و به دنبال آن جلوگیری از اجرای طرح جامع و تفصیلی شد، درگذشته به دفعات مشاهده شده که مجوز ساخت ساختمانی ۲ طبقه صادر شده اما مالک اقدام به ساخت ۱۰ طبقه کرده است؛ یعنی از روش های مختلف مانند رشوه و موارد دیگر اقدامات خلاف قانون انجام شده و درکمیسیون ماده  ۱۰۰ نیزجریمه ها پرداخت می شود.

شهرداری ها درآمد پایدار ندارند

وی با انتقاد از رویکرد شهرداری درصدور مجوزهای غیرقانونی و دریافت جریمه توسط کمیسیون ماده ۱۰۰، تصریح کرد:مشکلات مالی و اعمال فشارهای پولی در شهرداری سبب صدور مجوزهای بی ضابطه برای ساخت و سازها است، زیرا از گذشته تا ۳ سال اخیر یکی از محل های تامین اعتبار برای شهرداری تهران تراکم فروشی بوده و درگذشته حتی از تراکم سیار هم استفاده شده است، به عنوان مثال پیمانکاری به واسطه انجام کاری در شهرداری  به جای دریافت هزینه ۳۰ هزار مترمربع تراکم سیار دریافت کرده است؛ متاسفانه تاکنون هیچ درآمد پایداری برای شهرداری ها در نظرگرفته نشده است.

هاشم زایی با تاکید براینکه هزینه شهرداری در تهران چندین برابر شهرداری های دیگر دنیا است، گفت: به عنوان مثال شهرداری لندن با ۱۵ هزار نفر و سئول با ۴۵ هزار نفر اداره می شود، این درحالی است که تهران بیش از ۱۲۰ هزار نفر کارمند دارد؛ به طور حتم شهرداری تهران را می توان با ۲۰ هزار نفر هم اداره کرد، لذا استفاده از ۱۰۰ هزار کارمند بیشتر در شهرداری فقط افزایش هزینه های این نهاد را به دنبال خواهد داشت؛ متاسفانه درصد بزرگی از بودجه شهرداری توسط کارکنان مورد استفاده قرار می گیرد.

اعتبارات کافی برای فعالیت های عمرانی درپایتخت وجود ندارد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه برای توسعه و فعالیت های عمرانی در تهران هیچ اعتباری وجود ندارد، افزود: درحال حاضر شهرداری به جز منابع پایدار راه حلی برای تامین اعتبارات مورد نیاز خود ندارد، زیرا هیچ کدام از راهکارها ازجمله تراکم فروشی در این دوره به دلیل توسعه بی قانون تهران امکان پذیر نیست.

منبع: نماینده

کلیدواژه: کمیسیون مجلس نماینده هاشم زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات پلیس درباره طرح ترافیک امسال تهران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ فیروز کشیر درباره اینکه آیا امسال تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال خواهد شد یا خیر گفت:‌ امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک اعمال نشده و اعمال نیز نخواهد شد. تصمیمات این‌چنینی باید در کمیته مشترک میان کارشناسان حوزه شهری و امور ترافیکی و انتظامی برگزار شود و پس از رسیدن به نظرات واحد و تصویب آن، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح ترافیک تهران مانند سال گذشته در حال اجراست، گفت:‌ تا امروز نشست مشترک و تصمیمی در مورد تغییر در طرح ترافیک گرفته نشده و اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود، قطعا اطلاعات لازم داده خواهد شد. البته مواردی در مورد طرح جدید ترافیک مطرح شده که این ها باید در شورای ترافیک مطرح و تصویب شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هسته مرکزی شهر، ترافیک سنگینی دارد و باید مدیریت کلان شهری برای آنجا صورت گیرد تا مردم متضرر نشوند. لذا اگر در آینده طرح جدیدی ریخته شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبر 848977 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترافیک - شهری پلیس راهور - شهر خبر مهم طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • رهاسازی چند خودروی گرفتار در گل و لای بزرگراه شهید خرازی تهران
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • طرح ترافیک تهران عجالتا تغییری نخواهد داشت
  • آخرین جزئیات پلیس درباره طرح ترافیک امسال تهران
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری